• Daa

    I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan

    I glädje och sorg, i vardagens vedermödor och glädjeämnen finns vi till för varandra!

    Läsning sker på egen risk, för vi viker inte för diskussioner om diverse kroppsvätskor, sexliv, sjukhus och övriga saker som skulle kunna anses vara smått privat.

    Vi har gemensamt vår längtan efter barn, men efter många långa trådar hör vi också ihop i vänskap.

    Förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3600713.html

  • Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan
  • Fru sy

    Ja, det ska bli jättespännande att ha får! Vi ska ha en sådan sort med lite finare päls oxå, så att jag kan använda både ullen och skinnen sen i mitt hantverk... och så kan vi ha massa fårskinn inne, så härligt! Sen är ju köttet oxå ett plus, men främst ska vi ha fåren för att hålla våra marker öppna.

    Vi bor på en gård, så vi kan absolut ha mer djur här om vi vill. Finns hönshus och plats för ett 10-tal kor eller hästar. Men som det ser ut nu tänker vi nöja oss med får och hund!

    Fru E skrev 2010-04-06 10:11:12 följande:


    Fru Sy-spännande att ha får! Bor ni så att ni kan ha fler djur
  • Fru sy

    *Flera bamsestora kramar till dig Blomman*


    passionsblomman skrev 2010-04-07 19:51:51 följande:
    Jaha, nu kommer det rosa... ....då behöver vi inte längre låtsas att det är spännande med testet imorgon. Istället får jag väl testa och sedan ringa CvL och höra vad läkarna där har för råd att ge inför en eventuell fortsättning och hur den tidsplanen isåfall ser ut.
  • Fjällbruttan

    Blomman, älskade Blomman, håller om försiktigt!!
    Fan helvetes jävla skit helvete... rent ut sagt!!
    Skriver som till EA, önskar det fanns nåt jag kunde göra, men kan bara skicka kramar till dig och familjen!
    Hur tar Blompojken hela karusellen?
    Hoppas du har sambon hemma ikväll.

    Kram kram kram

  • Fjällbruttan

     


    Daa skrev 2010-04-07 17:58:10 följande:
    Bruttan: sade den andra läkaren att du skulle sättas igång först i början av v 39?

    Ja.. och då faller ju allt med antibiotikan och hela kviddevitten eftersom jag aldrig gått till v. 39 så så är risken stor att jag inte hinner till BB och inte hinner få droppet, vilket gör att då skiter sig hela upplägget som var gjort för att jag skulle SLIPPA vara rädd för dessa förbannade GBS-bakterier... BLÄÄÄÄÄÄ

    Hoppas att min ordinarie BM kan hjälpa mig i morgon...

  • Ninnnis

    *bjuder indianerna på massor av goda drinkar så att de irrar bort sig på väg till Blommis och aldrig kommer fram*

  • passionsblomman

    Bruttan, jag vet att han vet att vi håller på "med det här att doktorn ska försöka hjälpa oss att kanske vi kan få fler bar" och det tycker jag är helt OK. Sedan hoppas jag att hans liv för övrigt är rätt oberört. Det var ju tex därför vi bodde hos hans bästis när vi gjorde ivf:en så han kunde leka och helst glömma bort oss helt. -Vi såg knappt röken av honom de dagarna, han hade så att säga full tupp...

    Och nu i söndags när jag var så jäkla ledsen så fick han sova hos sin nya bästis och slapp se mig som ett vrak. Det kändes skönt. Annars har han ju hängt med och suttit i väntrummet ibland både här och på Sopiahemmet, så "nu ska mamma och pappa till soktornigen" är bara ett "jaha" för honom, följt av "kan vi gå och fika och kolla i spelaffären sen?"

  • lanovia 08

    Är hemma nu igen men maken har semester och vi pysslar och sysselsätter oss med huset och Ellen, alltså har jag inte mycket tid här just nu. Skall läsa ikapp någon dag hoppas jag.
    Men såg ju Blommis inlägg så jag skickar miljoners kramar till dig. Eländes j-la skit!
    *kramar*

  • Fjällbruttan

     


    passionsblomman skrev 2010-04-07 21:16:18 följande:
    Bruttan, jag vet att han vet att vi håller på "med det här att doktorn ska försöka hjälpa oss att kanske vi kan få fler bar" och det tycker jag är helt OK. Sedan hoppas jag att hans liv för övrigt är rätt oberört. Det var ju tex därför vi bodde hos hans bästis när vi gjorde ivf:en så han kunde leka och helst glömma bort oss helt. -Vi såg knappt röken av honom de dagarna, han hade så att säga full tupp...Och nu i söndags när jag var så jäkla ledsen så fick han sova hos sin nya bästis och slapp se mig som ett vrak. Det kändes skönt. Annars har han ju hängt med och suttit i väntrummet ibland både här och på Sopiahemmet, så "nu ska mamma och pappa till soktornigen" är bara ett "jaha" för honom, följt av "kan vi gå och fika och kolla i spelaffären sen?"

    Som vanligt är du/ni otroligt kloka! Att mamma och pappa gör barn fattar ju varenda unge, och att det ibland kan behövas hjälp, men detaljer kan man ju ta om de undrar.. som min tonårsdotter Jisses vilka frågor! Men jag svarar bara på det hon undrar och härmodagen fick jag min belöning...-Vet du mamma, jag kan fråga dig om allt och du tramsar inte bort det. Glad blev jag!
    Så jag tycker att du och din sambo är fantastiska, så smart att bo hos bästisen så blompojken verkligen bara får var just barn.

    Och att han får hänga med ibland kommer en blivande svärdotter att tacka er för på sina bara knän en dag! Fast inte om han ska ha ett spel varje gång han förljer med henne förstås  
    Tror det är vettigt att göra det naturligt att gå till doktorn, för det är det inte här!
    Vad ska man störa doktorn för är tydligen en normal fråga!
    Jag fick inte maken till doktorn förrän han kräktes blod... då kan ni tänka er hur ont han haft i många år av magen... så nu har han kronisk esofagit som måste medicineras livet ut (Bråck på magmunnen med sår och som aldrig kommer att bli bra) Så som straff får han göra gastroskopi en gång om året för att kolla efter cellförändringar... man är INTE kärring för att man går till doktorn!

    Så sammanfattningsvis Blomman, du är klok, du är smart, DU ÄR BÄST!!

    Kram 

Svar på tråden I regn och solsken, i vått och torrt, och allt däremellan