• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • nennesjuttioåtta

    Ore
    Åååh *"#%?&&%! Jag HATAR folk som inte håller avståndet! Jävla idioter, ska jag öppna bakluckan så att de kan tjuvåka eller vad vill de?!??!?!

  • Ore

    Ja, man kan undra ibland... Är dessutom livrädd för det efter att min kompis råkade ut för en "bli påkörd bakifrån"-olycka. Hon har vissa problem med ryggen efter det. Eftersom hon tränar regelbundet kan hon hålla det någorlunda i schack, men hon får ont om hon står eller sitter i samma position mer än korta stunder (kö på över 30 min någonstans så har hon rejält ont och måste börja stretcha och greja...)

  • Ore

    Skulle också gärna vilja se en bild på det extremt självkritiska lunch-sällskapet

  • Fru E

    Ore-ojdå. Vissa personer verkar inte fatta det där med att hålla avstånd eller köra vettigt...........

  • MSW

    Ore*suck* vilka idioter! Dumma trafikanter och golf är det som kan få mig mest irriterad/sur/arg!! (annars är jag ganska sansad av mig.. )
    Förstår att det blir extra jobbigt, när du vet hur det gått för kompisen!!

    Och fortsätter på trafikspåret, piggan: Bra att du säger till brorsan PÅ SKÄRPEN!! Även i vår familj är det en sak som ligger nära hjärtat, att de ska åka bakåtvända!

  • Telis

    Men alltså, nu måste ni ju berätta - hur ser man ut om man inte har någon rumpa?!

    AM, ha, hoppas att kärringen skäms riktigt ordentligt.

    Huddinge kan man ju bli galen på. Jag pratade nyss med en BM för att få tid för VUL och nämner då att jag fått lite småpanik ang mina recept. Hon tittar då på datorn och ser att dom bara skickat in ett recept på Progynon, inget för progesteron. Men huuuuur svååååårt kan det vaaaaara?! Nu ska dom skicka in ett till recept i eftermiddag men fan trot.

    Nåja, Progynonen är det viktigaste, progesteronen kan jag ju få från halva tråden verkar det som.

    koko, åååh vad roligt att du och Conny gillade kycklingen! Men gillar man inte citron i mat så kan jag ju förstå att sambon var skeptisk.

  • nennesjuttioåtta

    komihåg en kile som gick på min skola för lääänge sen - och han hade verkligen INGEN rumpa alls! Det var nästan som en grop in och jeansen bara hängde! Fast det kan ha varit för att han var lite hårdrockig så där och gick som en inverterad ostkrok.

    telis
    mäh vad är det för niffon som jobbar i Huddinge?!?!?! När ska du på VUL?

  • Telis

    Men jag har också hållning som en inverterad ostkrok men inte sjutton saknar jag rumpa. Tvärtom.

    Det 11 juni är det VUL. *gulp*

  • muggles

    Superstressad idag men tittar in för att höra hur det gått för EA - ngn progress ang tant?!

    Nenne: inga fler besked ännu?

  • muggles

    Har bara läst den här sidan men jag brukar undvika att bromsa när ngn ligger för nära - för resultatet är ju att de kommer ännu närmare! Jag ligger ist kvar i min hastighet för förr el senare kör de ju om...

Svar på tråden Livets stora och små frågor