• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • BrudSommar2006

    Cicci, där ser man! Jaja, ni får skaffa nya planer för dagen då!!

  • FruCicci

    Vi ska på cocktail party klockan 16.00 BS, det hade jag glömmt bort... ha ha ha.... Har just varit och promenerat runt Djurgården, MEN inte ens sammandragningar....
    Äsch, vi får se när den kommer - antagligen inte när jag vill eller förväntar mig.

  • fru AM

    Cicci: var tvungen att titta in för att se om du meddelat färd till BB ... Det kan ju faktiskt tänkas att detta barn stanna kvar i magen tills BF! Konstigare saker har ju hänt

    Söndagshej till alla

  • Tinga

    Frejis - grattis till fint RUL och en liten tjej! Skönt att höra att allting såg bra ut. Hoppas nu att ni kan få njuta lite av resten av graviditeten och inte oroa er alltför mycket.

    Tack Piggelin, Muggles & EA för en trevlig tråddejt idag! Trist att jag inte kunde vara med på "stora" träffen igår, men man kan ju bara vara på ett ställe i taget. Jag är nöjd med mitt resultat från GöteborgsVarvet; kom under två timmar, vilket var min målsättning, och det är högst troligt att det blir en uppföljning nästa år. Hoppas att jag kan träffa flera av er andra då, om jag inte hunnit med någon mer Göteborgsträff innan dess.

    Izzie & Vänner - jag har mailat er!

  • muggles

    Frejis: vad härligt att höra att allt såg bra ut! (Vilket jag iofs trodde att det skulle göra.) En liten tjej - vad kul!

    Vänner: äh, det är lugnt nu. Hormonerna tog överhand i fredags - lite äckligt när man inte har kontroll över känslorna men det gick över fort. Jag har absolut inget att klaga över! Trist att du blev sjuk, har för mig att du hade planer för helgen (bröllop?) eftersom du inte kunde komma till Gbg.

    Cicci: aha, ingen bebbe ännu... Bra att du rapporterar in

    Tinga: fick din man ont i öronen idag eller? Vilka härliga söner du har! En cool-lugn (Piff) och en charmknutte med glitter i ögonen (Puff). Kan de bara lära sig att äta så...

    Jag tog lite bilder från träffen i lördags (glömde bort att jag hade kameran med idag), bilder kommer till Telis så småningom!

  • Hemlig2009

    Nu kikar jag in här igen. Har en fråga till er som har stenkoll. När ni väntar på att mensen ska komma fast ni inte vill att den ska komma, kan man då inte av ren psykisk "stress" skjuta på den då? Jag förstår inte hur man ska kunna räkna dagar och cykler om man då mixtrar med den omedvetet själv i huvudet? Förstår någon vad jag menar?

  • muggles

    Hemlig: nej det tror jag inte att man kan så du kan nog lugnt räkna som vanligt.

  • Tinga

    Muggles - tja, han var rätt nöjd med att jag satt i baksätet och halvslumrade på vägen hem! Och jo, det är ju det där med maten; hade det inte varit för den hade jag inte kunnat önska mig mer av mina barn. Men charma kan de ändå! (Även sin mamma...)

  • BrudSommar2006

    Hemlig, nej det kan man ju inte men däremot kan ju lutealfasen variera lite om man har otur. Och har man inte testat med stickor så kan man ju heller inte vara helt säker på att man haft ÄL och då kan ju mensen bli sen av den anledningen.

  • Hemlig2009

    Och vad är lutealfasen? Känner mig helt okunnig...


    BrudSommar2006 skrev 2009-05-17 21:34:40 följande:
    Hemlig, nej det kan man ju inte men däremot kan ju lutealfasen variera lite om man har otur. Och har man inte testat med stickor så kan man ju heller inte vara helt säker på att man haft ÄL och då kan ju mensen bli sen av den anledningen.
Svar på tråden Livets stora och små frågor