• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • fru AM

Cicci: Håller med dig om öron på luvor - det är fullkomligt horribelt (på en overall såg jag t o m trampdyrnor undertill på tossorna!)!
    Jag köpte en väldigt söt och enkel overall till Livia på CUBUS - nu har jag lovat bort den till Frejis (eller snarare Bumsis ... ) men kolla på CUBUS. Det är ju inte direkt funktionsmaterial - men det blir ju mer vagnsmys för våra små denna vinter ... eller? Har köpt Hektors overall på Lindex - en manligt brun med glencheckrutor - de kanske hade någon snygg "kvinnlig" variant, minns inte. Annars har Åhléns en enkel, lite smidigare/tunnare overall - i stort sett enfärgad med kontrasterande passpoaler vid blixtlåsen (marin/klarblå resp röd/rosa tror jag).

Så kul med huset! Jag gillar också pelarna - men så har jag en ganska storslagen smak också när det gäller hus och inredaning

• BrudSommar2006

Cicci och AM, jag är med er vad det gäller pelare och vardagsrum och allt!

Vad det gäller attityd till nya bebisen - nytt mantra *måste bli som Cicci, måste bli som Cicci*.

Snigeln, en halvmeter snö, jisses, går knappt att föreställa sig!

• snaily

Övertalningskampanj gentemot maken pågår - vi kanske åker ner och firar bröllopsdagen på samma ställe där vi hade bröllopsfesten. Får jag också plats på brunchen tror ni? (visst var det söndag??)

• fru AM

Snaily: vad kul!

Är det någon som bokat bord? Eller i alla fall har koll på hur många vi blir?

• kängu

Jag tycker PoP har en fin o neutral overall, den är på rea nu också (åtminstone på internetbutiken) Marinblå eller vit i manchester. Annars tycker jag det är ganska gulligt med öron

Oh Snaily, hade ju varit superkul om du kom!

• viktualia

AM - näeee ingen har bokat än.. vore jättesnällt om du kunde göra det! Mornington tror jag att vi enades om.

Själv har jag messat Page som skulle fundera på saken...

Snorkis - meeeen... häng på vet ja! vi är inte sååå farliga IRL! lovar!!!

Nuvarande skara:

AM
    Lappis
    Telis
    Cicci
    Brudsommar
    Kängu
    Vickan

och ev Snaily och Page

• snaily

Vickan, du kan nog skriva till mig på "säkra" listan också Har redan bokat biobiljetter till lördag och kollat att vår restaurang är öppen. Ååå vad skoj! Har ju "bara" träffat Koko, Lappis, Telis och Frejis förut.
    Hoppas Page kommer också så kan vi prata valpar

• viktualia

Snaily - åååå vad skoj att du kommer!!! Då är nog skaran:

AM
    Lappis
    Telis
    Cicci
    Brudsommar
    Kängu
    Vickan
    Snaily

och ev Koko (om trädfällningen hamnar rätt i tid) och Page

• Telis

Cicci, så ni tittar verkligen på det på allvar, så spännande!

• Telis

Jag hoppas fortfarande att jag kan komma på söndag men det är rätt osäkert. På tisdag i nästa vecka kommer det en fotograf och ska ta bilder på lägenheten och innan dess måste vi ju ha rensat massor och burit ner i förrådet (hur det nu ska få plats där ) och fiffat.

muggles, här hamnade mäklararvodena hos dom tre som var på besök idag på 1.75, 2.00 och 2.45%. Men vad svårt det blev att välja! Det är ju inte bara arvodet som är avgörande och jag gillade iallafall två av dom lika mycket men av olika anledningar. Man borde kanske förhandla om arvodet men jag vet bara inte om jag orkar. Efter allt hasslande med husköpet, banker, bankräntor och bilköp (japp, vi har köpt bil också idag) så vet jag inte om jag orkar mer.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor