• andbeyond

    I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...

    Här är ännu ett mysigt ställe där vi kan sätta oss i ringen och ta varandra i hand. Glad eller ledsen, dag eller natt så finns vi här


    Läsning sker på egen risk. Vi undviker då inte diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara en aning privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.


    Tråden har nu fått en hel del trådbebisar jollrandes i hörnen till vår stora glädje

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3672148.html


     

  • Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...
  • Daa

    Jag kände mig snuvad på mysigheten i att ligga trött och småögd, få en puss och sedan somna om.
    Fast det var rätt åt honom att han försov sig. Kvällen innan sade han att han minsann skulle väcka mig redan när han klev upp istället för när han for. Sedan ändrade han sig och sa att han inte skulle väcka mig. "Du är så söt när du sover", sade han, " Och framför allt är du så snäll då. Jag känner mig så avslappnad när du sover". Knasboll. Tur att han är gullig.


    Ninnnis skrev 2010-06-11 13:38:02 följande:
    Daa, hihi!

     

  • Daa

    Av någon anledning verkar han tycka att jag kan vara lite jobbig när jag är vaken. Jag kan ju inte hjälpa att han är så kittlig... *ser oskyldig ut*


    Ninnnis skrev 2010-06-11 14:38:00 följande:
    Naaaw! ♥
  • passionsblomman

     


    Daa skrev 2010-06-11 14:43:43 följande:
    Av någon anledning verkar han tycka att jag kan vara lite jobbig när jag är vaken. Jag kan ju inte hjälpa att han är så kittlig... *ser oskyldig ut*

  • passionsblomman

    Ninnis, precis de där faktorerna var det jag tänkte på. Jag pratade förresten med syrran precis-hon råkade ringa JUST som jag skrev om henne- och hon sa att "ja det är iallafall inte en helt lätt hund, eftersom de är rätt skarpa. De behöver ju en tydlig ledare" (vilket barnfamiljsvarianten av hundägare kanske inte alltid är så noga med om jag själv ska vara fördomsfull...) Och så sa hon att det är jättevanligt bland just de skarpare raserna att detta fenomen uppstår. Då är det enormt viktigt att man jobbar stenhårt med ledarövningar. Det går alltså INTYE ut på att tukta och trycka ner hunden, utan den ska förstå sin plats i flocken och vad den har för ansvar och inte. Övningarna är ofta enkla och går ut på att hunden inte tillåts ta egna initiativ. Ett exempel kan vara att den inte tillåts gå före husse/matte vid promenader utan ska hålla sig precis bakom etc.
    Det är tveklöst ägarens ansvar att styra upp rollerna i flocken och inte hundens "fel". Dessutom blir det faktiskt farligt om man inte tar itu med saken.
    Tyvärr tycker ju vissa att detär lite gulligt att hunden går i försvar gentemot barn (eller någon annan i familjen) och tolkar in saker som svartsjuka etc.

    Oj, vilken utläggning...ännu ett ämne som engagerar Passion...

  • Hvidbrud

    Vi tänkte ju döpa Esther till Alma, men så blev det ju inte. De senaste dagarna har jag funderat på varför inte det blev så egentligen och så loggar jag in och läser dalmatinerhistorierna och mins precis! Våra grannar hade en dalmatin vid namn Alma som blev bittsk och elak och senare avlivad... Därför. Vad är en bra barnfamiljhund, blommis? E verkar vara en hundmänniska- hon ropar till sig alla hundar hon ser och blir tooosig om hon inte får klappa (det får hon oftast inte heller!), så kanske en dag när vi flyttar i hus får kattmänskan hvodis ge vika för en hund, men då vill jag ju veta vad som lämpar sig också!

  • lanovia 08

    Ja du Blommis man upphör aldrig förvånas. Tror vi får ta den kampen nästa gång. Just igår var jag bara lättad över att vi fick dem att lugna sig lite. Idag känner jag, men va fasiken vi skall väl kunna ta med E till svärfamiljen/släkten utan att alla skall peta o greja så hon börjar gråta?
    Ja ja en seger i taget.


    passionsblomman skrev 2010-06-11 12:02:35 följande:
    Daa, nässlor blandat i filen är perfa!Lanovia, HEJJA!!! Här måste jag än en gång stanna upp och förundras över hur folk tänker gällande barn till skillnad mot vuxna; "Skulle DU vilja att någon pillade på dig, fjantade med idel lustigheter eller på andra sätt försökte gaska upp dig när du bara sitter och softar och försöker orka med alla intryck?"Nä. Just det. Trodde väl inte det.I rest my case.Ninnis, visst är det bedrövligt att vakna sådär! Man bá NEJ liksom.....

     

  • lanovia 08

    Det går jättebra, hon är så snäll så att jag får dåligt samvete över att vi inte mer med henne. Hon får sina promenader och bollek men hon ligger väldigt mycket i sin korg eller ute och finner sig bra i det.
    Ellen bryr hon sig väldigt lite med. Nosar någon gång på henne, ibland kommer hon puffar på oss när vi håller på med E för att visa att hon faktiskt vil bli kelad med också.

    Kommer folk på besök vill hon helst ha all uppmärksam men bara på ett glatt vis och hon accepterar när andra håller på med E. skriker E och någon annan än vi bär på henne kan hon dock reagera lite. Då är det som att hon undrar vad den andra personen gör med flockens minsting.

    Men som sagt det går mest bara bra.


    Ninnnis skrev 2010-06-11 11:40:44 följande:
    Lanovia förresten, hur går det med vovven? Är hon intresserad av E? Har hon blivit vaktig?

     

  • lanovia 08

    Hvidis vi har en labbe och de brukar ses som en bra familjehund. Snälla och lätta att ha med att göra. Retrivrar i allmänhet är bra.

  • lanovia 08

    Daa för en make som snuvade dig på pussen, som inte gillar att bli kittlad och som snuvade på pussen och allt det andra du skrev.

Svar på tråden I vått och torrt, under aftonstjärna och midnattssol...