• Svar på tråden Tantvarning 5
  • TinkerBelle

    Och var f**n tar rullatorerna vägen under sommaren?
    För inte är det väl så att de sålde dem på auktion i våras...
    MAO står dem någonstans och samlar dammm!!!


    TinkerBelle skrev 2009-09-02 11:53:55 följande:
    Du måste skämta!Hela syftet med rullator är ju att tanten inte ska ramla och slå sig, att hon ska kunna vara någe så när rörlig utan att ha hemtjänst 24/7.Vilket pucko var det som kom med den briljanta ideen?Ja man slutar aldrig att förvånas.
  • TinkerBelle

    Usch! Läste om en sån i tidningen.
    Tur att du slapp undan med andan i halsen.


    Frulle skrev 2009-09-02 11:49:14 följande:
    Har varit och tagit ut min spiral nu.. Det var TUR att jag kom idag sa hon. Den var nästan inne i livimodern så hade jag väntat några dagar till hade det blivit operation för min del
  • Heloise

    Jag blir lätt arg, men det går över lika fort

    Just nu är jag mest less på skolan och den har inte ens börjat än
    Har precis gosat med lilla Nanna, hon har de största och gulligaste hamsterkinder jag sett på en bebis. Om en 20 min ska jag ge mig på ett samtal till barnmorskan, känns lite skrämmande men ändå kul. Hade ett långt samtal med läkar kompisen igår och hon tyckte att jag skulle ta ut spiralen så fort som möjligt och för att låta kroppen andas lite, dessutom trodde hon att det skulle underlätta för min viktnedgång om jag blev av med spiralen redan nu.


    Aleta skrev 2009-09-02 11:26:49 följande:
    Hej på er!Oj, vad jag ligger efter - har bara skummat igenom lite snabbt och måste rusa iväg igen.Mannen har börjat jobba igen efter fyra månaders föräldraledigt samtidigt med mig, så nu när han är i Stockholm så springer jag runt och fixar och donar. Hugger upp timmerväggar, stängslar, ringer om allt mellan himmel och jord känns det som (DNA-tester på hästar, irländsk afton i Dublin, badrumslampor från 50-talet och sån't.Lite snabbt:Heloise - varför så arg?Soldemor - kul med BIS:en, hoppas de sätter upp bilder på henne.Veillemoa - de är dumma i huvet och avundsjuka.Passion - tre försök för priset av två. Så för 40.000:- så får du köra tre gånger (har många kompisar som IVF:at).Im yours - Kina, det allra roligaste var tidig morgon i tempelparken i Beijing. Det dansas vals, utövas tai chi, sjungs, spelas spel, skådespelas, dansas med solfjädrar osv. osv. Vår rundtur tillät oss bara springa igenom detta fantastiska folkvimmel, jag hade lätt stannat ett par timmar!Fjällis - jag vill gärna ha frön om det finns kvar.Cantaton - Stor kram!Fjosok - snart är du uppe i samma antal klänningar som du hade innan...Panzerfaust - Ojojoj, måste rusa!
  • Villemoa

    Tinker; håller tummar och tår allt jag kan för att det ska gå bra för din vän!!

    Frulle; kämpa på hej och hå!! Detta fixar du galant! Själv slutade jag röka när jag såg plusset på stickan. Det gick ovanligt lätt men det kan ju ha nåt att göra med att jag mår illa också

    Cantaton; jag beklagar din sorg!

    Blommis; nu är det så spännande så det inte är klokt!

    Om jag inte kommenterat någon så beror det på att jag redan glömt bort vad jag läst men KRAM på er!!

  • Fjällbruttan

    Rullatorer är föstås inte säsongsbundna
    Men, uterullator och innerullator är två olika manicker... och jag räknar inte med att svärmor tar sig runt i snödrivor i mars, om hon ens lever då...
    Men nu är uterullatorerna inlåsta i nåt förråd så  politikerna spara ex antal kronor...
    Kanske dags at låsa in dem i ett förråd...

    Frön finns kvar , inboxa adressen bara

    Skönt att få ut hamska spiralen frulle.. *ryser*

    Heloise, gör som BM säger Så du kan gå ner innan du blir tjock

    Blomman...hohoooooooo

  • Villemoa

    Bruttan; blir så förbannad när jag läser om dessa politiker!! De tänker verkligen inte längre än näsan räcker allt som oftast!!

  • Heloise

    Det ska ju ta lång tid att få tid hos BM men nä jag fick tid imorron, usch nu backar jag nästan ur...

  • Aleta

    Jag hyllar också hormonspiralen. Funkar jättebra trots att jag mådde pyton av p-piller.
    Kopparspiral var pest, jag blödde som en gris.

  • Heloise

    Jag är ju inte ens nästan vuxen nog, vad tänker jag på hur ska jag kunna ha ett barn, jag klarar ju knappt av mig själv!

  • Aleta

    Det blir du automatiskt!
    Och ska man vänta på att bli vuxen, så kan man vänta hela livet, för det blir man aldrig.


    Heloise skrev 2009-09-02 13:36:28 följande:
    Jag är ju inte ens nästan vuxen nog, vad tänker jag på hur ska jag kunna ha ett barn, jag klarar ju knappt av mig själv!
Svar på tråden Tantvarning 5