• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Liten med Mindre

Hmm...tror ni förresten det kommer dyka upp några roliga hus den enda söndag vi har obokat under oktober? (som oxå råkar vara min födelsedag) Nästan patetiskt svårt att leta hus ju.

Å andra sidan - om maken bara kan lämna bilen hemma när han ska iväg - så kan Mindre o jag ju kika om det absolut kommer något... Missar nog hälften av varje hus i så fall, och kommer ha prövat varenda gunghäst som finns på hemnet.

• Telis

muggles, jahaaa, då förstår jag! Jag hade fattat det som om det redan gjorts en besiktning. Då är det ju självklart att ni ska göra en. Och nej, det hade nog inte varit förenligt med min personlighet.

Cicci, OMG, vilket hus!!

Lappis, ja, det är ju hemskt. Fem mille och då är det kanske fräscht och så men det är ju ändå inga stora lyxkåkar precis.

• Telis

Nu har den första mäklaren varit här och värderat lägenheten, sen kommer två till i eftermiddag. Ska bli spännande att se om dom hamnar på ungefär samma värdering eller inte.

• muggles

Telis: vi hade 2 mäklare som värderade vår och de hamnade på exakt samma värdering (2,2 milj minst men kanske mer). Vi hade en 3:e inbokad men avbokade den då den ena mäklaren kändes "rätt". Hörde med honom förra veckan om värderingen han gjorde efter sommaren står kvar och han menade att vi ev kommer att få ännu mer nu. På bara ett par mån har det ökat rejält.

Här i Gbg går beg hus i hyfsade områden också upp mot 4-5 milj (utg.bud 3,8-4,9 osv) medan nybyggda ligger kvar på 4-4,2 och då är det ju fastpris. Hörde att det är helt sinnesjuka budgivningar nu med...

• Telis

Muggles, det är ju toppen om ni skulle få ännu mer nu! Det kanske finns en anledning till att ni tackade nej först och sen blev intresserade igen? I mina öron låter det lite lite med 2,2 för en 4:a.

Mäklaren som var här berättade att hon själv letade hus men blev avskräckt av dom galna budgivningarna. (Lappis, hon letade också i "våra" områden.)

• BrudSommar2006

Lycka till Telis! Hoppas att ni får bra kontakt med någon av mäklarna så att ni blir nöjda.

Lapinette, visst är det trist att allt är så himla dyrt!

Igår såg maken hur en mäklare var inne hos en av våra grannar så nu får vi se om de ska sälja. De har i alla fall hållit på och målat huset och fixat i trädgården över sommaren. Ska i så fall bli intressant att se vad det går för, även om de har ett rum mer än vi, fast mycket sämre tomt och lite sämre läge på huset.

• Telis

Är det någon här som har sålt något nyligen i Stockholm, det är det inte va? Jag är bara nyfiken på mäklarnas arvoden brukar ligga på. Vi gör ju en liten nätt vinst så vi ska inte klaga men det känns ändå helt otroligt mycket pengar när mäklarna ska ha nästan 100.000 för att sälja en lägenhet. Som antagligen är ganska lättsåld (peppar, peppar).

• Ore

Snyggt hus Cicci! Angående skorpans namn så skadar det ju inte att ha det namnet som står först i pass m.m. som tilltalsnamn... Så vill ni byta till Emelie, tycker jag att ni ska göra det...

Muggles: Fotobok låter jätteskoj, jag har själv tänkt börja pyssla litet med sådana. Det är den aktivitet jag har inplanerad om jag får vänta ett tag på att pyret föds. Kan börja med bröllopsbilderna, fortsätta med husbygget och sedan ta itu med alla övriga bilder... Typ...

Nej, nu ska jag se vad för nytt som har dykt upp i överlämningstråden... Och försöka låta bli att bli så irriterad att jag blir avstängd

• Lapinette

100 000!!!! Har aldrig sålt någon lägenhet så jag har inte en susning men det låter jäkligt mycket!!

Fick precis en inbjudan på inflyttningsfest till Älvsjö! ALLA flyttar just nu.

• Piggelin1

OMG, vilket hus! Pelarna på utsidan var hemska tycker jag - alldeles för mkt Hollywood för min smak. Vardagsrummet ser ut som en kyrksal
    ...och så skulle jag börja med att riva ut kök & samtliga badrum/toaletter Fast det kanske man skulle kunna tänka sig att göra när man får såpass mkt hus för pengarna

Hej Cicci - gott att höra att du mår lite bättre!

Ore, tror att det var du som höll tummarna för jobbet jag sökt - du behöver inte tänka på det - jag vet nämligen inte ens själv ännu om det är ett jobb jag skulle vara seriöst intresserad av. Sökte det lite spontant sådär, mest av nyfikenhet, så får vi se vart det tar vägen. Trivs väldigt bra med det jag gör nu egentligen, men så var det ju det där med rastlösheten/göra ngt annat som jag drabbas av med jämna mellanrum...!

Ore igen - tänkte också på detta du & Mugglan skrev ang att ställa in sig på att förlossningen kan bli precis hur som helst & att det ena är inte bättre eller sämre än det andra.
    Minns väldigt väl att min "magplaskfröken" gjorde en liknelse med att vara ute & segla. Planen kanske var att segla till Skagen för fulla segel, men istället blev det ngt helt annat & man hamnade i/blåste in i Marstrand istället... Man har en plan, men man måste vara beredd på att det kan bli totalt annorlunda. Tyckte den var bra!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor