• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • snaily

    AM
    Det var rimfrost - rattmuff på, tjällossning - rattmuff av. (Jag är tydligen inte för ung...)

    Nenne
    Lastbil -

    Åh, prata inte om ordning i frysen... ryser varje gång jag öppnar vår dörr, ingen ordning alls.

  • Snorkfröken77

    Nenne & AM - , I casa Snorkis är det dåligt med vibratorer, jag kräver att maken ställer upp så fort jag vill, skulle han inte göra det blir jag skitgrinig (jag förstår att man kan använda dem ihop oxå, men så avancerade är vi inte ute i obydgen )

    Nenne - visst är det roligt med sådana kommentarer, har också fått frågan om det inte är fler än en och är det SÅ långt kvar när de vill veta i vilken vecka jag är i *morr*

    Hörrni mina bästa damer som vet allt, när ska man börja med stödstrumpor? (och ska man använda dem??) och var köper man de skönaste och snyggaste?

    Ore - Klart du ska köpa örhängen! Och sedan berätta för oss sen

  • Snorkfröken77

    Åh gud ge mig lite inspiration, en månad kvar på gamla jobbet och det känns segt....

    Apropå frysen så är jag ju något av en riktig ordningsmänniska och avskyr när det inte finns struktur, maken är tyvärr inte likadan, det är en evig kamp Jag försöker förtvivlat föklara födelarna med att man vet och slipper leta, men har inte lyckats övertyga honom än.

  • Lapinette

    Tittar in lite sent då jag åter igen är sjuk . Jag mådde toppen igår, tränade, åt middag och sen helt plötsligt när jag satte mig framför tv'n slog det till. Blev helt igensvullen i halsen. Har legat vaken i natt och svettats och haft problem att andas. Jag är ta mig f'n sjuk varannan vecka! Är så trött på skiten.

    Så maken har åkt till Madrid men innan det så tog vi en sväng förbi mitt jobb och hämtade upp min dator så jag slipper vara helt mol alena. Ska nu göra en balja te och lägga mig i sängen och läsa Hypnotisören (som jag undrar om jag har läst förut). För denna gång ska jag nog ta hand om mig och inte sitta och jobba hela dagen trots feber och förkylning.

    Sorry totalt superduperjättemycket ego!

  • FruCicci

    Hejsan....

    Nu är jag i sthlm igen, efter påskfirande på annan ort.
    Lillprinsen har jag fåttt äran att hålla, jag är helt betuttad, vilken 10 poängare! Såååå söt. Han fick mina hormoner att svalla över

    Mina egna ägg kläcktes på påskafton och vi glömde bort det, så jag har fått ta ett dagen efter piller! Hjälp!
    Men är det meningen att jag ska ha ett jesus barn så är det, det lä'r vi bli varse om inom ett par veckor.

    Hoppas verkligen att du testade för tidigt PB, det har ju hänt förr, men samtidigt så funderar jag på när det var test dag? Jag vet 9 april, men är det dag 18 då eller? I så fall kanske det inte var så missvisande om du testade på dag 13, förstår du hur jag tänker? OM det är minus på riktigt, hur går ni vidare då? Tar ni en eskimå då?

    Är du en tjockis nenne? Härligt med en go stor mage

    En del sjuka med, magsjuka Hann jag snappa upp.... jag hoppas ni mår bättre snart och sen att Tinga med son får komma hem från sjukan...

    Just det, PB tycker du skriver jätte bra och jag känner igen mig mycket i det du skriver!

  • snaily
    Snorkfröken77 skrev 2010-04-07 10:13:46 följande:
    Nenne & AM - , I casa Snorkis är det dåligt med vibratorer, jag kräver att maken ställer upp så fort jag vill, skulle han inte göra det blir jag skitgrinig (jag förstår att man kan använda dem ihop oxå, men så avancerade är vi inte ute i obydgen )
    Jag säger bara - distansförhållande i två år! Ändå äger jag bara två stycken. Snålhet eller lathet, eller bara att den lila är så fin?
  • Lapinette

    Frysen - no problemas, den är ganska liten och jag lider också (liksom Snorkis) av ordningssinne (lite maniskt ibland).

    nenne - vibratorn i lådan! Själv har jag inga problem att märka upp dem ... har bara en rosa som jag fick av mina kollegor för en massa år sedan.

  • snaily

    Cicci
    Jag råkade läsa att du fått äran att BEHÅLLA lillprinsen, och blev minst sagt förvånad!

  • FruCicci

    Oj Lappis, vad tungt krya på dig!

    Kyl och Frys har ag inte ngn koll på

    Sitter och tittar på efter 10, med Anna Anka idag, jag gillar henne! Hon har faktiskt ganska många poäng!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge