• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

Liten - visst kan det stämma. Har legat vid poolen i oktobermånad och varit ute och promenerat i bergen i t-shirt och jeans i november. Enjoy!

• Snorkfröken77

Jag fortsätter med ett inlägg till De har äntligen börjat med renoveringen av stora badrummet! *lycka* De har rivit ur allt i badrummet nu så äntligen händer det något! Vårt garage är fullt med grejor som ska säljas på blocket eller nya saker vi beställt. Taskig tajming med tanke på de frostnätter som varit, inte mysigt att skrapa rutor *burr*

• Lapinette

*vinkar tillbaka*

Kan bara tillägga att tjejerna här inne på tråden är lika mysiga och trevliga i verkligheten så de där brunchdejterna tenderar att bli långa och med många konstiga ämnen som man normalt inte sitter ute och diskuterar på restaurang.

• Snorkfröken77

Lappis, kan tänka mig det Ja, ni verkar alla vara så supertrevliga och sympatiska *kramar alla*

Nu långmöte - borde inte möten över 1 h förbjudas???

• Oupsie

God förmiddag allihopa!

BS, vad skönt att du kommer att få en kallelse till slut. Konstigt att remissen bara försvann.

Koko, säger som Liten, heja dig!

Liten, grattis till ett fint UL. Åh, semester, vad mysigt!

Telis, grattis till ditt UL och flödesmätningen också! Det är väl det värsta med att flytta, få undan allt i sitt gamla hem. Slit inte ut dig .

Snorkis, vad jobbigt när kroppen sänder så mixade signaler. Men du får väl passa på att följa dina instinkter .

EA, hoppas att det löser sig med paprikorna och dess ?leverans-tider?. Jag tror faktiskt att jag har listat ut vad paprikorna egentligen är för något. Kanske ska inboxa dig och se om jag har rätt ?

Muggles, jag tycker att ni ska besiktiga huset om ni vill det. Better safe than sorry, eller hur? Även om undersökningsplikten inte är lika omfattande på ett nytt hus som på ett gammalt så är det en ganska godtycklig bedömning tycker jag. Som köpare har man verkligen en långtgående undersökningsskyldighet och det är svårt att komma i efterhand och hävda att något var fel. En garanti på 10 år är väl bra med det är också skönt om fel upptäcks och kan åtgärdas innan man kan flytta in. Tänker på den här historien: sydsvenskan.se/lund/article307147/Alla-nybyggen-pa-Annehem-ar-fuktskadade.html.

September, tack .

AM, vad duktig Livia var hos tandläkaren .

Vänner, vad skönt att du mår mindre illa nu.

Izzie, stackars lilla M som trillat . Hoppas att det läker fort.

Ore, heja dig i den där brudöverlämningstråden!

Minusgrader?! Ojoj, hoppas att det dröjer innan det blir minusgrader här. Här regnade det lite tidigare men nu är det uppehåll, vilket är bra eftersom jag tänkt träna hunden på hundklubben idag?

• muggles

Vänner: åh vad skönt att du mår bättre och att ni hade det mysigt i Kosta!

EA: skönt med spottingsarna - vår fiende nr 1

Sept: nej jag vet inte hur hcg:t utvecklas. Doktorn tyckte att värdet nu var normalt så det görs inga mer kollar, jag får bara hoppas att allt utvecklas åt rätt håll så att jag kanske är gravid igen bortåt 2011 (men jag är inte bitter nej då)

Cicci: om du läser detta - kram på dig! Du saknas i tråden...

Jag har läst på lite om besiktning (fick en länk av en kompis www.kopa-hus.se/checklista.html) och jag känner nog lite som PB att det kan vara ett bra sätt att lära känna sitt hus och dess brister. Dessutom tyckte Piggelin också att det kunde vara en bra idé och hon har ju precis köpt nytt hus. Efter allt jag läst känner jag iaf att besiktning är ngt jag ALDRIG skulle ha skippat om jag köpt ett äldre hus, men det verkar vara rätt många som gör det(?).

• Telis

Vänner, vad skönt att illamåendet lagt sig lite!

Snorkis, visst kan det vara skönt att vara helt hemlig också men det är faktiskt lite roligare ändå att träffa trådisarna och ha ett ansikte och namn bakom nicken.

• FruCicci

Hej!

Jo jag läste just Mugglan, vilket sammanträffande.

Satt på Operan i går och tittade på Svansjön och fick så fina sms, så jag kände att idag ska jag titta in en kort sväng o skicka lite kramar till er alla.

Kom hem i natten mellan måndag och tisdag, har ju varit bort rest efter dopet.
    Dopet var fantastiskt på alla sätt. Jag hade lagt ner mycket jobb och tid och allt, så det kändes bra att solen sken alla var så finklädda och glada och Lillan skötte sig eemplariskt.

Metallicas Nothingelse matters som ingångs musik på stora orgeln, (maffigt!)följt av 1 psalm och 2 solosånger, älskade barn och The Rose. Avslutade med Pippi långstrump sången o godispåsar till alla barnen som prästen delade ut (hade även tänk på vänner o familj som inte hade barn och gjort godispåsar till deras hundar, så typiskt mig...)
    Sen kan jag meddela att prästen tyckte att kusin Emilia och Victor skulle hälla upp dopvattnet, det slutade i katastrof Victor sprang andra hälten runt i bar överkropp i kyrkan framme vid altaret. GHav honom en hamburgare i ren desperation för att gå honom lugn, trodde han var hungrig och hade inhandlat innan to be safe, men det resulterade i mer spring och ketchup överallt!
    Men men jag kommer ju komma ihåg det...

Lillan är döpt till Emelie Maria Louise nu, alla 3 namnen. Vi sa att hon skulle kallas Louise i kyrkan, men jag har drömt att hon heter Emelie 4 nätter i rad och kan inte ta namnet i min mun, allt känns konstigt.
    Vi får se.
    Kanske blir Emelie iaf.

Ångesten har lagt sig lite och diarrérna upphört, jag har inte varit på¨topp.
    Ätit o sovit igen en del nu. Jag har tappat så mycket i vikt när jag varit ledsen, är ju lite slank i vanliga fall, så 3-4 kg på mig är en hel del. Så Brunchen ser jag fram emot, jag får gå på våfflorna direkt

Jag vet att Bumsis har tittat ut och skickar varma kramar och gratulationener till Frejis. Hoppas er första tid nu har varit mysig och att allt funkar så bra det går.

Sen vet jag inte så mycket vad som hänt, jag var inne o läste någon förmiddag förra veckan, men det hjälper ju inte i vår raketfart här i tråden.
    Får be om update på brunchen.

Jag tar med lilla skorpan på brunchen och ev Victor en kort stund, vi får se.

Skorpan är en stor tjej nu och väger nästan 7 kg. Det går så fort och hon rullar runt och har sig.
    Och appropå henne så vaknade hon visst nu, så jag får säga hej kram ö på återhörande så att säga.

Tack för att ni finns!!!!!!

• Telis

Liten, det var 25 grader på rivieran när jag var där i oktober för ett par år sen så visst kan det stämma. Njuuut och ha en fantastiskt skön långhelg! Jag är svårt avundsjuk!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor