• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • kängu

    Håller med om att Carlsbergs alkoholfria är god, den dricker jag typ jämt

    Muggles, den menyn såg goooooooooood ut

    Pustar nu ut i soffan efter muffinsbak, tvätt och dammsugning. Har en lista, så allt blir gjort med en himla fart (ni som var på trådträffen i lördags vet vad jag menar )

  • kängu

    Ååååååh färskpotatis! Den var slut sist jag handlade, förhoppningsvis finns det idag när jag ska dit.

  • fru AM
    Telis skrev 2009-05-19 13:45:41 följande:
    Färskpotatis är min andra last! (Eller trettioandra om man räknar med mögelostar, fetaost, tzatziki, saltlakrits, kinapuffar, gruyereost, körsbärssaft, cider och köttbullar ) Den där gratängen låter himmelsk!
    Jag kan scanna receptet åt dig!
  • Telis

    fru AM skrev 2009-05-19 13:47:09 följande:


    Jag kan scanna receptet åt dig!
    Det får du jättegärna göra! Gulle dig!
  • fru AM
    Telis skrev 2009-05-19 13:48:50 följande:
    fru AM skrev 2009-05-19 13:47:09 följande:Det får du jättegärna göra! Gulle dig!
    Sagt och gjort! Din önskan min lag! Skickat!

    Jag räknade förresten gruyere till tillåtna listan när jag väntade både Livia och Hector.
  • Telis

    Stort tack, AM!

    Gruyere måste väl vara helt okej, det är väl en vanlig hårdost?

  • Tinga

    koko - nä, jag fattar inte varför både vask och spis är så långt ifrån ändarna av arbetsbänken; det hade ju varit mycket bättre med en större sammanhängande yta mitt i, för det är ju där man brukar vara när man lagar mat. Kanterna blir mer avställningsytor.

    Muggles - åh vad du frestar mig med den där menyn!

  • _koko_

    Men HALLÅ!!! AM - Såg du inte mitt tjat om brie häromveckan, gratängrecept hitåt!!

    Konstigt nog är jag BETYDLIGT nojjigare med vad jag äter den här gången än med conny. Tror att jag kände då att så mycket redan hade hänt att det inte kunde hända något mer. Nu har ju allt gått bra hittills och då är det större risk att jag får listeria eller nåt om jag inte äter enligt kostråden... Heelt rubbat, jag vet!!

    Och sen måste jag invända lite, Carl Jung är mycket godare än Billabong! Tycker jag alltså.

    Tinga - Precis, avställningsytor behöver man ju iofs också, men inte lika mycket som arbetsytor!

Svar på tråden Livets stora och små frågor