• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

    Frullan - har faktiskt inte kollat och inte heller riktigt känt behov utav det ÄN.

  • Fru FruLLan

    Telis:
    jag tycker själv inte att det är konstigt alls att behöva stöd i livet. Är av helt samma syn som du att alla förmodligen behöver det någon gång i livet.

    men det är bara det att det känns som det bara är en själv och alla runt omkring är sååå stadiga och inte har problem alls. fast vad vet man egentligen...

    jag har ju dock gott sällskap av superdåren liten

  • nennesjuttioåtta

    ja, vi har också önskat att det fanns det stödet runt ivf och hela apparaten - och det gör det säkert men att man blev erbjuden det automatiskt! För man orkar ju inte ta tag i det också, det är ju redan mycket man ska greja med...

  • kängu

    Frullan, gud vad bra att det kändes bra hos psykologen! Fint också att du fick lite kontakter!!! *kramar om*
    Det är inget konstigt att behöva gå till en psykolog för att få hjälp att reda ut saker, det är tvärtom väldigt smart!

    Jag har inte försökt några knep för att få igång förlossningen, men känner mig ju som sagt rätt så tillfreds. Om inte blixtnedslag kan få ut min lilleman så gissar jag att han kommer när han själv vill

    Passionsblomman, tack! Ska kolla in filmerna!!!

  • Fru FruLLan

    Lappis: Förhoppningsvis ska du ju inte behöva det heller. Men OM ... ja då finns det nog där.

    Nej, roten till problemet är ju inte hittad. Det är vel den som samtalen ska leda fram till hoppas jag. Att jag kan komma till insikt om vad som orsakar alla dessa känslor som det väcker hos mig att få en SON och inte en dotter.

    Men det är ju på något sätt skönt att bara ha kommit till insikt om att det måste finnas något som gör att jag känner det här så starkt. Att det är en SORG hos mig. För det är verkligen så det är. En sorg.
    Knäppt nog.

  • Lapinette

    nenne - ja alla sprutor och puffningar i näsan. Nej, skämt å sido så håller jag med om att det borde vara något som de erbjuder.

  • Mrs  B

    AM
    Vi satte igång på riktigt med att få Max torr när Malte hade kommit ut och Max hade kommit in i sin roll.
    Han var över 3 år, MEN processen tog bara 2 veckor, och inom en månad var han torr även på natten.
    Men oj vad mycket skit jag har fått höra om det.

    Vi började med att sätta fram pottan redan när Max var 1 1/2 år och sen gick han lite då och då. Tänkte nog göra likadant med Malte nu i sommar. Får väl se om han är intresserad eller inte. ?

  • Mrs  B

    Nenne, Frullan mfl
    Även jag har gått hos en psykolog, några år efter min syster dog, och visst hjälpte det.
    Avstod dock från det med MF. Kan ibland ångra mig där....

  • Fru FruLLan

    Just det kängu: Blixtnedslaget så himla nära. Fyyy vad läskigt! Tyckte AM var skitbra när hon förslog Tor

    Jag gick över 10 dagar med borren och kände inget behov alls med att skynda ut honom. Men det känns helt annorlunda den här gången. Jag tror att det beror på att det började hända grejer och han verkligen var på väg ut redan för två veckor sedan. Jag blev ju tagen på sängen då och fick lov att i all hast ställa in mig på att han skulle komma.

    Men sen när han inte kom så blev det sånt antiklimax och skitjobbigt att fortfarande vara gravid. Jag tror att om det inte hade spökat då så hade jag inte brytt mi att jag fortfarande var gravid nu.

    Jag kan verkligen förstå ciccis panik och frustration över att det inte startade när hon hade fått höra av JÅ att bebisen borde komma typ... NU. Men sen dröjdwe det två ve4ckor.

  • Fru FruLLan

    MrsB: Varför har du fått höra skit om max och pottan??? Förstår inte alls?

Svar på tråden Livets stora och små frågor