• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • snaily

    Kängu, gud vad skönt att det såg bra ut på UL!! Och grattis till examen förresten! Nu tycker jag att du bara ska lata dig i flera dagar!

  • Piggelin1

    Det inlägget blev lite försenat - BT ballade ur

    Haha, EA - jajamen, utemöblerna står kvar & min noja har lagt sig ang stöldrisken Det sätter sina spår att ha bott i lgh de senaste 20 åren

    Snaily - snööö - woahhhh! Jag ska lite halvt om halvt åt dina trakter på onsdag, då brorsdottern tar studenten en bit utanför Östersund. Hade tänkt ta med sommarklänningen, men det kanske inte är ngn god ide?! Bättre med tjockan jackan?! Måste nog kolla in vädret lite innan! Ska hur som helst bli jättekul att komma upp, nätterna lär ju vara hur ljusa som helst just nu! Vi tycker ju att nätterna är ljusa härnere nu med, men det är ju inget mot i dina trakter, Snaily!

    EA - det där låter ju kanongott!
    Sällar mig till klubben som gillar rabarber, speciellt i paj & då ska det vara Vaniljvisp till, det är det göttaste - ssslurp!
    Just det, nu kom jag på att jag har en massa rabarber i kylen som jag fick av min mamma i fredags, måste stoppa in dem i frysen eftersom vi är bortresta över helgen.

  • Piggelin1

    Kängu - grattis till examen!! Lät som du haft en jättekul dag!!

  • snaily

    Piggelin, ja det är verkligen ljust! Man fattar aldrig när det är dags att gå och lägga sig! Förrän man kollar på klockan förstås.

    Tips: ta med sommarklänning, sommarjacka, vinterjacka, halsduk, mössa, vantar, regnkläder osv. Att säga att vädret är varierande är en grov underdrift...

  • viktualia

    Kängu - grattis till examen!!!! Och häftigt med UL

    Och så har jag glömt att heja på Frejis - skönt att höra att du är hemma och ta det nu LUGNT!!!! *kram på dig, gumman*

  • Piggelin1

    Vad många här som har koppling till Jämtland! Koko & Pirr (som iofs inte kikar förbi så ofta längre) har ju också kopplingar dit!

    Passionsblomman - mina favoritbutik har länge varit Aveny Blommor. Känns som om blommorna alltid håller länge om man handlar där - tror att det har rätt stor omsättning, så därför hinner aldrig några blommor bli gamla innan man köper dem. Nu finns det en liten butik i närheten, på Engelbrektsgatan, där jag varit ett par ggr också, köpte bla en ros till dottern när hon fyllde ett, en sån där stor fin tvåfärgad ljusrosa-vit/beige som höll jättelänge. Fast minns inte namnet på den, tyvärr

  • Piggelin1

    Nu måste jag packa, ska på mannens systerdotters studentfirande i helgen!
    Ha det gott & godnatt!
    Extra kram till Nenne

  • snaily

    Åh vad BT krånglar! Nu ska jag ge upp för ikväll, gonatt på er!

Svar på tråden Livets stora och små frågor