• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77

    Tack för välkomnandet

    fru AM - Fötterna kläms lämpligast in i ett par 40, om jag har tur 39 (det går en magisk gräns där i min värld så då tycker jag att jag har SÅ små fötter jämfört med 40)
    Jag kommer från mitten av landet
    All choklad slinker som som inte innehåller frukt eller russin.
    Vi är inne på fjärde försöket...

    Vickan - jag förstår hur du känner det! När jag får mensen så är jag jätteledsen för att det inte fungerar men ändå så lättad (för jag har ingen enorm barnlängtan) känner mig totalt störd! Jag vet inte vad jag vill. Jag vet däremot att det stör mig mycket så fort nån i min närhet outar sin graviditet.

    Sweet - Snabbintro: 77:a som följt er länge och som känner sig både ödmjuk och tveeggad i försöken. Är ett glatt kontrollfreak som älskar att planera. Gillar lugna hemmakvällar och mysiga promenader (lol, var tvungen att lägga till det sista, började kännas som en kontaktannons )

  • Snorkfröken77

    Sen måste jag ju även säga grattis till alla plus, alla nyfödingar, alla valpar, alla katter som kommit till världen!

  • Liten med Mindre

    Snorkfröken - du låter ju riktigt normal.

    Gissar att en sak som stör dig med andras graviditeter, är att de faktiskt "vet" hur de vill ha det. Vissa har kanske, som du skulle göra, accepterat att "nu är det visst dags..."

    Helt vanlig choklad är något i min stil med. Gärna just nu - men jag får hålla tillgodo med osten jag släpat med till jobbet.

  • fru AM

    Hej igen Snorkfröken. Du låter som du kommer passa in bra här!

    Själv har jag stl 40 i skor men eftersom jag är så ohemult lång så är det i minsta laget

    Choklad får jag stå över för närvarande eftersom lille Hektor blir så prickig av det, tillika jordgubbar och nötter (extra tråkigt eftersom det skulle vara ersättning för det godis jag inte vill äta tills jag kommmer i pre-grav-brallorna igen).

    Nu sover underverket och jag skrittar mot duschen! See Ya'!

  • Liten med Mindre

    AM - vindruvor o körsbär? Rostade solrosfrön? Pinjenötter? Ost?

  • _koko_

    AM - Det var längesen (i förra veckan) och handlade om den sortens läckage ingen vill erkänna att de har...

    SHIT vad trött jag är! Känner mig dock inte gråtfärdig ännu iaf, får se vad arbetsdagen har att komma med. Tänkte satsa på att vara här fram till lunch, sen får det nog vara.

    BS - Tipsar om Corsodyl när man inte kan borsta tänderna ordentligt. Jag brukar använda det när jag får munblåsor eller inflammerat tandkött (och när jag hade dragit visdomständer). Finns på apoteket. Jättestarkt men fungerar bra.
    Hoppas ditt och telis illamåenden går över snart!

    snorkfröken - Vet precis vad du menar med att fötterna känns små när de passar i storlek 39. Fast antingen har mina fötter krympt eller storlekarna blivit större på senare år, för nu passar nästan alltid 39 på mina fötter och jag känner mig väldigt petit.

    Liten - Skönt att få ladda ur ibland, även om det är jobbigt också. Tycker att det låter som att du gjort ett jättebra jobb med att visa dem att du är rätt person för jobbet, vad mer skulle du kunna göra? Har de sagt något om när de ska komma med besked?

  • kängu

    Välkommen Snorkfröken!!

    AM- Fy vad tråkigt att behöva avstå från både choklad o jordgubbar

    Sweet, oj det blir mycket pengar för att vara ute en kväll... Jag är glad att vi har typ hela min släkt inom 5 mils avstånd. Hoppas att det löser sig med grannfamiljen så ni kan turas om

    Koko- Vad gör du på jobbet???? Skulle inte du vara hemma och ta hand om dig själv??? *hytter argt med näven* Ta det lugnt och slit inte ut dig nu

  • Liten med Mindre

    koko - nä, inget besked, mer än att det ska beslutas snart. Det är ju rätt skönt att ha fullt upp med annat, för då tänker jag inte på det HEEEELA tiden i alla fall.

    Och det är skönt att ha fullt upp att tänka på jobbet och ev nytt jobb, för då tänker jag inte på BIM HEEEEELa tiden heller. Långt kvar.

  • _koko_

    kängu. Måste få ordning på några saker med min databas för att kunna jobba hemifrån sen (läs: soooova ). Satt hela kvällen igår med det, men så saknades det ett par småsaker, och jag kom inte åt kontorets nät ordentligt så jag kunde hämta hem dem.

  • _koko_

    Liten - Nervigt! Håller tummarna (för som du säger kan man ju hålla många virtuella tummar samtidigt!).

Svar på tråden Livets stora och små frågor