• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • fru AM

    Nenne: storgrattis till toppembryo!

    Lappis: konstigt med brunt drippelidropp ... när var bim?


    kängu skrev 2009-05-24 08:26:28 följande:
    Fick så mycket komplimanger för magen och min klänning, kommer nästan kännas lite tomt när magen är borta... Alla kommenterar den hela tiden. Får helt enkelt njuta av den nu den sista tiden!Har dragit på mig en rejäl förkylning och kanske även överansträngt mig lite, har haft en hemsk natt med illamående, springande på toa, sammandragningar,ryggvärk och feberfrossa. BLÄ! Det började egentligen redan i torsdags så smått men jag har lyckats ignorera det. Men nu får jag nog ta det lite lugnt...
    Kängu: Men då kan det ju vara positivt att höra min utläggningar om min efter-bebis-mage ... Jag har ju fått "komplimanger" så att säga i efterhand
    Kängu igen: för mig låter dina symptom (risig mage, illamående, sammandragninagar) som att det skulle kunna vara på gång ... när har du BF nu igen?
  • Lapinette

    AM - ja, drippelidroppandet har nu övergått till syndaflod dock har jag inte lika ont denna gång så något har hon lagt i häxdrycken som gör det mer uthärdligt. Sitter faktiskt här och läser om ÄD och inser att min läkare samarbetar med en klinik i St Petersburg gällande detta. Samtidigt så läser jag (jag vet, FL är farligt!) om de som har gjort 6 ÄD utan att lyckas.

    Ska försöka slita mig från denna destruktiva läsning och ge mig ut på en promenad med maken istället.

  • nennesjuttioåtta

    Hallå tråden!

    Gifta Lili
    Välkommen och vilket fint inlägg till Lappis, jag blev också världigt rörd! Men visst har du varit in förut?

    Lappis
    Den varmaste av kramar till dig!!! Jag har gett mig själv FL förbud (men det har ju gått sådär) för man kan inte jämföra sig själv med någon annan i det här jävlarunkiballasavskrädesrövhålssnorhelvetet man går igenom. Men det vet ju du också. När ska du till akun igen? Det kommer att funka, vännen, import eller närproducerat!!

    BS
    Näjjj mår du illa nu i alla fall? Hoppas det är mildare variant än sist!

    Koko
    Doktorn är en hälsotyp så han hade hellre sett ett äpple men fatta vad bökigt!
    Naaawww, vilken söt kisse!!!! Nu vet jag varför Nancy sitter och stirrar på en om nätterna. Hon väntar på att man ska vakna så man kan lyfta på täcket - hon tar inga egna initiativ där inte. Igår låg vi sked, med henne på min arm och ibland böjde hon bak huvudet, snusade och slickade mig på kinden.

    Telis
    Iiihhhiii du är gravid!!!!!!! Jag tänkte på det i morse också, att nu kommer du inte att ha endo-ont på oöverskådlig framtid, kanske never again - bara en sån sak!!!
    WohooO!!!

    Kängu
    Åååh äntä fint i Dalarna så säg! Kan tänka mig att du ägde stället!!

    Nu ska jag kolla in korven!!!

    Men innan jag går - JOOmenvisst fick vi ett kanonägg! Vi fick även se det på UL, där det låg som en svart liten prick i livmodern, precis där det skulle vara, sa doktorn nöjt, och vi båda var rörda av stundens allvar, fascinerade... och OM det här skulle funka så är det ju helt sjukt att vi fått se det redan som liten prick. Pricken!! Älskade lilla vän! Goffa in dig nu!!

    Han visste dock inte hur många som skulle klara att frysas förrän idag, och reslutatet skulle komma via brev hem till oss så jag gissar på tis-ons att vi vet.

  • nennesjuttioåtta

    Snaily
    Visst har du fertilitetsmonitor? Lagras infon där på något sätt? För om du kan föra statisktik på det så är ju det jättebra att kunna visa sen när ni ska på utredning. Visst är det den här veckan..?

    Muggles
    ja men varför kan inte mensjävlen ändå vara som den ska om den ändå ska vara där?!?!?! blötfisbräntgummibajskorvsmördarsnigel!!!
    Hade du hormonspiral eller? Men nu är det ju ett tag sen du plockade ut den, så det borde ju oavsett sort inte spela någon roll längre. Hoppas den kommer på rätt köl snart! Eller allra helst, inte återkommer igen på ett tag

    EA
    Har du testat dig då? Det verkar ju helskumt om du ska bara lämna små bromsspår i flera veckor och sen är det klart...?!?

  • kängu

    AM- Jag har inte BF förrän 21 juni så jag hoppas verkligen inte att det är på gång... Känner mig bättre nu, svagt illamående och superhungrig hela tiden (samt dunderförkyld) men annars bra. Inga mer sammandragningar eller så. Lillen håller på och sparkar och har sig inne i magen så honom verkar det inte gå någon nöd på iaf.

  • snaily

    Ooooooo Nenne vad kul, grattis!!!!! Vad häftigt att ni fick se lilla pricken, hoppas hoppas hoppas nu den kan växa och från en prick bli en fläck, bli en klump, bli en bebis! Tänk att du faktiskt är gravid just nu!

  • snaily

    Nenne, infon lagras på nåt vis men inte så man kan komma åt och se den tyvärr, men såklart har jag ju skrivit ner all info under de månader jag använt den. Nästa vecka, 4 juni, är det dags. Har antagligen BIM/BOM någon dag innan det så säkert kommer jag ha tantbesök när jag ska till läkaren, typisk, är det nåt hinder om det ska göras VUL??

    Kängu, skönt att du mår lite bättre!

  • nennesjuttioåtta

    snaily Tack!
    vet inte, har aldrig gjort VUL fullt med tomtar i garaget, eller indianer i grottan, men han får väl ta det lugnt så det inte blir någon splatterfilm, moahahahah!

    Kängu
    Hoppas du kryar på dig snabbt!

  • nennesjuttioåtta

    Page


    Kängu
    OMG vilken söt korv!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Halledunanemejjjj!!

  • muggles

    Asch så den kom iaf. Jag som ändå fortf hoppades (men ville inte komma m alltför käcka tillrop).

    Nenne: boa boa, ruva ruva! Hoppas Pricken hörde

    Kängu: låter jobbigt! Du fåa bädda ner dig o slöa lite mer.

Svar på tråden Livets stora och små frågor