• Svar på tråden Tantvarning 5
  • dfk

    Visst är det väl otroligt skönt att det är fredag!?
    Jag hade en trist dag på jobbet med en chef som var på hemskt humör. Det humöret gick visst ut över MIG....
    Jag har haft en klump i halsen hela dagen. Men nu är jag äntligen hemma och ska försöka vifta bort det här så man kan få njuta av en trevlig kväll.

  • Bobou

    Nä hörru Fjosok, där kan du inte könsgeneralisera!

    Eller nekar du till att många män ständigt faller för fel kvinnor? Typiskt otrygga tjejer med dålig självkänsla som behandlar dem illa... Eller alla män och kvinnor som enbart blir kära i någon som inte älskar dem tillbaks, men tappar intresse så snart det blir ömsesidigt?

    Jag tror det handlar om rädsla att binda sig, vilket antagligen är lika vanligt bland män som bland kvinnor. Så man söker sig bort från tryggheten och faller för ett "mindre tryggt" alternativ - som man vet inte håller i längden. Men detta gäller som sagt en minoritet.

    Oavsett orsak, så är snällhet aldrig ensam förklaring till att en man är singel, eftersom alla tjejer jag känner personligen vill ha snälla killar. Och många killar jag känner har flickvänner trots att de är snälla och trevliga men inte supersnygga eller rika.

    Det går nog inte att alltid hitta en logisk förklaring till varför någon blivit ensam. Tyvärr är ju tur en viktig komponent, man måste ha bra timing helt enkelt, och det är svårt...


    Fjosok skrev 2009-08-28 14:53:09 följande:
    Verkar som ytterligare en kvinna som fallit för en "spännande" man.En del kvinnor väljer fel män. Och vi snälla män förblir singlar. Thats life, hur orättvist det än kan verka i en del fall.tragiskt är hennes öde iaf
  • Frulle

    Ni som är tanter.. HUR får man bort en bihåleinflamation?! MÅSTE man äta medicin?

  • Sonja68

    Frulle; jag har kanske aldrig haft en REJÄL bihåleinflammation, men när jag känner av bihålorna, då köper jag små gröna piller på Apoteket, nåt naturmedel som är receptfritt. Sinova heter de. Jag tar full dos. Efter tredje eller fjärde dagen brukar det börja lätta.

  • Frulle

    tack för tips!!


    Sonja68 skrev 2009-08-28 16:15:49 följande:
    Frulle; jag har kanske aldrig haft en REJÄL bihåleinflammation, men när jag känner av bihålorna, då köper jag små gröna piller på Apoteket, nåt naturmedel som är receptfritt. Sinova heter de. Jag tar full dos. Efter tredje eller fjärde dagen brukar det börja lätta.
  • Sonja68

    Fråga efter Sinova Forte, Frulle. En tablett tre gånger om dan.

    Dfk; jobbigt med sura chefer. Man blir liksom illa till mods även om man vet att man inte gjort nåt fel och att problemet ligger hos DEM, men låt det inte förstöra din helg. Vila och mys!

  • Fjosok
    Bobou skrev 2009-08-28 16:08:14 följande:
    Nä hörru Fjosok, där kan du inte könsgeneralisera!Eller nekar du till att många män ständigt faller för fel kvinnor? Typiskt otrygga tjejer med dålig självkänsla som behandlar dem illa... Eller alla män och kvinnor som enbart blir kära i någon som inte älskar dem tillbaks, men tappar intresse så snart det blir ömsesidigt? Jag tror det handlar om rädsla att binda sig, vilket antagligen är lika vanligt bland män som bland kvinnor. Så man söker sig bort från tryggheten och faller för ett "mindre tryggt" alternativ - som man vet inte håller i längden. Men detta gäller som sagt en minoritet.Oavsett orsak, så är snällhet aldrig ensam förklaring till att en man är singel, eftersom alla tjejer jag känner personligen vill ha snälla killar. Och många killar jag känner har flickvänner trots att de är snälla och trevliga men inte supersnygga eller rika. Det går nog inte att alltid hitta en logisk förklaring till varför någon blivit ensam. Tyvärr är ju tur en viktig komponent, man måste ha bra timing helt enkelt, och det är svårt...
    Könsgeneraliserar inte. Inte ett skvatt och är 100% övertygad om att majoriteten av all kvinnor vill ha "snälla" män.

    Däremot är jag 100% övertygad om att den andra sidan också finns och att den alltid kommer finnas. I min värld är det kvinnor som väljer och män som erbjuder, dvs val av partner i slutändan är hennes, inte hans.

    Mannen imponerar på henne och hon väljer. Precis som det varit i hundratals år. om inte tusentals. Anledningen ör tt hin föder barnen och inte mannen, typ.

    Eller har jag fel?
  • TinkerBelle

    Och nu har ni svaret på varför jag har stått ut med att ha gemenskam vårdnad trotts allt tjafs...
    Vågar inte tänka på vad som händer om vi hamnar i tingsrätten.
    Så länge jag kan hålla honom kort, men han fortfarande tror han har något att säga till om så funkar det.
    www.aftonbladet.se/nyheter/article5704597.ab


    Sonja68 skrev 2009-08-28 13:06:07 följande:
    Som motvikt till Panzer roliga klipp så måste jag bara säga att Nu har det hänt igen... Det är så tragiskt...www.aftonbladet.se/nyheter/article5704596.ab
Svar på tråden Tantvarning 5