• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Daa

    Oj, vilken hemsk upplevelse.


    passionsblomman skrev 2009-08-07 17:19:23 följande:
    Jaaa, så är det! Vägen är galet lång när det är maktlöshet inblandat.Som när jag tappat bort min son och sprang runt här i området och letade. Aldrig har de här småvägarna varit längre, och aldrig har en halvtimma gått så långsamt. Fruktansvärt!
  • passionsblomman

    Ja det var det värsta jag varit med om. Jag vrövertygad om att han var död, drunknad i ett vårfullt dike och att jag som den usla mor jag var därmed hade förverkat min rätt att leva eftersom jag aldrig skulle stå ut med att fortsätta finnas efter att ha sett min skuld skriven i min sambos ögon.

    Det var bortom beskrivning vad jag kände då.
    Och när sambon kom med en skamsen unge i bilen då bröt jag helt ihop och sönder och samman.

    (Han hade förövrigt gömt sig bakom en buske och svarade inte när jag-och sedan även sambon-ropade oss hesa. Det syntes att han visste att han borde ha svarat.)


    Daa skrev 2009-08-07 17:25:59 följande:
    Oj, vilken hemsk upplevelse.
  • Ninnnis

    Oj, jag kan inte ens föreställa mig vilken panik du måste ha haft, Blommis! Hur gammal var sonen då?

    Daa, hoppas svärfar piggar på sig och håller sig frisk läääänge till!

    *motar bort alla tankar på att mina föräldrar inte heller är purunga längre*

    Leksi, du är välkommen till min veranda, vi har klarblå himmel och strålande sol!

    Ungdomarna sitter på tåget till Småland, Västerbottenpajen står i ugnen och maken "powernappar" (läs: sover som en stock) i solsängen. Nu ska jag gå ut och göra honom sällskap

    Ha en fin fredagkväll, vänner!

  • Hvidbrud

    Lillankan.... åååhhhh.... *hjärtar*

    Ninnis: Jo... lite bättre är det nog. Men det hjälpte inte att han snarkade som ett sågverk inatt, men det hjälpte att han damsugade balkongen, så jag kunde ligga där och gispa i värmen och att han gick ner och köpte bullar hos bagaren och jag fick en hejdå puss vid stationen... Behöver bara lite omsorg...

    Satt och snackade med brossan i flera timmar, kul! Glömde tvättiden...

    Hälsade på min bästis som tattuerade en super vacker tattoo. Måste länka, (OBS jag är så stolt över henne, inte för att göra reklam!) lovingink.bloggsida.se/ så ni kan se hur duktig hon är! Hennes dotter (min guuddotter) kom in, lite febrig, men guuuud vad goooo hon är. pussade på magen och klappade och var så himla fiiin. Får mig att längta efter min egen lilla tussa ännu mer!

    Tack för vinet. Mmmmm... *njuuuter*

  • Jenny står brud 090801

    Måste fråga en till sak... hur är det med alkohol och värktabletter... det skall man låta bli mellan äl och mens va, eftersom man inte vet?

  • Ankan80

    Atschooo! Det var en förkylning
    Så årets sista chans att bada gick åt skogen....
    Men men...jag har annat att glädjas åt.

    Tog ett test till nyss för att kolla liksom. Nu är det lika starkt som kontrollstrecket!
    Så jag är nog gravid då

  • Ankan80

    Daa:
    Hoppas svärfar din är på bättringsvägen snart.
    Skönt det inte var hjärtat iaf. *kram*

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan