• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • nennesjuttioåtta

    fast det var ju ett kul tips. Så tjejer är alltså rundare om röven redan där? Jag som har så benig röv, mig hade de då inte gissat rätt på. Men sen är jag ju inte särkilt tjejig heller...

  • fru AM

    Nenne: men jag vill bara veta om teorin stämmer. Tror att det är en väldigt liten skillnad på benig och "rund" när man snackar bebisar  magen ...

  • fru AM

    Livia har ingen tjock rumpa nu heller - men tydligen då hon låg i magen

  • nennesjuttioåtta

    AM – jo fast rund rumpa behöver ju inte vara en tjock rumpa. Aha, så det är mer för vetenskapen jag ska fråga då. Ja, det kan jag väl göra, om jag kommer ihåg det.

  • viktualia

    gaaaaaa stackars Trollet försmäktar i den här hettan.. inte lätt att förklara vad högsommarvärme är för något.. en fuktig handduk på huvudet, rätt mycket mer småätanden och han är lite mer nöjd.. (amning är klibbigt.. pustar..)


    smakportioner - gjorde unefär som ni skrivit, plus smakis av gröt. Ska nog våga återgå till smakandet mitt på dagen, men gröt får nog vara ett tag.. Tar tag i det imorgon...


     

  • Telis

    Tinga, vi åkte till Göteborg! Fast vi åkte med kanalbåt på Göta Kanal i sex dagar med luxushytt, tvårättersluncher, trerättersmiddagar och drinkar i solnedgång på akterdäck.

  • Telis

    På tal om mat till spädisar - hur gör ni andra, ger ni maten när dom sitter nakna i badkaret eller? OMG, vad kladdigt det blir!!

  • BrudSommar2006

    Haha, mat när de sitter nakna i badkaret, det skulle maken behöva göra med Astrid när han matar henne, eller ja, det har han väl bara gjort en eller två gånger när jag tänker efter, för bra går det inte! Jag lyckas rätt bra faktiskt, räcker att dra upp ärmarna och så torka av ansikte och händer efteråt på Astrid. Fast hon är ju inget matvrak direkt.


    Vickan, Astrid har ätit mycket mindre än vanligt just idag i värmen. Inte har hon sovit mer heller.


    Liten, jodå, vi kom hem ordentligt men så är gps:en en fantastisk uppfinning, annars vet man aldrig hur det hade gått! Tyckte också att det var mysigt vid vattnet.


    AM, vilken hyresgäst ni fått på halsen, vilket skräp! Hoppas ni hittat en dunderadvokat som gör mos av honom.

  • Lapinette

    Göta Kanal - vad mysigt!

    Själv har jag varit ofrivilligt borta härifrån hela eferrmiddagen då jag fått en ny dator som jag upptäckte inte hade någon Sänd-knapp så jag kunde inte skicka iväg några mail! Efter att ha suttit i telefon med support + min chef så har jag bytt tillbaka till den gamla datorn. Helt galet!

    Nå väl, varmt och en massa jobb som jag tyvärr inte alls hunnit göra .

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen