• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

Tack tack! Den är jättefin.

Snorkis, jag tror att det kan vara annorlunda på ett mindre ställe. Här i Stockholm verkar alla sälja med hjälp av mäklare. Jag tror inte att man skulle få ut lika mycket för den om man försökte sälja den själv. Som säljare är det ju också skönt att få alla praktikaliteter omhändertagna av någon annan, det räcker så gott med all städning och sånt.

• kängu

AM- Läste att ni har problem med H:s nattsömn... Kastar ur mig några snabba tips gällande maten(fast ni har säkert testat dessa):

* MAM Ultivent nappflaskor- kan funka bra om de inte brukar ta nappflaskan (och att din man ger istället för att du ger, men det har ni ju garanterat testat)
    * Pipmugg- jag började med det (enl. min mamma) när jag var typ 5 månader, eftersom jag vägrade nappflaska
    * Kvällsgröt (men det kanske du skrev att det inte funkade när jag tänkte efter)

Sömn:
    * Eget rum- då kan han ju ligga vaken om han vill, så länge han inte är ledsen menar jag. Och ni andra kan sova.
    * Minska dagsömnen (jag vet att alla säger att sömn föder sömn, men detta funkade för oss. De har ju olika sömnbehov också!)
    *Sova på mage (för visst kan han rulla nu, har för mig att du skrev det)

• kängu

Kul med bil & hus o allt Telis! Händer mkt saker nu!

Nej nu ska jag packa det sista, vi åker vid 12 mot Hufvudstaden! Och ikväll ska jag på barnfri middag med en kompis... *myyyys*

• kängu

Och förresten, ska bli superkul med brunch!! Roligt att få ansikten på alla. Ru följer troligtvis med, han brukar gilla sociala aktiviteter

• snaily

Godmorgon!

fru AM skrev 2009-10-08 08:04:30 följande:

Mornington bokat kl 12 på sönag 11 oktober - bokade för maxantalet 8Bokade i mitt namn - de som vill vata det kan ju inboxa mig så upplyser jag!Tack för tipset om bokning på nätet, Telis! Jättesmidigt!
    Oj, tänk om vi blir fler än 8? Och jag som är sist "anmäld"... Hur göra?
  • Lapinette

Telis - ni är verkligen i shoppingtagen just nu ! Hus och bil. Grattis till fransmannen !!!

AM - super att du bokade. Jag hade annars tänkt att börja räkna ihop skaran och ringa. Vad många vi blir!

Snaily - skoj att du även kommer!

Ego - jag är inte oskuld längre!

• Lapinette

snaily - tror knappast det blir några problem om vi ställer några stolar extra vid bordet. Det är ju bara så att man max får boka för 8 personer.

• Lapinette

Mornington max 8 och på Elverket måste man vara minst 10 för att få boka ... konstiga regler.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor