• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    Jippie nu lyser solen här... SMHI sa att det skulle bli regn men det ser väldigt lovande ut för vackert väder!!!

  • kängu

    Nenne, jag håller tummarna för dig

    Jösses vad jag spammar tråden, märks det att jag är lite uttråkad????

  • nennesjuttioåtta

    Tack Kängu för att du stillade min nyfikenhet!! Och vilken snygg outfit!
    Klart det är sol!
    Tack för tummarna, de kan behövas!

  • fru AM

    Hej tjejer!

    Telis: jag är ganska oförstående inför konserter tjusning också. Har bara blivit riktigt lycklig i konsertsammanhang en gång för för 7 år sedan på Cirkus då jag såg Bryan Ferry. Tycker som Telis att man hör ju bättre på CD, sitter illa i konsertlokalen osv - men att plötsligt vara i samma lokal, andas samma luft som Bryan Ferry var extremt stort.

    Ansning av framsideshäcken: har i dag ansat tokbusken efter snittet ... först nu jändes det ok att närma sig området med ett vasst föremål ...

  • Fru E

    Ähh blev avbruten av jobbtelefonen som de så snällt skickar samtal till även om jag inte jobbar idag

    Var en som ringde från radio p4 Kristianstad och undrade varför mina gröna "paprikor" är av så dålig kvalité!!!!!
    Undrade var hon skulle göra av informationen med det "visste" hon inte än......är aningen trött på alla snyft reportage om paprikorna.....

    BIM/BOM vet allvarligt talat inte var jag är men inga spottings så långt ögat når och är nog på dag 32 idag. Men börjar undra om inte tanten har kommit i spottingform istället, hade en vecka när det var mycket och med rött i även om det var kring dag 23, så kanske det var tanten för denna gången??? Eller så j-vlas den igen

  • Lapinette

    AM - Bryan Ferry ... inte helt felt! Själv har jag sådana minnen från t ex Wembley i London tillsammans med tusentals människor och sjunga allsång till Duran Duran... eller att se Seal i Monaco med alla glamorösa människor. Ångrade bara att vi inte hade köpt middagsbiljett så jag kunde ha fått karln i mitt knä (han gick ned och satte sig hos damerna i publiken) ...

  • Lapinette

    EA - nu blir jag attans så nyfiken på dina paprikor! Skit med tant som inte kan hålla tiden ... jag menar OM hon ändå ska komma. Själv sitter jag här i väntans tider och hatar mig själv för att analysera vartenda litet nyp i magen. I HATE IT!!!

  • nennesjuttioåtta

    hehehehe fan jag tycker tokbuske är ett fenomenalt ord!

    EA
    såg en av dina paprikor här, och den såg ganska fräsch ut med tanke på den långa vägen den fått åka från växthuset där nere i söder (eller där har ni kanske inte växthus.. ). Men förstår inte varför de importerar såna exotiska grejer hit när vi har egna! Närproducerat var ordet!

Svar på tråden Livets stora och små frågor