• Telis

Livets viktiga och oviktiga frågor

Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

• Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Vännerfan

Halloj tjejer!

Lite förkyld tittar jag in till er. (Dock lite mindre illamående! )

Stort grattis till Frejis! Hoppas det löser sig med andningen!!!

Grattis till fint UL Liten! Jag har mitt på torsdag morgon. Är lite nervös. Funderar också på om jag kan gå dit om jag är förkyld. Med tanke på svininfluensan. Får hoppas att jag hinner bli bättre.

Har läst det ni skrivit om kläder och skor. Jag ville köpa samma underställ som jag köpte på Coop förra året, som var en blandning mellan ull och bomull, men de verkar inte ha det i år. Iaf inte här i stan. Ska kolla i någon större stad vid tillfälle. Annars får det bli i silke som A.M. tipsade om. Ren ull kliar ju som sagt.

Vi köpte Coops overall, för den brukar ju få bäst i test ihop med Reimas. Sen köpte vi även Reimas termobyxor/skidbyxor med hängslen som går riktigt högt upp och som verkar jättebra när vi var i Kosta och bodde på hotell och besökte deras Outlet i helgen. Så kan han ha dem ihop med sin skaljacka med fleece under som ombyte. Eventuellt är ett par likadana Reima- byxor till salu i grått i storlek 98. En tankspridd (gravid ) kompis till mig har köpt dubbelt upp av misstag. De är helt oanvända och alla lappar finns kvar. Prinsens kusin har dem just nu för att prova, men ska inte han ha dem kan jag sälja dem till någon av er för 600kr inkl frakt. (Nypris som står på lappen är 990kr.) Inboxa mig om ni är intresserade.

Vi hade det härligt i Kosta annars. Hade barnvakt till Prinsen. Hotellet hade en varm jacuzzi utomhus som vi tillbringade en lång stund i både på lördagen och söndagen medan det regnade och blåste. Mysigt!

Oj, nu måste jag gå och sova.

Kram på er!

• Izzie
    muggles skrev 2009-10-06 13:01:20 följande:
    JAg tycker det låter som om ni har väldigt mkt kläder på era barn Moa är så varm av sig så hon har bara sina vanliga kläder (tröja + jeans) och ovanpå det regnstället. Är det kallt så en fleecejacka el bomullströja som mellanlager. Vanliga skor funkar jättefint fortfarande (iaf här i Götet).
    Ska väl bara tillägga att Matilda bara har ett set på sig åt gången av de tre set jag räknade upp tidigare. Hade kanske lite taskig meningsbyggnad där

Här har det oxå varit minusgrader på nättena och vi har fått skrapa rutor på bilen flera dagar nu. Tänk att jag aldrig kan skaffa mig tidsmarginaler för det... Varje år är det likadant...

Nenne - Vilken rolig unge! Ibland förstår man bara inte vad allt kommer ifrån

Liten - Grattis till fint UL!

Vänner - Vad skönt att illamåendet börjat minska! Hoppas det bara fortsätter bli bättre nu då.
    Vilken skön helg ni verkar ha haft! Det är ju super att ligga i varmt bad inne när det är busväder ute!
  • Liten med Mindre

Woho - det blev lite gravidyoga igårkväll! Småjobbigt emellanåt och rätt skönt.

En arbetsdag kvar - sen semester. Ska bara packa ikväll, fram med sommarkläder??? Det stod 25 grader o sol i Nice - kan det verkligen stämma Lappis?

• Liten med Mindre

Vänner - hoppas på fint UL imorgon då, får läsa resultat när jag återvänder. Ihop med en härlig brunchrapport hoppas jag.

• _koko_

Har bara läst sista sidan och måste ut och plocka äpplen, ska försöka läsa ikapp senare i dag, men det är en hel vecka sen jag var inne, så vi får se om jag mäktar med allt...

till BS som så tajmat frågade efter mig!

Jag vill jättegärna komma på söndag om jag får plats! Kollar med fruLlan också.

jag har det rätt körigt nu när jag börjat lämna och hämta på dagis och försöker jonglera två barn på morgonen och eftermiddagen, ett som är jättetrött och gnälligt efter dagis och ett som måste bäras konstant. Tjohoo!

Kram på er!

• _koko_

Crap. Nu kom jag på att vi kanske får ett träd fällt i helgen och om det blir så kan jag inte komma (då ,åste jag antingen hjälpa till eller ta barnen...). Får återkomma när jag vet.

• Liten med Mindre

Heja dig koko! Glöm inte skriva ner hur du löser det hela - så att en annan kan få en liten instruktion.

BS - jag mesar lite och går i den uppåtgående trappen.

• BrudSommar2006

Hej Koko! Hoppas att trädfällningen inte sammanfaller med brunchandet då. Skönt att höra att allt är hyfsat med er i alla fall, jag fasar också för hur det ska gå med Iris och bebis.

Själv sitter jag och försöker komma fram till auroramottagningen, verkar hopplöst.

• BrudSommar2006

Nu kom jag äntligen fram och någonstans mellan att min remiss registrerades och bekräftelsen skickades till min BM och att den skulle sorteras in under rätt avdelning så försvann den så nu fanns den alltså ingenstans. Som tur var så gick den att skriva ut direkt i datasystemet så nu ska jag bli kallad någon gång i november eftersom det är fullt i oktober. Jaja.

Det andra är huruvida jag ska be om en remiss till narkosläkare också eftersom jag inte vet om det går att lägga ryggbedövning, de tyckte det nu när jag ringde, men å andra sidan var jag på sånt samtal förra gången och det enda de konstaterade var att de inte vet om det går att lägga, man får se när man försöker typ, så det känns inte som någon större vits nu heller.

• Snorkfröken77

BS - Vad besvärligt det verkar vara att få till det där Aurora-samtalet. Verkar ju jättedumt att ha ett samtal med narkosläkare om de ändå kommer säga att man måste pröva och inte kan säga nåt nu, vilket slöseri med tid...

Apropå er brunschdate så är jag väldigt nyfiken på er men samtidigt är det rätt skönt att kunna vara helt anonym också

EA - vilka besvärliga paprikor Själv nyttjar jag inte paprikor alls nuförtiden. Ska bli spännande att se om pillerna gör susen! Jag tycker ju också att jag har lite för lite mens.

Apropå det så är jag på dag 25 och är k*t som en marskatt, hur kan det vara så??? Tycker det är lite halkbanevarning också! Men är även PMS:ig som f-n, livet är skit typ...Jag känner mig helt splittrad, är ledsen, trött och samtidigt pilsk. Kroppen är mycket märklig.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor