• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

    muggles, ja det där med priset kan säkert stämma. Erik Olsson hade till exempel en sån modell att dom tar ut en mindre procentsats ju högre försäljningspriset är. Fast dom var ändå inte i närheten av 6,5% ens på dom billigaste objekten. Men det kanske också skiljer om man säljer inne i stan eller inte, det blir ju tex inte så lång resväg för mäklaren om man säljer innanför tull.

  • Lapinette

    Jag förlorade oskulden inatt. Har man inte haft sex på länge så blir man väl automatiskt oskuld?!! Eller har jag fel?

    muggles - mina hus ligger i Stockholm! Fast det kanske är intressant iallafall?

  • fru AM

    Tack för alla tips om Hektor. Han tar nappfalska men vill bara ha ca 25 ml och det är ju en fis i rymden s a s. Gröt tycker han är gott (om jag pimpar den med fruktpuré) - alla fem skedarna ...

    Minska dagsömn har vi testat - då blev han värre än någonsin på natten och ett litet djävulsbarn på dagen ...

    Eget rum - låter konstigt, men hur många rum vi än har, så kommer inte Hektor få något eget rum, det finns inget sovrum kvar till honom ... Och han är inte precis tyst och oledsen när han är vaken. Tänk "Hesa Fredrik" med stigande volym ...

    Återstår - som jag ser det - magläge. Med tanke på hur fantastiskt mycket han uppskattar det dagtid (NOT) så kommer han väl ta sitt pick och pack och flytta om vi ska ha honom att sova på mage ... (och då är ju i o f s problemet löst ) Men försöka duger väl. Ska nog ta och hyra andningslarm då.

    Häromdagen ställde jag frågan till maken kan man bara adoptera FRÅN barnhemmen i Ryssland? Inte TILL ... Så kan det kännad när man har brottats med en argsint bebis varannan timma nätterna igenom i några veckor.

    Nä nog EGO nu. Nu ska jag jobba om jag kan skapa fram några pigga hjärnceller ...

    puss på tråden

  • Mrs  B

    Hej hej!!!

    Jag älskar också Ciccis hus!!!!!
    (med viss renovering naturligtvis)
    Och kommer på kaffe direkt om huset blir deras.
    Älskar gamla hus med personlighet till skillnad från maken.

    BS
    Det är MYCKET lättare när nr 2 kommer så jag tror det kommer att gå fin fint för er.
    Max och Iris är så lika så ni får kanske en Malte.

  • Snorkfröken77

    Oupsie - Det kunde har varit jag!!! förutom åldern då vilken perfekt present! Har du fyllt år? Och det viktigaste av allt:

    Vad var det för Mullbär?? Modell?? Läder???

  • kängu

    AM- Silas är inte heller speciellt förtjust i magläge, han sover ju bäst på sidan. Napp? Öronproppar? Au-pair?

  • kängu

    Hoppsant så kan det gå när inte haspen är på... hjälp mig att putta bak inlägget tack!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor