• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • viktualia

    Efter gårdagens givande diskussion om konsten att få tag på mammajeans har jag just bestämt mig för att ge ellos en chans till. De är nämligen de enda som har brallor i min längd. Jag drar 30 i jeanslängd och det hittar jag inte någon annanstans. Brallorna jag köpte förut på ellos var mer vinterjeans eftersom jag får plats med långkalsonger under, nu vågar jag mig på att köpa en smalare variant - blir spännande! Saknar verkligen snyggt sittande jeans för att inte tala om snyggt sittande blusar... avdelningen riktiga lyxproblem..

  • Mrs  B

    AM
    Här får barnen vaccinet på bvc, skolbarn i skolan och vi föräldrar på vårdcentraler/sjukhus. Jag hade gärna tagit det samtidigt med Max men det får jag inte.

    Blir så osäker nu om man verkligen ska ge det till barn.... ????
    Min mamma hade varit på en föreläsning idag med sjuksköterskor och de diskuterade för och nackdelar och nu blir jag osäker igen.... HJÄLP!!!!!!!!!!!

  • Lapinette

    Samlar på "att vara gravid problem" ... så jag tar tacksamt emot dina lyxproblem .

  • fru AM

    Jag kan skicka dig en bild av min kropp före och efter barn, Lappis. Så har du något tungt vägande till samlingen av "gravidproblem"

    Håller just nu på och funderar vad kirurgen ska få sätta kniven i nästa gång ... Eller om jag ska strunta i det ...


    Lapinette skrev 2009-10-12 16:50:44 följande:
    Samlar på "att vara gravid problem" ... så jag tar tacksamt emot dina lyxproblem .
  • viktualia
    Lapinette skrev 2009-10-12 16:50:44 följande:
    Samlar på "att vara gravid problem" ... så jag tar tacksamt emot dina lyxproblem .
    *skickar genast över ichiasvärken som nyligen dykt upp i högerbenet*
  • Lapinette

    Ahhhh... jag kommer att få en jäääätttelång lista! Vad ni är söta som hjälper mig.

    Nu ska jag och mina röda ögon springa iväg och köra lite spinning i mörkret (tack och lov). KRAM på er!

  • Ore

    Hann inte klart förut...

    Gosnosen: Slutet av oktober, det är snart det! Lycka till, hoppas det går lika bra som för Telis!!!

    Lappis: Låter jobbigt med kaninen. Det ÄR ju en levande varelse som man har tagit hand om, och som försvinner. Det känns! (Vet inte hur många tårar jag gråtit över diverse olika katter genom åren...)

    Som bidrag till din lista kan jag lägga till halsbränna... Och något som spänner ut sig åt alla håll i magen, utan hänsyn till vilka ömtåliga organ som hamnar i vägen.

    Mer om vaccin: Jag tvekade länge, vet inte riktigt varför men det kändes litet "onödigt". Men även om risken att bli allvarligt drabbad är ganska liten, så finns den ju där. I vårt västra grannland har det tydligen varit en till synes kärnfrisk kvinna som blev sjuk och dog 3 veckor efter förlossning... Jag hade på något sätt tänkt mig att jag skulle vara utanför riskgruppen när bebisen fötts, men tydligen inte...
    Sedan vet man ju aldrig vilken nytta det kan göra längre fram. Kanske kommer det inom de närmaste åren härja omkring ett tiotal liknande virus, som man är mer skyddad från om man har tagit det här vaccinet?

    Ego: Har besökt frisören idag, och låtit mig själv bli brunett... Hade tänkt mig litet lagom gyllenbrunt hår - det blev jättemörkt. Suck. Jaja, det ÄR väl kanske inte så lätt att färga blonderade slingor mörka. Och det kanske försvinner en del färg. Hoppas jag. Kanske var det för att jag sa att det blev betydligt mörkare än jag tänkt mig, som hon tog sig tid att styla håret och göra lockar. DET blev snyggt i alla fall. Tänk om man orkade göra det, åtminstonde någon dag i veckan...

  • nennesjuttioåtta

    lappis
    sjukt jobbigt och tråkigt när kära husdjur måste tas bort!

    Snorkis
    hinkarna var tydligen bara 15 på höjden, men 30x30 stämde på övriga mått.

    Gosnosen
    Hej!!! Spännande att det snart är dags! hur mår du annars?

    Intressant det där med epigenetiken, det hade jag aldrig hört men eftersom man får samma blodomlopp och annat så vore det väl sjutton om man inte skrapade av något av sig själv på bebisen. (inte bara på utvägen, höhöhöh)

    Vi ska göra FET nästa cykel och jag förbannar detta eviga väntande. ÄL i dagarna (inget jag märkt av) och nu har vi med glädje legat i som kaniner. Snacka om höga berg och djupa dalar man går igenom! Denna helg har varit magisk och kärleken bubblar ut genom öronen, vilken fantastisk man jag har! Och vad bra vi har det tillsammans!!! Det kanske räcker så...? men oj vad jag skulle önska att han skulle få bli pappa. Till våra barn. usch vad vi slog hårt i backen efter senaste ivfen. Bara dagar efter att lillsyster berätta att hon var i v 6. Kul för henne men tråkigt att vi inte kunde vara gravida samtidigt. Och hon pluggar, bor i studentlägenhet och... va fan skulle vi tänka så himla rationellt för, vad har man för det egentligen? Här sitter vi: gifta med hus, volvo och fast anställning i ett fejk-svenssonliv till ingen nytta.

  • viktualia

    Nenne - väntan är förkastlig, oavsett VAD man väntar på. Här väntas det på besked om makens jobb, det kommer i mitten av december. Sen i det lilla väntar jag på insikt om jag är pigg nog att gå och jobba imorgon eller inte.... känner mig ytterligt pjoskig men samtidigt inte särskilt pigg.. hm...

  • Snorkfröken77

    *tittar upp ifrån depphålet* Fy fan vad jag hatar denna karusell, maken sa på fullaste allvar till mig nyss att det är inte värt det om jag ska bli så här ledsen varje månad.
    Jag är på dag 31 idag, längsta cykeln någonsin på två år. Har haft mensvärk till och från och inte spår av någon tant. Tänkte att det kanske skulle finnas en lite yttepyttechans att det kanske blivit något, att min uteblivna ÄL bara var något jag inbillat mig. Så jag tog ett test, och det var ju såklart negativt och jag rasade hela vägen ner i depphålet igen och slog så hårt i botten Var i h-e är tantf-n om hon nu ska komma och varför, varför, spelar min kropp såna fula spratt med mig? Fansjävlaskithelvete!!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor