• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Ore

    Gaaah, långt inlägg som försvann.

    Wikipedia gav tre olika alternativ för spikning. Såvida inte BS börjat extraknäcka med delgivning, så gissar jag på att det är denna typen: sv.wikipedia.org/wiki/Spikning_(akademisk)

    Muggles: Håller också tummarna för att det blir en rejäl budgivning!

    Ego: Har varit hos BM. De kan inte avgöra hur pyret ligger, så det blir UL imorgon. Först hade jag litet panikgråt eftersom de började prata om att jag skulle fasta från en viss tid, ifall det blev akut KS. Och enda tiden jag kunde få var imorgon, och då hade jag fått kalla hem maken från hans kurs. Vilket inte hade varit någon större fara så sett, men samtidigt hade det känts litet fånigt... Han körde upp, och hade med ett antal kollegor i bilen, och OM det visar sig att pyret ligger som det ska och det blir typ 2 min UL, så hade det känts litet snopet att han behövt ordna hem sig i all hast...

    Har sedan dess muntrat upp mig med att barnvagnen kommit. Pappa fick hjälpa mig att hämta ut den, nu står den här ihopmonterad, och är jättefin. Jag är NÖJD!

  • Ore

    Äh, slutet på länken hamnade på raden efter???

    Men ni fattar nog ändå, ni är ju inte dumma någon av er

  • Snorkfröken77

    Ore - Det är verkligen på gång nu, så spännande!!! Har du några förvärkar eller så? *försöker världvant slänga med med uttryck jag egentligen inte förstår* Hur känns det att du snart ska få träffa er bebis?

  • snaily

    Snorkis
    Du lurade mig i alla fall med din världsvanhet! Tanten är hos mig och Muggles så inte hos dig väl?

    Ore
    Gud så spännande! Ni kanske har en bebis i den fina vagnen snart!

    PB
    Jobbigt! Vet hur det är med uppbrott och flytt, dock inte som barn (jag var så sjukligt blyg så är tacksam att jag slapp flytta då). Men ni låter som så genomtrevliga och sociala människor hela familjen så jag tror att innan ni vet ordet av det kommer känna er som fisken i vattnet där nere!

    Och vad var det mer... Inte hängt med idag, varit utan internet.

    TANT var det här nu iaf, så nu kan jag sluta tjata. 4 dagar med spottings känns sådär! Lite lagom med mensvärk nu också så funderar starkt på att flytta mig, mitt vinglas, en varm vetekudde och kanske en Korv också (om han vill) till soffan nu.

    Vet fortfarande inte hur jag tänker göra med Pergo kommande cykel - förslag mottas tacksamt! Halv dos kanske?

  • Hattis

    Hej hopp, höll på att gå in i mina smygisvanor men nu kan jag ju kommentera också (börjar förstå snacket om att ha anteckningar vid sidan om...)

    Nenne - du kommer med din otroligt träffsäkra stil garanterat att få flitiga läsare om (när?!) du startar blogg vilket namn det än blir. Får fundera vidare på namnförslag.

    Snorkis - är imponerad över att du kan hålla dig från att testa, håller en tumme och en stortå!

    PB - Sänder en kram söderut. Låter supertufft, men som du själv verkar ha kommit fram till så är det nog värre att känna att det är tungt och inte våga/orka ta upp det som känns svårt än att faktiskt få ur sig det. Instämmer i det Mugglan säger om långa horisonter för barn, men det kanske känns lättare som förälder ändå att tänka att i det långa loppet är det oftare gymnasiekompisar som man eventuellt har kvar i vuxen ålder... Mina minnen från skolan av folk som spelade lagsporter var iaf att de alltid verkade ha gigantiskt nätverk och roligt på fritiden.

    EGO - Jag inser att det snart börjar bli dags att ödsla gravtest och hoppas på ett minus nu när den drygt månadslånga hemska blödningen börjar ebba ut. Ett minus vore ju en sorts början till nästa försök...

  • Ore

    Snorkis: Nix, inga förvärkar... (Inte för att jag vet hur det känns, men har inte känt något konstigt iaf...)

    Det känns litet overkligt att bebisen kan komma snart. Jag är nog någonstans ganska övertygad om att jag kommer gå över tiden...? Bara för att min mamma gjorde det i tre fall av fyra, den fjärde (eller eg den tredje) prickade BF-datumet Min syster har gått över tiden med alla sina tre.

    Men jag vet att jag inte borde jämföra mig med dem...

    Och apropå min syster... Ska man vara oombett ärlig, för ärlighetens skull och för att jag själv skulle må bättre av att hon visste vad jag tänker och tycker. Eller är det mitt problem vad jag tycker och tänker, och jag borde hålla det för mig själv. Särskilt som det de facto gäller en sån sak som INTE går att ändra på...

  • Ore

    Hattis: Japp, jag lär nog se till att uppdatera er. Får väl ge maken i uppdrag att skriva något litet i tråden, om inte annat Kom på honom med att smygläsa häromdagen...

  • Liten med Mindre

    Lycka till på UL Ore!

    Oupsie - längre ner på den länkade sidan hittar du choklad o kokostårta. Men gräddningstiden var på tok för kort för vår ugn, och 4 min extra var för lite - smetigt i mitten.

    www.aftonbladet.se/matvin/article3228723.ab

    Spikning - i Linköping hade de en stor trädstam inomhus där alla doktorsavhandlingar spikades upp när de blev utgivna inför disputationen. Har andra universitet "riktiga" trädstammar också?

    BS - hade en bra födelsedag - vinnlade mig om att mysa med familjen och leka med Mindre istället för en massa måsten. Svidig hals var ju inte skoj förstås.

    ska nog ta mig till jobbet i morgon i alla fall - och lämna iväg lillskruttan som längtar efter andra än mamma nu. Hoppas det håller hela dagen!

    Dags för lite yoga. Förkylningen har gjort att ryggen värker, men lite snäll yoga kanske hjälper lite tills vidare.

    PB - kramisar!

  • muggles

    Ore: du är alltså ärlig främst för din egen skull (för att du ska må bra)? Inte för att det gör ngt bättre för din syster? Då tycker jag nästan du ska hålla tyst. Ok om du mår sämre men du får bita ihop. För om det inte leder till ngt så kommer hon bara att bli sårad - för ingenting... Men du gör givetvis som du vill

    Jag har tappat räkningen - hur många veckor är det till BF? Hur blev det med UL imorgon - fick maken vara kvar på sin kurs?

    Hattis: när ska du testa?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor