• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    Telis
    iiiiiih! Spännande!!!!!!
    Nä, du har inte på långa vägar en sån hållning ens om du skulle försöka! Men här följer en instruktion. (fan tänk om han är en smygläsare och blir ledsen nu!)

    Stå stadigt (axelbrett) på båda fötterna.
    Böj på knäna lite skönt flexigt.
    Vinkla fötterna utåt och låt knäna följa med.
    "Tänk hjulbent"
    skjut fram höften, men dra in svanskotan under dig liksom.
    Dra in övre delen av magen men låt nedre delen bilda en kula och kuta framåt med bröstryggen
    sänk axlarna
    skjut fram hakan och underläppen

  • nennesjuttioåtta

    muggles
    nej, bromsa vågar jag inte heller.
    Jag har inte hört något idag, det borde väl vara ett gott tecken??

    Visst hade du en väldigt kort tant den här gången? Eller? Vill du att jag ska säga några fula ord

  • Telis

    Nenne, jaa, det är ju så där jag gör varje gång jag ställer mig upp?

  • Telis

    Och självklart är det ett bra tecken att dom inte har ringt än. Det betyder ju att cellerna ligger där och delar sig och delar sig och delar sig och delar sig! Jättemysigt har dom där dom förökar sig som små kaniner.

  • Telis

    På tal om kaniner så satt det fem stycken harar utanför mitt hus igår morse när jag gick till bussen. Såååå söta.

  • Lapinette

    Tänk vad folk pratar om harar idag?! Kokisen nämnde haren hon har utanför kontorsfönstret.... och här sitter en mycket trött kanin.

    No news ... is good news nenne!

  • Lapinette

    Kom jag in i tråden och dödade all konversation med mina spritångor??!!

  • nennesjuttioåtta

    nej, doften är inte så farligt, Lappis, men det sticker ju så i ögonen så man inte ser skärmen

  • nennesjuttioåtta

    Telis
    hehehe hej Faló!

    jag hoppas de förökar sig som bara helvete, men att de sen längtar till antingen något väldigt allt ställe eller något härligt mjukt och gött där de får lyssna på klassisk musik, kattkurr eller en ivrig P som ropar att han längtar efter att få träffa den.

Svar på tråden Livets stora och små frågor