• fru AM

    Summan av kardemumman - livets väsentligheter

    Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

    Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

    Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

    Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

    Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

    Nu kör vi vidare!

    Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

  • Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • snaily

    Blivande fru L - läste du mina tankar ang. FL? Jag har svårt att låta bli det. Japp, nån gång i december är det dags för mig. Ska vara klimakteriekärring över julhelgen

    Oupsie
    Jag skulle egentligen gärna rymma utomlands men svårt med hunden och kanske måste maken jobba lite kring jul också. Sen har jag förstås råkat nästan lova föräldrarna redan, suck.

    EA
    Blää för ischias! Låter inget kul alls!

    Grattis i förskott Vickan!

  • Blivande fru L

    Haha, Snaily! Lite har jag också varit inne och tittat på FL. Men bara lite.

  • Blivande fru L

    Nu ropar maken och doktor House på mig. Natti natti!

  • viktualia

    Blivande fru L - coolt med brun ros! För min del var det min besatthet av blått och lila som tog sitt uttryck i buketten... för att vara jag så var bröllopet väldigt pyssligt och färgmatchat... ujuj... skönt att ha det överstökat.. fniss!

  • passionsblomman

    AAAAA Vilken fin ros!!!

    Nu vill jag göra buketter!!! Hit med lite...ja jag vet inte vad-brudar?

    Blivande fru L skrev 2009-10-27 20:59:17 följande:


    Håller med om att Vickans bukett var häftig! Min var traditionell med bara rosor, däremot i en annorlunda färg. Den "brunrosa" rosen är det: flowerdesignstannes.blogspot.com/2009/04/roma... Gosnosen - jag håller både tummar och tår för er!
  • passionsblomman

    Ja att vi orkar! :-d

    Men när jag hängt här i sådär en tre år så kanske jag slutat diskutera och bara är i gos-trådarna helt och hållet...

    Än så länge gafflar jag med folk som tycker 250 spänn för "20 rosor och lite kvistar" är lagom och pååekar att Svenska kyrkan inte är för brudöverlämning...

    Och bråkar lite med ett och annat psyko som dyker upp också.
    Hehe..


    viktualia skrev 2009-10-27 21:36:00 följande:
    Passionsblomman och Ore - att ni orkar.. men HEJA er... brudöverlämning är INTE min melodi....
  • passionsblomman

    ...och om nån undrar så är denna och den andra bebistråden samt tantvarningstråden mina gos-trådar. Det är där man får gråta, skratta och kramas och har folk som märker om man är borta och så.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter