• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

Oupsie: som tur är har vi inte puts- utan träfasad på vårt hus men det kan ju vara andra saker som det har slarvats med. Jag litar inte direkt på byggbolagen att de gör rätt i varje steg... Bara i vår nybyggda lgh har det varit flera slarvfel som orsakat skador (bla en fuktskada på hallparketten) och det är ju värre med hus eftersom det är utemiljö också. Vi har ju ingen möjlighet att granska fasad, fönster, tak, dränering mm - vi kan ju inget om det

• Telis

Cicci, hej!! Skönt att ångesten lagt sig lite, hoppas att det fortsätter i rätt riktning! Och 3-4 kg på dig, det kan inte finnas något kvar överhuvudtaget av dig. Det får bli våfflor och grädde för dig på söndag som sagt.

• Telis

Nu känner jag att jag måste förtydliga mig lite här om husbesiktningar eftersom september blev orolig för att jag skulle köpa hus utan att besiktiga det.

Jag skulle aldrig, aldrig, ALDRIG köpa ett hus utan att besiktiga det. Vare sig det är nytt eller gammalt.

Men, om jag var i muggles situation och skulle köpa ett alldeles nytt hus som redan är besiktigat och har en tioårs byggaranti så skulle jag nog lita på den första besiktningen. Om ingen besiktning alls var gjort så skulle jag *naturligtvis* låta göra en.

Men, igen, det är jag det, och det är självklart inget fel att låta göra två stycken om man vill det och känner sig lugnare av det!

• muggles

Cicci: vad härligt att du hann in en liten stund!

Apropå bebis så har jag startat ett nytt projekt hemma - att göra ett fotoalbum (myphotobook.se) 2007 och framåt. Vi har inte framkallat mer än ströbilder och vi har så mkt fina kort som vi aldrig tittar på. Visst kan man gräva fram datorn och titta men jag vill ha ett album i bokhyllan också. Så jag började med magbilder och det gick över BB, bebisbilder till när Moa är 6 mån ung (har bara kommit dit än så länge). Gud man blir helt sjuk - längtar efter att få uppleva det igen. Vad liten hon var!!!

• muggles

Telis: vi vet fortfarande inte om det är ngn besiktning gjord på huset el inte - mäklaren har inte svarat på det (dvs hon har inte fått svar av byggföretaget).

• muggles

Telis igen: jag hade blivit mkt förvånad om du/ni inte skulle göra besiktning vid husköp - det hade inte riktigt stämt med din övriga personlighet Vad jag menade var att det verkar som om det är en del folk som faktiskt köper även ett äldre hus utan att göra besiktning (iaf fick jag det intrycket på hemsidan jag skrev om).

• Oupsie

Muggles, ja precis, något fel med putsade fasader lär ni ju inte ha i alla fall . Men så jobbigt det måste vara att flytta in i ett nytt hus och sen få flytta ut igen för att det regnar in . Stackarna.

Fotobok är kul! Vi gjorde en med bilder från vårt bröllop men jag har tänkt göra fler. Vill göra en med hunden... eh bebissubstitut? Nejdå...

• Oupsie

Cissi, vad skönt att du börjar må bättre. Du har ju inte varit inne så mycket sen jag kom in i tråden men jag skickar en liten kram till dig och hoppas att du snart mår bra.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor