• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Telis

    Nenne, visst kan några stryka med (det är därför som dom vill ha mer än fem ägg för att göra långtidsodling) men att sex stycken inte skulle klara sig - not a chance! Det svåra är befruktningen och sen den första celldelningen. Klart att du kommer att få ett tillbaka på lördag! Jag är inte ett dugg orolig. Kraaaaam!

  • Fru FruLLan

    hejsan tjejer

    Åhhhh lilla hjärte nenne!
    Jag förstår helt totalt din stress, panik och nervositet. Och skulle du få något gjort i dagsläget på jobbet, ja då skulle jag vara förvånad...

    Men jag tycker att du fått supersvar från både telis och ore nyss. Jag älskar även den statistiska uträkningen då jag är siffer nörd som gäääärna vill veta fakta och få siffrer på allt.
    Och med den beräkningen såg ju oddsen BRA ut!

    Men sen kommer ju ens psyke in i det hela...
    och då blir det ofta kaos. Jag förstår att du bara skulle vilja snabbspola tiden. Dels fram till lördag och sen några veckor fram igen efter det.
    HATAR att vänta och inte veta.

    Men skall jag nu bara komma med vad JAG tror och inte statistik eller fakta eller nåt sånt alls.

    Så tror jag att det kommer gå kanon.
    Jag tror inte att det kommer vara 6 nennisar som vuxit till sig och är redo för ett nytt liv inne i dig på lördag. men väl 4 eller ja faktiskt 5.
    Och heerrreeeeeeee guuuuud
    inte fan vill ni vel ha fler än 5 barn
    nääääeeee
    shittalainen
    det kommer räcka och bli över på lördag!

    och jag tror precis som den kloka kvinnan o´van att det kommer vara starka små nennisar som garanterat kommer klänga sig fast i livmodern på lördag och suga all must ur dig

    jag TROR och jag håller tummarna!!!!!

    Puss på dig nenne!!!!!

    Jag pratade nyss med en väldigt stressad cicci kan jag säga
    ha ha ha
    det dröjer nog inte länge innan hon blir dubbelmorsa kan jag ju meddela.
    Men hon får rapportera om läkarbesöket och situationen själv. Jag gissar att hon snart är hemma från dagis

  • Fru FruLLan

    Men ha ha ha
    det kommer nog gå fort den här gången också

    Cicci är såååå rolig bara så att ni vet

    fast det vet ni ju alla redan

  • nennesjuttioåtta

    ååh vad skönt med några siffermänniskor

    jaja, det behövs ju bara 1 - visst. Med starka armar som orkar hålla sig kvar... Tack , ni är min enda tröst just nu. Mannen verkar totalt säker på att det kommer funka också, men han har ju inte varit med förr.

    nä fy faaaan...

    ÅÅÅh heja Cicci!!!! update nuuuuuu!!!!!

  • Fru FruLLan

    karlar nenne....

    ångest, stress och att ÄLTA saker, det förstår de sig inte på

    näe det behövs en kvinna för att riktigt kunna vrida och vända på saker och gräva ner sig

  • nennesjuttioåtta

    jag brukar vara bst på att måla in honom i hörnet så att alla svar han kommer på är FEL!

  • Fru FruLLan

    ha ha ha
    guuuuuuud vad roligt nenne
    jag trodde att det bara var JAg i världen som var så knäpp

    Maken får tillslut stressutbrott på mig för att jag vrider och vänder på allt så att just allt han säger är FEL. Även det jag tvingat fram ur honom nyss. Då ändrar jag inriktining och hugger på det.

    varför gör man så och är så knäpp

    go kväll på dig pluttan!

  • kängu

    Nenne, det kommer gå alldeles utmärkt, och som Frullan säger, inte vill ni välan ha fler än fem barn?????
    Måste förresten säga att du är otroligt snygg, tänkte på det när jag såg dig i lördags. En riktig snygging

    CICCI, uppdatering!!!!!! Nyfiken!!!!!!!

  • FruCicci

    Heeeej

    Ja det kan vara ngt med njurarna, de har tagit lite odlingar nu och jag ska lämmna urinprov i morgon. Som jag fattade är det ju så lite plats hos mig, så det trycker på både galan o njuren, så urinen fastnar eller vad han sa....MEN det verkar som om det är förvärkar o lite jag har haft med... sa han...
    När jag låg där på britsen och han kände på min mage sa han: Där kom en värk/sammandragning, jag nkände nada.... uuuuups

    Hur som, ungen är på väg ut och jag var helt utplånad, han sa att huvudet ligger låååååååååååååååååångt ner o att det var konstigt natt jag inte uppfattade det

    Jaja...

Svar på tråden Livets stora och små frågor