• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • muggles

    Telis: vilken gullig historia! Faktum är att jag redan innan AMs avslöjande trodde (och fortfarande tror) på en tjej. Så vi får väl se vem som har rätt?!

    AM: en av mina tjejkompisar har en dotter som heter Diana. Men hon passar inte alls att heta det enl min mening. Jag tycker bättre om Scilla då i så fall! Fast jag är inte så mkt för de här blomnamnen - utom Linnea som är jättfint. Malva är jag tex inte alls förtjust i.

  • fru AM
    Telis skrev 2009-05-18 14:20:54 följande:
    AM, jag kollade i tidningen både i lördags och igår utan att se något. Vi kanske har fel tidning hemma?EA, håller tummarna för att det är positivt med minskade spottings!
    SvD
    Fånigt nog hade en syssling till mig en födelseannons under vår och det visade sig till råga på allt att hon är gift med min mans pluggkompis fr Uppsala (och det hade vi inte en aning om tills igår)
  • muggles

    Cicci: de blir inte lugnare när det närmar sig Hickar gör de oftare på slutet för de sväljer fostervatten för att öva. Men sparkarna kan väl bli lite färre iom att det blir trängre.

  • Fru E

    Muggles-med tanke på att spottingsen har varit här nästan hela månaden så vet jag inte om det är positivt eller negativt de brukar ju betyda tant men nu när det avtar så betyder det antagligen strul strul och strul men men maken ska iväg nu i månadsskiftet så gör inget om tanten dröjer lite så kan vi pricka ÄL

  • MSW

    fru AM skrev 2009-05-18 14:23:39 följande:


    SvD Fånigt nog hade en syssling till mig en födelseannons under vår och det visade sig till råga på allt att hon är gift med min mans pluggkompis fr Uppsala (och det hade vi inte en aning om tills igår)
    Haha, världen är allt liten..
  • muggles

    EA: ja strul kan vi ju vara utan, vi har ju nog med själva cyklingen eller hur?! Toppa formen, spurta i rätt ögonblick och hålla koll på hela teamet så att alla kommer i mål

  • MSW

    EA: Suck vad tanten ska krångla för dig! Hoppas, hoppas att det betyder något positivt!

    Har ätit cerazette i en vecka nu, och ännu så känns det inte som jag har några biverkningar av det.. Fast det märker man kanske inte redan..

  • fru AM

    Muggles: apropå blomnamn - vi hade ju Lilly på vår lista ... Livia har plötsligt börjat kalla sin storebror för Lilly ...

    Han heter inte ens i närheten - vilket man kan utläsa utifrån galleriet ... en honhar aldrigt lyckats säga hans riktiga namn...

  • muggles

    AM: Livia verkar ha många intressanta idéer för sig Har hon ett rikt inre liv tror du?!

Svar på tråden Livets stora och små frågor