• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Passionsblomman, jag vill jättegärna se, jag har hunnit bli riktigt nyfiken nu!

    Värst vad alla tittar på ny bostad just nu, jag blir riktigt avundsjuk, jag älskade att gå på visningar på söndagarna och saknar det faktiskt lite nu.

  • BrudSommar2006

    Passionsblomman, jäklar vilka hus man kan få för inga pengar alls om man är beredd att bo utanför Stockholm! Inga fyra, fem miljoner för en friggebod där inte, suck. Jag hoppas så att ni får det!

  • passionsblomman

    Ja eller HUR!!! Och tänk dig nu in i att vi har bott i NIO ÅR i en liten rucklig sommarstuga som inte ens mäter 40 kvm.

    Då förstår du kanske åtminste en anings liten bit av hur mycket jag längtar efter att byta ut detta mot sagohuset....

    Ursäkta förresten allihop att jag är HELT uppslukad i min ego-värld just nu! Allt är så mycket och så spännande att jag knappt vet vart jag ska ta vägen...

    Tack för alla kramar och hållna tummar också!


    BrudSommar2006 skrev 2009-07-20 20:27:17 följande:
    Passionsblomman, jäklar vilka hus man kan få för inga pengar alls om man är beredd att bo utanför Stockholm! Inga fyra, fem miljoner för en friggebod där inte, suck. Jag hoppas så att ni får det!
  • BrudSommar2006

    Passionsblomman, det är verkligen helt otroligt! Är det fler intresserade som är med i budgivningen?

  • Telis

    BS, jag mår jättebra. Så pass bra att jag har väldigt svårt att tro att jag är gravid.

    PB, jööööööösses vilket hus!! Det är ju ett sånt där som man bara drömmer om. Åh, vad jag hoppas att ni får det!

  • BrudSommar2006

    Telis, oj, vilken tur att du mår så bra nu! Ingen mage i sikte än heller? Här har magen infunnit sig i alla fall.

    Passionsblomman, hur hittade du egentligen huset, är det ett område ni alltid haft i åtanke trots att ni inte bor där?

  • Telis

    BS, nja, jag brukar ha en rejäl fettvalk på magen och den är kanske lite större men definitivt ingen gravidmage.

  • Telis

    Men jag är väldigt väldigt väldigt glad att jag inte mår illa! Jag mådde ju bara illa i ett par veckor men det räckte, fy tusan vad det var jobbigt!

  • passionsblomman

    Jag satt och kollade på hemnet och för några år sedan letade vi i området fast lite längre upp mot en lite mer välkänd ort, så jag pejlade lite vad som verkar hända i trakterna. Och då var det bara där...
    ...och jag sa till sambon att det där måste jag få se i verkligheten, och så åkte vi ner och resten är idel husdrömmar, planer och spänning...


    BrudSommar2006 skrev 2009-07-20 20:41:49 följande:
    Telis, oj, vilken tur att du mår så bra nu! Ingen mage i sikte än heller? Här har magen infunnit sig i alla fall.Passionsblomman, hur hittade du egentligen huset, är det ett område ni alltid haft i åtanke trots att ni inte bor där?
  • Snorkfröken77

    Blomman - vilket hus!!! Jag förstår att du är kär, så skulle jag vilja bo om jag hade orken (den har jag inte ) Otroligt vackert. Hoppas, hoppas ni får köpa det till ett bra pris!!

    Ego - ingen tant än, har haft mensvärk hela dagen. Humöret har varit uruselt men blev lite bättre nu på kvällen när vi först var på middag hos svärföräldrarna och till efterrätt fick vi glass med smultron (!) sen hämtade vi ut min väska och plånbok på vägen hem som jag suttit och smörjt in. Nu känns livet mycket trevligare

Svar på tråden Livets stora och små frågor