• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

    Det kan ni nog tror jag! Men för att man ska kunna säga att "de flesta blir gravida inom ett år" så måste väl några av oss vara skitsnabba och vissa av oss hålla på längre I guess.

    Roligt är det inte, men om det nu verkar bero mest på oregelbunden cykel, borde det inte vara smart att börja med styrning av den (pergon då) och så inseminarium? Innan IVF menar jag. Sa de inget om det?


    snaily skrev 2009-08-31 18:23:01 följande:
    PB Den hade jag missat. Önskar att vi kunde göra själva!
  • passionsblomman

    Min "bästis" hade uppfuckade cykler och de fick styrning med hormoner och VUL och så Kick-igång-spruta och så order att gå hem och göka. Det funkade på andra försöket! De hade försökt länge.

  • MSW

    Hej alla!

    Pb: Låter bra med budgivning, men läskigt med psykot!

    Snaily: Aha, så det var ett test av simmarna mest då?

    Soffbord har jag ingen bra koll på vi har ett från IKEA!

    Har just nu uppehåll med mina minipiller, har blött i varierande mängd i tre veckor nu, så hoppas att det ska rätta till sig med ett uppehåll! Får se hur det går!
    Imorgon ska jag till doktorn ang op och sådär.. Se vad det kommer fram för info.. Kommer nog vara ett vrak efter jag varit där skulle jag tro!

    Nu ringde mamma, så jag kom inte alls ihåg mer vad jag skulle skriva!

    På åter hörande/läsande!

  • MSW

    Förresten, lyckades "mjölka" ur det som gjorde mer ont i ena bröstet, så nu känns det mycket bättre, även om jag saknar amningen fortfarande..
    Tack för input angående det!

  • snaily

    PB
    Min gyn verkade tycka det är lika bra att skippa inseminarier och gå direkt på ivf - tydligen enligt dagens test så kan ju spermierna ta sig på plats på det vanliga sättet så att säga. Och jag har fertilitetsdator så stenkoll på när ÄL sker. Och Pergo knaprar jag redan. Ovitrellespruta hade jag hämtat ut och skulle ev. ta idag om ÄL såg ut att vara på gång, men det var ju tyvärr inte riktigt dags så nu får jag klara mig utan sprutan - det långa avståndet till gyn krånglar till det hela lite - kan inte bara poppa förbi för ett snabbt VUL riktigt som man kanske skulle önska, och kan inte ta sprutan utan att ha kollat med VUL heller. Gyn verkar f.ö inte bekymra sig så mycket över min oregelbundna cykel - det verkar mest vara jag som tycker den är konstig - utan han tycker allt ser normalt ut och att det är oförklarlig barnlöshet.

    Hej MSW *vinkar*

    Nåja, jag tror jag börjar tycka det känns ok att köra på själva i höst så får vi ta tag i ivf-cirkusen nästa år.

  • passionsblomman

    Snaily; jaså, jaha, ja man får ju lyssna på dem man träffar och inse att alla inte kommer att säga samma sak till alla helt enkelt. Huvudsaken att man får hjälp och känner förtroende för dem man går hos.

    Jag tror det kommer ordna sig för er när du har sådan koll.

  • snaily

    Hi hi, ja man kan ju önska sig att det lönar sig med lite koll! Det är ju så frustrerande för ett sånt kontrollfreak som mig att inte kunna bestämma över och kontrollera det här, som man kan med det mesta annat i livet.

    Idag kände jag sådär halvmycket förtroende för doktorn, men han hade nog bara en extra virrig dag idag... hoppas jag...

  • passionsblomman

    Nä, TÄNK om man fick vara med och bestämma just när det gäller det här! Snacka om att man är maktlös!

    Virrig doktor, ja man får ju hoppas att det är övergående...

  • Liten med Mindre

    Hej hej!
    Tillbaka i Sverige men utan att ha läst ikapp.
    Måste fråga,

    Lappis (eller någon annan) - har du några tips på boende och äta i Nice? Vi funderar på att boka i oktober, men måste få ändan ur nu.

    Riga var skoj, och ryskt bröllop var annorlunda. Allt de säger om vodka och ryssar är sant. I övrigt var de riktigt glada festprissar som gillade att dansa och vara högljudda. Måltid med flera pauser, olika skoj tester för brudparet, kidnappning av bruden, uppvisning av EM-mästare i 10-dans (?, om det är de som är från Lettland), ljuscermonier etc. Intressant helt klart. skoj eftersom drygt hälften av gästerna var från andra länder än Lettland.

    Och idag har vi kikat på Grynet. Blev så rörd av att se den fina lilla krabaten ligga där inne o sova. Tårarna strömmade...minns inte att det gick så sist. Däremot fick vi samma fina värden som sist, så vi nöjer oss med den sannolikheten så länge.

    Får återkomma när jag läst mer. Börjar jobba imorgon igen, så vi får se vad jag hinner med.

  • Liten med Mindre

    Hej hej!
    Tillbaka i Sverige men utan att ha läst ikapp.
    Måste fråga,

    Lappis (eller någon annan) - har du några tips på boende och äta i Nice? Vi funderar på att boka i oktober, men måste få ändan ur nu.

    Riga var skoj, och ryskt bröllop var annorlunda. Allt de säger om vodka och ryssar är sant. I övrigt var de riktigt glada festprissar som gillade att dansa och vara högljudda. Måltid med flera pauser, olika skoj tester för brudparet, kidnappning av bruden, uppvisning av EM-mästare i 10-dans (?, om det är de som är från Lettland), ljuscermonier etc. Intressant helt klart. skoj eftersom drygt hälften av gästerna var från andra länder än Lettland.

    Och idag har vi kikat på Grynet. Blev så rörd av att se den fina lilla krabaten ligga där inne o sova. Tårarna strömmade...minns inte att det gick så sist. Däremot fick vi samma fina värden som sist, så vi nöjer oss med den sannolikheten så länge.

    Får återkomma när jag läst mer. Börjar jobba imorgon igen, så vi får se vad jag hinner med.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor