• passionsblomman

    I vått och torrt och stiltje och orkan

    Här fortsätter vi längta,vänta,räkna och fundera över allt som hör bebisvärlden till och under tiden tar vi hand om varandra i skratt och gråt.

    Du som också vill ha barn-välkommen att hänga i det här helgalna men varmhjärtade gänget!

    Du som är känslig för att läsa om kroppsvätskor, sex och sjukhus, är också välkommen, men härmed varnad.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-16 09:29
    Denna tråd utgör del 6 i vår följetong.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-18 09:28
    Länk till den förra tråden ifall nån vill ha...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-71/m3286162.html

  • Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan
  • Leksi

    Vad skönt att det går bra på nya jobbet! Har du berättat än? Nej... det kanske är lite tidigt kom jag på...

    Det är helt ok att du är ego just nu Blommis - som du själv brukar skriva - det är ju därför vi finns här! För att lyssna och peppa, så fortsätt ös ur dig du!

    Hej Hvidis! Vi längtar också till bebisen är ute! Inte långt kvar nu! *peppar*

    Själv insåg jag precis att jag glömt att dricka vatten idag! Jättebra när det är 28 grader varmt och jag ska träna ikväll... *börjar genast bälga i mig och hoppas att kroppen hinner ta upp lite*

  • lanovia 08

    Ankan, molning i magen är ju trevligt, då växer det.
    Tack för tipset för resten, blir ugnspannkaka här ikväll.

    Blommis vi vet att du bryr dig. Lägg du hellre energi på ditt eget liv nu (vi lyssnar)så får du bry dig om oss sedan.

    Hvidis *kramar och peppar* hoppas ilskan gått över, eller gör det snart. Perspektiv brukar vara en bra mediciin.
    Du får ursäkta men exakt vilket datum var det lillmuffin skall anlända) har glömt det i allt annat)

    Ninnis, nej jag har aldrig testat indoor walking om du tänker på passet. Men däremot har jag testat maskinen när jag varit på gymmet. Är ett skönt sätt att få upp flåset innan man börjar lyfta.
    Segt att ni inte vet något nytt om makens jobb ännu.

    INGIS, var är du?? Nu blir jag snart orolig.

  • Hvidbrud

    Lanovis: Det är den 19de Augusti! 13 dagar kvar! Ska in åp förundersökning den 18, blodprover och tala med barnmorska, läkarteamet och anestesiläkaren. Då får vi precis tid för operationen också.
    frågade barnmorskan om vi båda får sova på sjukhuset, men det lät på henne som om det bara var jag Vill gärna att mannen ska sova där också (just nu får han gärna vara så långt borta som möjligt, men då, när det är tid, vill jag säkert att han ska vara där vid vår sida ).

    har varit på babyproffsen och hämtat babylåda. De första jag var på (på nobelvägen, för dem som har planer att åka dit) hade inga, för de skulle stänga för gott idag! Kunde de ju ha skrivit på hemsidan tycker man, så jag fick åka på upptäcktsfärd i Malmö för att lokalisera deras andra butik. Så nu vet jag var Dalaplan ligger . Fick blöjspann och napp och haklapp och några miiiiniblöjor. Jätte gulliga! Kan hon inte komma ut snart så jag kan få pussa på den gulliga gumpen?

    Nä, nu ska jag komma på vad jag ska äta till middag... Andra rätten vet jag vad det blir iallafall... Novalucol!

  • Daa

    *vinkvink*

    Kikar in som hastigast. Överlevde massagen (iofs inte oväntat )
    Har just krånglat på mig den sexiga (eller hur det nu var ) jobbaroutfiten och ska gå ut i garaget. Maken behöver lite hjälp med några svåra passager på sitt projekt (okej, han behöver ett extra par händer...) och vänder sig då till sin hustru

    Kram på dig, Hvidis, hoppas att ilskan och frustrationen lägger sig. 13 dagar...!

  • Hvidbrud

    Åh, skulle gärna gå igång med en motorsåg just nu... Behöver ni fler händer
    Härligt med massage!

    Varmt... pust, flås!

  • Jenny står brud 090801

    Hej allihopa. Nu är vi hemma igen efter några dagars mys i Stockholm. Och jag kan bara säga att jag ÄLSKAR att vara gift, det är ju som att vara nykär igen

    Nu skall jag läsa ikapp allt ni skrivit...

  • Daa

    Här igen, med (nästan) renskrubbade händer.

    Hvidis: inga motorsågar idag, tyvärr (känner mig nästan lite lättad över att inte vara i närheten av en ilsken höggravid kvinna utrustad med motorsåg ( )). Vi har mekat bil. Om man har otur kan sånt vara mycket ilskeframkallande Inte för att det var så idag.

    Blomman: fortsätter med glada tillrop i ditt slit och släp.

    Ankan: skönt att det känns bra på jobbet.

    Lanovia: bra beslut med semester imorrn. "tvårätters"

    Ninnnis: maken kommer hem! Härligt med mys.

    Jenny: Blir så glad av att läsa ditt inlägg. Mysmys att vara nygift.

    *vinkar till Leksi på spinningcykeln*

    *sjunger* tror att min bluuuues faktiskt har flytt sin koooos... (melodi: Blandade småtoner)

    Men jo, det är nog ingen dum idé att ringa BM. Ska försöka få tag i henne imorgon.

  • Jenny står brud 090801

    Jag har också funderat en hel del på det här med att få tiden att räcka till när man har familj. Och uppriktigt sagt har jag riktigt svårt att förstå hur man hinner med både familjen, jobbet och allt annat som man måste göra. Utöver det finns det ju saker som man vill göra också, är det så att ens egna hobbys får läggas åt sidan ett tag?

    Sen har jag även en annan sak som jag gärna skulle vilja ha lite råd om. Jag börjar jobba på nytt jobb i nästa vecka, är lärare. Jag vet ju såklart inte hur lång tid det tar att bli gravid men nu blir jag stressad över att de skulle bli arga på mig om jag kommer om 3 månader och säger att jag är gravid. Hur hade ni ställt er till detta? Vill ju inte vänta bara för jobbets skull... kanske redan är för sent fresten

Svar på tråden I vått och torrt och stiltje och orkan