• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Fan, Lappis, jag hoppades så att det skulle vara något fel på testet eller nåt. Jag kan bara inte förstå inte varför den lilla blaston inte fäste och hur du kan ha haft så mycket symptom utan att vara gravid. Världen är tamejsjutton helt upp-och-ner.

    Men nu hoppas jag att ni får en superfin sommar med massor med vin, glass, goda sallader, kärlek och en fantastisk resa till Kalifornien! Sen får vi väl se hur ni känner det till hösten, om det blir nya IVF-tag eller om det faktiskt är meningen att ni ska få ett litet barn med flyg från Sydkorea.

    Kramar!!

  • Telis

    Idag hoppas jag att:

    Livia kom ut i skärgården idag utan att kräkas!

    Tjejerna på Öland har det underbart med god mat och massa gott vin. Och att dom inte pratar ihjäl sig (och varandra).

    Vickans bröllopstal går galant och att inget stör den fina dagen.

    Ore hittar en nya klänning.

    Och att ni alla har en helt underbar helg i det fina vädret!

    Själv har jag bara suttit ute under parasoll och läst en bra bok hela dagen. Och imorgon ska jag få följa med en kompis och hälsa på tolv små åttaveckors valpar som alla har små krokodiltänder som dom älskar att få sätta i folks händer, tår och hälsenor. Det ska bli underbart!

  • kängu

    Lappis, fasen vad konstigt det är att det inte tog sig
    Säger som Telis- nu får ni njuta av en härlig sommar med massor av vin och god mat, och sen ta nya tag till hösten. Kramar!!!!

    Vi håller oss inne i värmen, men det är helt OK Lilleman sover och äter, och är på det stora hela en otroligt lätthanterad bebis än så länge. Jag är helt golvad av mammakärlek och sitter mest och stirrar på honom när han sover Idag hade vi besök av släkten och då satt vi fem personer och tokstirrade på honom... stackars barn, alldeles uttittad

    Massor jag tänkt att kommentera, men nu har jag glömt bort allt... Hoppas att ni alla är ute och njuter av det fina vädret, och att ni som har semester har det superhärligt (kunde ju inte vara bättre semesterväder!)

    Kram på er!

  • Fru E

    Kommer inte ihåg vem det var som trodde att jag gick på semester nu men ni får allt dras med mig i två veckor till

    Kängu-kan lite lite lite lite förstå hur det känns, gosade med en 3 veckors liten tjej igår och var helt betuttat i henne. Helt otroligt vad små och stilla de kan vara!!!!! Var även en 2 månaders tjej med och man märkte en stor skillnad i sättet och att hon "krävde" lite med, hade riktigt goa veck på armar och ben

    Lappis-skit med tant!!!!!!!!!!! Men kanske skönt att hon kommer så vet du att kroppen är igång. Om inte så länge så kommer det ett litet pyre till er med

    BS-det är klart att jag vill ha en bra graviditet men just nu tar jag ALLT!!!

    Förresten hur länge är det tänkt att man ska ta vaggisarna??? Vill ju inte ha onödigt lång cykel om det tar ett par dagar för tanten att komma......

    Känner mig extremt "dum" eftersom jag är "lättad" över att ingen av de andra tjejkompisarna har bebisplaner förrän tidigast i vår/höst nästa år.............

  • snaily

    Mugglan, låter mysigt í de småländska skogarna! Håller med i princip om restauranger i småstäder, men det finns bra undantag också som tur är - vi har ett kanonställe 8 km hemifrån oss, mitt ute i skogen!

    Typiskt att tanten skulle komma och förpesta helgen Lappis! Orättvist är verkligen bara förnamnet... *blänger argt på den okänsliga kärringen*

    Telis, krokodilvalpar!!

    Kängu, aaaawww vad mysigt det låter!! Vad säger förresten vovvarna om den nya familjemedlemmen??

    Hoppas bröllopet är trevligt Vickan!

    Här är det fullt kaos med tre små barn och en krokodilvalp, ett av barnen (3 år) är liiiiiivrädd för hunden, den stora tjejen (6 år) är lite rädd och skriker när han kommer för nära, om minsta tjejen (1 år) bara ÄLSKAR honom, och vice versa! Det var verkligen kärlek vid första ögonkastet igår kväll när de kom. Hon bara skrattar när han nafsar henne i öronen och fötterna och puttar omkull henne, och han viftar på hela kroppen när han ser henne. (Man får förstås passa dem noga för han blir alldeles för vild om han får chansen...)

    Idag har vi varit ute och vandrat i värmen och detsamma står nog på schemat för morgondagen också.

  • Lapinette

    snaily - låter superhärligt med besök, vanding och krokodilvalp.

    Själva tog vi skumpan ikväll (och inte igår som vi hade hoppats). Men min värk och störtflod så har jag bara tagit mig så långt som till Vasaparken idag. Legat där i ett par timmar med en bok innan vi lullade genom parken för att köpa hummer, räkor och löjrom på Melanders. Rakt över ligger sedan världens godaste italienska glasstället med det otroligt enkla namnet GLASS. Så det blev glass i stora lass i solen!

    Tankarna finns hela tiden i min skalle. Tankar som att jag faktiskt aldrig kommer att bli mamma, att vi aldrig kommer få ett barn som liknar oss (fast det vet man ju inte ändå) och att jag aldrig kommer att få vara gravid. Dessa tankar lär nog alltid dyka upp i huvudet. Tror aldrig att de riktigt kommer att försvinna.

  • Telis

    Lappis, om man vill få barn och inte kan så är det ju en stor sorg. Det är ingen liten besvikelse som försvinner på ett par veckor. Även för mig är det en liten sorg att aldrig få ett barn som liknar oss båda eller att mina föräldrars gener inte lever kvar.

    Men jag tror att det är med barnlöshetssorg som med annan sorg, man glömmer den aldrig men den bli lättare att bära med tiden och tankarna kommer inte lika ofta. Särskilt om man får barn genom adoption, många adoptivföräldrar verkar ju vara så lyckliga och skulle aldrig vilja förändra något ens om dom kunde.

    Men en sak har du fel i, och det är att du aldrig kommer att bli mamma, för DET kommer du. Vi vet bara inte på vilket sätt än.

  • Ore

    Skit också lappis. Skit att tanten kom (hade också hoppats att testet visat fel), och skit att helgen inte blev vad den kunde varit uan tant... KRAM till er! Njut nu av sommaren, och precis som Telis säger - på ett eller annat sätt kommer du bli mamma!

    Mysigt med valpar, både dem Telis besöker och krokodilkorven hos Snaily!

    Kängu: Låter helt fantastiskt med lilleman!

    Är nyfiken på att höra från Frullan också...

    Hoppas att Vickans bröllopstal, och hela bröllopet, blev jättelyckat. Och att MSW hade en trevlig fest.

    Mitt I-landsproblem med klänning löste jag genom att beställa den från Nelly.com istället... Jag hade ju siktat in mig på den klänningen nu. (Men oj vilka harangar jag kommer vräka ur mig om den inte passar, och jag måste skicka tillbaka den, med tanke på allt besvär den orsakat mig). Hur som helst så var alternativet att gå på stan i en halv evinnerlighet och leta efter något annat passande inte lockande för fem öre...

  • viktualia

    Nu är jag tillbaka från brorsans pangbröllop!!! Nåt så sanslöst ljuvligt! Ujuj... stolt storasyster är bara förnamnet.... Hans supergoa fru överraskade brorsan och sjöng solo under vigseln... inte ETT öga var torrt sen...

    Talet gick bra - trots att jag borde ha förberett mig mycket längre i förväg. Är helt nöjd ändå.

    Nu är jag hemma igen.. men min galna make har just rymt för att bege sig till sommarstugan och hämta båten... en liten nätt tripp på 60 mil.. själv är ALLDELES för illamående/åksjuk för att ens tänka tanken.. Alltså tänker jag lägga mig under äppelträdet och läsa och halvsova istället...

Svar på tråden Livets stora och små frågor