• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    MSW- Ja, jag har att göra så att jag klarar mig

    Nenne- yes, I'm baaaaaaaaaaaack!!!!!

  • Page

    BS, vänta några veckor-en månad innan du släpper ut katten. Ha den gärna ute, men passa hela tiden så att den inte smiter. När det gäller trappor tror jag inte att de kan skada sig där. de är så mjuka i kroppen, så även om den är kokad nog till att hoppa, händer det säkert inget. Vad ska katterna heta?

  • nennesjuttioåtta
    Telis skrev 2009-05-26 10:59:16 följande:
    Nenne, jo tjena, jag har minsann hört hur ni håller på med trädgården, paddlar kajak, är ute i skogen med varm choklad, cyklar och går på spinning och är ute och fiskar när ni är lediga.
    Hahah, jag vet, den där myten har florerat även bland våra vänner i flera år och vi fattar ingenting. måste vara vår fetisch för skaljackor och fleece. det är möjligt att det hänt någongång att vi knatat upp på en topp och hurtat oss men sen är det koma i flera månader och vi kommer inte för oss att göra ett jävla dugg. Men det är ett fint omdöme att folk tror vi är frilufsare ut i fingerspetsarna.
  • _koko_

    BS - Som page säger, vänta minst 2 veckor så att katten fattar var hemma är! Det som lätt händer om man släpper ut katten för tidigt är att den går vilse. Ta ut den i koppel går såklart bra även tidigare. Vår lillkille fick sin första utepromenad (i koppel) igår. Trappor klarar de redan från början, men går det undan är det klart att de kan fara mellan spjälorna. De brukar dock vara rätt försiktiga i början och kan känna av att det är långt till marken.

    kängu - Grattis till skön sömn!

    Telis & AM - Ses snart! (fruLlis, ska du inte haka på?)

  • Page

    BS igen, kompostgaller kan en nyfiken kattunge säkert lära sig klättra på. Löplina är ett alternativ, men man måste också ständigt passa eftersom de trasslar in sig på nolltid.

    Guuuuud, jag är helt djursjuk just nu! Ge mig en katt, en hund, eller tom en sork att klämma på! Vill djurgosaaaaa!! Funderar starkt på att kidnappa en av grannens katter och gosa med den i några timmar.

  • MSW

    BF-lista
    Cicci 9/6 2009
    Kängu 21/6 2009
    Frullan 22/6 2009 (dock önskas 14/6 ist )
    Koko 29/8 2009
    Frejis 13/10 2009
    Ore 15/11 2009
    BS
    Telis

    (hoppas jag inte glömt någon, och att det snart fyller på med fler)

  • Fru E

    Är lite mallig förresten har lyckats få min ingefära som jag satte för några veckor sen att skjuta skott

Svar på tråden Livets stora och små frågor