• Gemma

    Konfettiregn

    Din glamourdusch i grådasket.

    Idag har vi varit hos veterinären höll jag på att säga, fast jag menade MVC. Där mätte, kämde och lyssnade vi på min saftiga julkula. Monstret satt bredvid på sängen och torkade bort gelé med allvarlig min (hon älskar ju att känna sig behövd). Sen gick vi iväg genom det fallande snöluddet till biblioteket där jag mest sträckte ut mig i en soffa medan miss M byggde pussel och såg till att de mindre barnen inte fick komma i närheten av "hennes" böcker.
    Nu har vi ätit lunch; i eftermiddag blir det fika på stan och kanske lite karusellåkande. Jag älskar de där klassiska djurkarusellerna!

    Hur mår ni andra?

    Kram, G

    PS: Mitt julgodis smakar smaskens, både kolan och dajmen. Känner mig hur nöjd som helst med min insats.

  • Svar på tråden Konfettiregn
  • Gemma

    God morgon Lapinette och ni andra! Sitter och jobbar nu, efter en natt av komalik sömn avbruten då och då av små förvärkar. Försöker att inte dra för höga växlar på detta för sånt kan ju pågå i veckor.
    Ska käka färdigköttbullar nu och sedan lägga mig och sova, helt utan dåligt samvete.
    Hur mår ni andra? Kram, G

  • Lapinette

    Gemma - det låter verkligen spännande! Om du inte skriver här imorgon så gissar vi vart du är. Lycka till!!!

  • Gemma

    Shit nu måste jag ju skriva precis varje dag för att inte ryktena ska börja gå ;) Det kan ju som sagt dröja forever.

  • Lapinette

    Gemma - japp, så är det! Vi kommer genast att börja spekulera om du inte dyker upp här.

  • Izunia

    Lapinette jag har jobbat ganska fullt nu i dec och början på jan, men nu är det lugnt igen pga inskolningen. Mannen är ju inte hemma så jag fixar själv.
    Idag gick jag dessutom iväg 20 min och det var inga problem.

    Imorgon ska jag till tandläkaren!!! Han skulle ju börja med en komposit (??)fyllning för att fylla ut mellanrummen, och så ska framtänderna slipas ner ca 0,5 mm. OM detta inte skulle bli snyggt skulle jag ta steget längre med skalfasader. Men han tyckte det var värt att testa detta först. Det är framför allt mkt billigare och dessutom reversable.

    Gemma, det är lugnt. Du har tills på lördag på dig!

  • Happyasahippo

    Lapinette: Det later som om det vore en bra planering att ha slide showen som ett separat element liksom. Da ar gasterna ju omfokuserade.

    Izunia: Det later som en bra start fastan det inte ar lika hallbart. Jag hade nagot liknande nagra ar innan jag skaffade lumineeers. Lycka till!

    Gemma: gillar spanningen du skapar

    Usch, jag ar alldeles upprord med anledning av Haitis jordbavning, da jag har flera vanner och fd kollegor som ar saknade i den totalforstorda FN byggnaden...Kanns jattejobbigt och orattvisst att sant far handa, i synnerhet i ett land som ar sa illa ute som Haiti redan fran borjan. Saknar verkligen det dar med att jobba for ett hogre syfte just nu...

  • Gemma

    Happyasahippo: Så himla hemskt med dina vänner och kolleger. Finns det nåt sätt för dig att hålla dig uppdaterad?
    Kram!

    Det blir bara lugnare och lugnare i den däringa magen. Bebisen är rätt vild men magen har tagit semester medan jag själv jobbar på i solljuset som silas mellan de nerdragna markiserna.
    I eftermiddag kommer mina föräldrar hit med härliga bakverk, vi ska njuta av dem tillsammans sen ska de följa med för monstret har "uppvisning" på sin gympa.
    Nu ska jag sträcka ut mig en smula i sängen. Känner mig rätt utvilad i övrigt för mannen stackarn sover numera på vår grymt obekväma och smala soffa med babymonitorn, allt för att jag ska vila upp mig inför den stundande idrottsprestationen.

    Och jag vet inte om jag sa det... men jag fick min vilja igenom när det gällde stavningen av manliga monstrets namn! Yes!

  • Izunia

    Goda bakelser... nu blir jag så sugen! Är inne i en kak/choklad-period som inte vill gå över...

  • Happyasahippo

    Tack for kramen Gemma: behover nagra flera just nu kanns det som, for inte nog med att utsikterna ar mkt daliga for en av vannerna som var pa overvaningen, dessutom har vi i dag sjalva fatt ratt jobbiga nyheter...
    Jag var namligen gravid i 10 veckan och i dag var vi pa ultraljud och fick reda pa att hjartat plotsligt slutat sla (sen i gar troligtvis). Kanns helt ofattbart grymt och orattvisst eftersom det ar exakt samma sak som hande i hostas. Ar ratt besviken pa varlden just nu

    Forlat for att jag vraker ur mig har, men vi hade ju inte berattat for nagon annu (av radsla for vad som hande forra gangen) sa det kanns ratt ensamt nu, fastan min man ar ett fantastiskt stod och lika fortvivlad ha forstas.

  • Lapinette

    Skickar massor med kramar till Happyasahippo (ja ditt namn passar inte så bra idag). Så det är andra mf på ett halvår? Ska ni kolla upp varför det sker? Kanske behöver du få lite hjälp på traven med Trombyl, progesteron eller liknande. Sorry för mina närgågna frågor men jag har ju själv hängt på en tråd här på BT i 3,5 års tid som just handlar om att bli gravid ... kan tillägga att alla andra har lyckats utom vi.

    Som sagt, lider med er och skickar en stor kram!

Svar på tråden Konfettiregn