• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • viktualia

    Nu ska jag sova. Och lämna internetvärlden för helgen. Lär inte dyka in förrän på söndag kväll.

    Så kära vänner - ha en ljuvlig KristiHim - det ska jag försöka ha... kommer att tillbringa den i skogarna i närheten av Izzie.

    Cicci - hoppas att förlossningen går bra!

    Och kram till er alla andra!!!!

  • Fru FruLLan

    Morrn morrn tjejer

    Loavade cicci igår att ha telefonen och en taxi redo HELA tiden nu (vilket jag har, såklart... ja inte direkt taxin då men väl bilnycklarna i handen )
    Men hon har inte ringt inatt iallafall, så jag gissar att lilletjejen fortfarande är kvar därinne.

    Ha ha ha
    jag skrattade så himla mycket igår när cicci ringde och hon berättade om hur läkaren hade frågat henne om hon hade förvärkar och cicci svarade näääeeeee inga alls.
    Läkarens kommentar blev då, men du har ju en NU!!!

    ha ha ha
    säger inte det ALLT om vår käre cicci
    fy faaaan vad kul tycker jag.
    Tjejen har värkar men känner nada

    Och sen hur himla kul hon berättar allt

    Synd att du inte kan ha en karriär som professionell barnaförderska cicci, du är verkligen gjord för det

    Nåja, jag står redo att passa viren udner förlossnignen så kör på du. Du blir vel dock klar på 20 minuter den här gången så jag kommer vel knappt hinna träffa viren innan du är hemma igen

    GLÖMDE

    GRATTIS LAPPIS!!!!!
    Tänkte skriva det massa gånger igår... men teflonskallen fick inte fram det.
    Hoppas du hade en toppenfödelsedag!

    Hur mår nenne idag? Kan du sova på nätterna och koppla bort tankarna lite?

    EA: jag tänker på dig.....(vågar inte säga högt att jag håller tummarna...)

    Snaily: fasiken att det ska vara så himla svårt att få till en ÄL. Jääävla skit. Hoppas den dyker upp nu lagom till helgen så ni kan panga ägget minst två gånger per dag!

    fast...
    kan ett grabb eller gubb gäng verkligen få ÄL ?????

    Hur mår hektor? Har han rättat in sig i världen utanför magen?

    Hur mår telis? har symptomen börjat komma?

  • Fru FruLLan

    Morrn morrn tjejer

    Loavade cicci igår att ha telefonen och en taxi redo HELA tiden nu (vilket jag har, såklart... ja inte direkt taxin då men väl bilnycklarna i handen )
    Men hon har inte ringt inatt iallafall, så jag gissar att lilletjejen fortfarande är kvar därinne.

    Ha ha ha
    jag skrattade så himla mycket igår när cicci ringde och hon berättade om hur läkaren hade frågat henne om hon hade förvärkar och cicci svarade näääeeeee inga alls.
    Läkarens kommentar blev då, men du har ju en NU!!!

    ha ha ha
    säger inte det ALLT om vår käre cicci
    fy faaaan vad kul tycker jag.
    Tjejen har värkar men känner nada

    Och sen hur himla kul hon berättar allt

    Synd att du inte kan ha en karriär som professionell barnaförderska cicci, du är verkligen gjord för det

    Nåja, jag står redo att passa viren udner förlossnignen så kör på du. Du blir vel dock klar på 20 minuter den här gången så jag kommer vel knappt hinna träffa viren innan du är hemma igen

    GLÖMDE

    GRATTIS LAPPIS!!!!!
    Tänkte skriva det massa gånger igår... men teflonskallen fick inte fram det.
    Hoppas du hade en toppenfödelsedag!

    Hur mår nenne idag? Kan du sova på nätterna och koppla bort tankarna lite?

    EA: jag tänker på dig.....(vågar inte säga högt att jag håller tummarna...)

    Snaily: fasiken att det ska vara så himla svårt att få till en ÄL. Jääävla skit. Hoppas den dyker upp nu lagom till helgen så ni kan panga ägget minst två gånger per dag!

    fast...
    kan ett grabb eller gubb gäng verkligen få ÄL ?????

    Hur mår hektor? Har han rättat in sig i världen utanför magen?

    Hur mår telis? har symptomen börjat komma?

  • Fru FruLLan

    jag tyckte att min eget inlägg var såååååååååååå intressant så jag fick lov att skicka det två gånger

  • Fru FruLLan

    Är det ingen som är vaken och kan skriva lite???
    Måste jag verkligen JOBBA redan????

  • Piggelin1

    Gomorron Frullan!
    På jobbet i ottan idag?!

    Snaily, min äldsta brorsdotter tar studenten den 11 juni, så då ska vi upp till Jämtland "hela klanen" & fira henne! Min bror här i stan & hans familj bilar upp, mina föräldrar likaså, vi flyger liksom syrran från Tyskland resp. lillebrorsan från Holland med sina resp. familjer. Med andra ord blir det "BIG get-together" Eftersom vi är så många & så utspridda, så blir det väldigt sällan vi ses alla samtidigt, men nu blir det av! Vi ska allihopa bo hos dem eller i anslutning till dem - det blir rena tältlägret för unga & gamla (förutom att vi inte sover i tält då - jag har ju fortfarande aldrig tältat i hela mitt liv )

  • Piggelin1

    Jag är här, Frullan!
    Fast jag har en workshop med två leverantörer hela fm idag, så jag borde förbereda lite inför den...

  • Piggelin1

    MEN måste bara berätta en grej som gör mig så himla upprörd. Håller på att fixa med hyrbil uppe i Jämtland & häromdagen visade det sig att brorsan & dottern landar samtidigt som vi i Ösd, dvs vi kan ta en hyrbil istället för två. Självklart ska vi då ha tag på en bil som rymmer tre vuxna & två barn med tilllhörande bilbarnstolar. Varpå brorsan menar att det behövs ingen barnstol till hans dotter (hon är knappt tre), han kan ta med en kudde (bälteskudde - hoppas jag iaf). Det slutade med att jag sa att om de ska åka med oss, då ska dottern åka bakvänt i en riktig bilstol, annars får de hyra en egen bil. Mannen eller jag är ju de som kommer att köra bilen, då vill jag inte ta ansvar för ett barn som inte sitter korrekt i bilen...
    Till saken hör att när hon var liten, så körde de ju med babyskydd som alla andra gör, men sen när de bytte ut den vid kanske 8 månaders ålder, då gick de raka vägen på en framåtvänd stol. Vi snackar en ÅTTAMÅNADERS! Det är så oansvarigt & korkat så jag blir rasande!! Brorsan är långt ifrån dum, men i bilstolsfallet så är han riktigt riktigt dum! Skyller på att i Europa använde alla framåtvända stolar osv. OK, men så är det också fler barn som stryker med i olyckorna. ALL statistik säger att barn ska åka bakåtvända så länge det går - egentligen skulle vi vuxna också vara säkrare genom att åka bakåtvänt, men det funkar ju liksom inte praktiskt. Jag skulle kunna fortsätta att gå på om detta, men jag ska bespara er min frustration. Just det där att det är så urbota korkat & det går inte att prata förstånd med honom

  • Piggelin1

    Ja just det, det var ju workshopen jag skulle fokusera på - var bara tvungen att pysa ut lite ilska...!

  • Telis

    God morgon tjejer!

    Frullan, nej jag mår ganska som vanligt. Har iofs lite molvärk då och då och så är jag lite extra trött på eftermiddagarna.

    Men det blev iallafall ett plus idag på den riktiga testdagen också! (Fast nu nojjar jag över om det inte var lite svagare idag. Det kan ju iofs bero på att det inte är samma sorts test som jag tog tidigare.)

    Måtte jag få tag på Huddinge idag bara! Mina mediciner tar nämligen slut idag och jag ska fortsätta med dom ett par månader till nu när det har blivit ett plus. Jag ringde redan i måndags och bad att få nya recept, är lite rädd att dom stänger tidigt idag och sen försvinner på långledigt. Men igår när jag var på Apoteket hade det inte kommit in några nya recept.

    Förlåt att det blir lite väl mycket ego här från min sida. Jag ska skärpa mig.

Svar på tråden Livets stora och små frågor