• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

    Snorkis: Jag kommer att få vaccin innan (som sedan fylls på med jämna mellanrum).. Sen ska man vara lite mer observant på (vissa) sjukdomssymptom/tillstånd.. Om jag har förstått det rätt.. Det är dessutom så att man inte (om man inte måste såklart) tar bort mjälten förrän man är vuxen, för då ska immunförsvaret vara (hyfsat)bra uppbyggt redan..

  • Snorkfröken77

    MSW - Vad smart! Hur ser du på svininfluensen, som ältas till förbannelse i media just nu, är det något ni tänker på inför operationen?

  • Oupsie

    Snorkis
    Tack för din input angående handväska. Jag har faktiskt funderat på en Tiger. Har sett flera fina Tigerväskor. Jag får kolla lite vad som finns hos väskaffärerna här. Har en ljus skinnväska just nu men tycker att den börjar se tråkig ut... Vill ha en svart denna gången tror jag.

    BS
    Stackars Iris. Inte kul att inte må bra. Hoppas att hon snart blir bättre. Har hon badat mycket? Det är väl lätt att småbarn får i sig vatten som kanske inte alltid är så bra att få i sig? Jag vet inte, funderar bara lite...

    Tinga
    Hoppas att Gastroläkaren hör av sig idag och att hon har något bra förslag på lösning.

    MSW
    Skönt att du har fått svar nu och med tanke på operation i höst så var det antagligen det bästa svaret. Vad tråkigt för dig att inte förlossningen gick som det skulle men du får försöka ta igen allt gos i efterhand

    Ego
    Vi har bokat en natts boende med middag på Mauritzberg nu. Ska bli kul att se hur det är

  • BrudSommar2006

    Denna jäkla blåst, usch vad jobbigt! Det skulle kunna vara rätt varmt ute annars men som det nu är får man hålla i sig när man ska ut. Maken åkte precis hem, han ska ta bussen härifrån för att klippa gräset, vattna blommor och tömma brevlådan, sedan kommer han tillbaka på torsdag.

    Iris har blivit mammig så det är något otroligt, allt ska mamma göra, annars är det bara bort, inte, nej och låt vara. I morse träffade hon i alla fall en kompis, får se om det blir att de leker någonting de närmsta veckorna. De skulle ha tvillingar i december, tur att vi bara ska ha en!

    Annars är hon bra i magen igen men bara marginellt på bättre humör, hon verkar ha det jobbigt just nu. Samtidigt ska hon försöka klara allt själv och man får inte hjälpa henne så det är nog jobbigt för henne nu.

  • BrudSommar2006

    Oskar är otroligt snuttsugen, hela natten låg han och sög på pälsen på Elsas mage och mjölktrampade, fast hon verkade inte ha något emot det för hon låg kvar. Ändå är det ju han som är äldst, han är ju mycket större än henne också.

  • MSW

    Bs: Här är pissigt väder idag! Regn och blåst! Nu såg det ut att vara lite soligt så vi tänkte passa på att hämta posten, men det regnade också visade sig när vi kom ut! Man skulle kunna tro att det är höst!!
    Kanske det inte är så konstigt att iris är ur form nu då, om hon vill/ska göra allt själv och inte riktigt klarar det ännu!

    Vi har precis ätit lunch, A lyckades faktiskt få sig ett par riskorn med hjälp av sked idag! Han börjar bli stor!!

  • Snorkfröken77

    Jahapp, nu är tant röd här, så jag lämnar vidare stafettpinnen och hoppas att det går bättre för nästa på tur.

    Helvetesjävlaskitfan.

    Så, nu ska jag försöka släppa detta och fokusera på den stundande semestern och vår nya kisse.

  • snaily

    Snorkis, tyyyypiskt! Kram!

    Passionsblomman, jag vill också gärna kika på huset! Håller tummarna för husköp både för er och Muggles!

    Oupsie, glömde svara för några dagar sen: har inte fått nån träningsvärk alls av skorna men trivs bra i dem! Har i och för sig inte gått jättelångt i dem än, mest lufsat runt lite hemma.

    MSW, grattis till As första steg! Min yngsta systerdotter har också precis börjat gå - hon är drygt 13 mån.

    Smultron är gott, plockat idag!
    Här blåser det också som ATTAN! Igår också, då var jag och maken på utflykt och skulle ha picknick på stranden... fick glömma det och flytta in i skogen istället.

    Annars har syrran med man och alla barn kommit nu så det är fullt upp att passa Korven, vars käkmuskler nu blivit ordentligt starka så han kan massakrera en sko på ganska kort tid... och ungarna slänger sina kläder, skor, leksaker på golvet/marken överallt... jag plockar och plockar och jagar valp och passar valp så han inte blir för närgången på de hundrädda barnen... PUH! Jag behöver snart semester!

    Nu har jag ätit färdigt Pergokuren så håll tummarna för mina äggstockar nu

  • muggles

    Snorkis: nej! Trist som fan.

    BS: jodå det går att dela av v-rummet så man får ett rum till (det har grannen gjort) och det blir ändå tillräckligt stort. Dessutom finns ett allrum på övervån som också går att göra en vägg till så 4-5 sovrum är möjliga - det räcker för oss!
    Det låter på din beskrivning som om Iris är i 2-årstrotset helt klart. Ett av tecknen är just att de vill klara allt själva, dåligt humör mm.

    MSW: ok, minus alltså. Kanske skönt att op kan bli av så slipper du fundera på det?!

    Telis: du har huslänk inboxad...

  • muggles

    Passion: oj vilket hus! Har ni möbler att fylla det med?! Hur mkt har ni budat? *nyfiken*

    Argh - jag har ångest!!! Nu när vi har räknat och kommit fram till att vi har råd med huset (både vid 5% och 7% ränta) så slog den Stora Eftertanken till - vill jag flytta från stan? Jag har aldrig bott i hus, alltid bott i stan (centrum dessutom) så det är ett stort steg för mig. Läser just nu Åke Edvardssons senaste Winterdeckare och den är full av referenser till "mina" kvarter. Jag trivs ju så himla bra där vi bor. Men maken har bestämt sig, han vill ha hus nu, så det är lite upp till mig. GAH!

Svar på tråden Livets stora och små frågor