• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Fru FruLLan

    Mne fyyyy vad gulligt!!!

    Och vilka super coola actionbilder på Nancy! bedårande!

  • Page

    Vickan,nu ska jag bli svarthårig igen!! Nädå, planen är fortfarande att bli ljusbrun, men det verkar svårt!

    Snaily, det är eeeeeevigheter tills vi får vår korv,BF är i slutet av den här veckan! Uppfödaren har bytt bokstav,nu ska valparna ha namn på O. Vi funderar på Ozzy.

  • Page

    Trallala....jag är pigg som tusan, och det har jag varit sedan 3.30 i natt. Vaknade då fast jag bara hade sovit cirka 3 timmar. Skumt, speciellt med tanke på att jag slavade på kollo halva söndagen.

  • Fru FruLLan

    hejsan Page
    Vad kul att du är här
    fast mindre kul att ha varit vaken sen 3,30. fast jag har ju själv varit vaken sen 4... börjar bli trött nu.

    själv sitter jag och tidrapporterar och försöker jobba. Därav frånvaron härifrån.

    jag är himla nyfiken på ditt hår förresten. trodde jag skulle hitta foton i galleriet...

  • Page

    Kul att se dig också Frullan!! Du ägnar dig åt vettigare saker än jag i alla fall.

    Kortet kommer när jag tycker att resultatet är tillräckligt okej för att visas upp för allmänheten.

  • Fru FruLLan

    vad trist... vill ju se nu.

    hur är det med maken? Hur mår han?

    Och en sak jag funderat över ett tag... hur är de med din mamma? Har hon sluppit ifrån den galna sambon? och hur gick det med huset? För visst var det så att det var hennes hus men han vägrade att flytta?

  • Page

    Jag har verkligen så fantastiska saker att berätta...depp, trist, sjukdomar, lite hund, mycket hår och lite depp igen!!

    Nåja...Det är ok med J för tillfället! Enligt honom mår han kanonbra, enligt blodproverna mår han inte bra alls! Äh, det viktigaste är att han känner sig väl.

    Min mamma har sluppit från exet genom att hon flyttade ifrån huset (och bilarna) som de äger tillsammans (han påstår att allt är hans), eftersom hon inte vågade bo kvar. Situationen är fortfarande väldigt oklar. I alla fall den ekonomiska situationen. Han och hans advokat drar ut på bodelningen...jäkligt irriterande! Men samtidigt så mår min mamma mycket bättre nu, hon har tom träffat en ny gubbe.

  • Fru FruLLan

    Klart att det är bra att han känner sig bra! fast man önskar ju att blodproverna höll med! Fy vilken kamp ni haft under så lång tid. Och det finns nog ingen i den här tråden eller utanför den heller för den delen, som inte önskade att du HADE mer superpositiva saker i livet att rapportera.

    men om det stämmer att summan av all olycka är konstant så har ju du och maken alldeles strax klarat av er beskärda del med RÅGE. Vi övriga däremot... ja vi har en hel del elände framföross fortfarande....

    Skönt att din mamma flyttat. Säkerheten är ju nummer ett. Fast jäääävligt irriterande att hon behövt flytta ifrån allt. Hoppas att det ordnar upp sig med bodelningen snarast.

  • Page

    Hahahaha, "en hel del elände framför oss...", ja så kan man se det också, fast uppriktigt sagt så har de flesta här redan fått sin beskärda del. På olika sätt.

Svar på tråden Livets stora och små frågor