• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Kängu: ja det finns ju inget som ngn kan säga som gör det bättre - jag måste igenom det bara.

  • Lapinette

    Telis - medan jag kommer ihåg så vill jag önska dig lycka till imorgon på ultraljudet. Tror självfallet att det kommer att gå finfint! Hoppas ni får se om det blir en liten Televinken eller Televinka . Jag är ju i Frankrike och får väl sno någon minut från makens dator (han släpar numera med sig den överallt!) för att se hur det gått.

    Sen vill jag även önska en suveränt härlig semester i Kalifornien!!! Hälsa!

  • Telis

    Tusen tack, Lappis! Jag ska ta med datorn till Kalifornien så jag kommer in och tittar till er ibland.

  • Mrs  B

    BS
    Vi flyttade bak Max till baksätet ca ett halvår innan Malte föddes och först blev det protester men sen blev det väldigt spännande att få sitta där bak. Men Iris kanske är för lite för att förstå???
    Hur ofta kör ni själva med Iris, för annars kan ju en vuxen sitta bak om ni är båda två???
    Liksom Koko har vi en spegel där bak, men den köpte jag först nu när jag även satte Malte i baksätet.

    AM
    Min man tänker inte alltid sig för när han tackar ja till att Max ska leka med en kompis. Granntjejen hade svinkoppor strax innan jag blev sjuk och maken tyckte att det är väl inte så farligt......

  • Mrs  B

    Vi har samma tider som Piggelin angående föräldraledighet och dagis för syskonet.
    15 h i veckan på 3 dagar

    Samma gäller om man är arbetslös, men jag har tryckt på att jag även är student så jag får ha barnen på halvtid eftersom jag studerar på halvtid.

    Ore
    Min man var med på vissa gånger på föräldrautbildningen, ni kan inte mötas halvvägs????

  • Piggelin1

    Muggles,
    ett gäng såna där blå & vita saltisar under deppmanteln, kan det vara ngt? Kraaaaamar

    Koko,
    vi köpte dessa:
    www.namnlappar.se/namnlappar.se/
    Funkar bra! Köpte ett kombinerat kit med klisterlappar & textillappar.

    Koko igen - mest av nyfikenhet - hur mkt väger Conny (& för den delen andra barn här i tråden också)? Amanda är lååångt ifrån 18-kg-gränsen med sina tolv kg nämligen.

  • Piggelin1

    Frejis - kan mkt väl tänka mig att det nästan blir lite av motreaktion om maken & din mamma är oroliga för dig Typ, om de nu är så oroliga, så blir du lugn på ren pin kiv!

  • Piggelin1

    Nu måste jag förbereda ett möte som börjar om en halvtimme - tjing!

  • Lapinette

    Brukar gå förbi Tennstopet denna kväll och känna doften ... men ikväll befinner vi oss på behörigt avstånd från stanken.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor