• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Izzie

    Ore - Skrattade lite när jag läste om din mammas snörp Min egen mamma har ett litet ogillande smackande ljud som kommer lite då och då...
    Vad har hon emot KUB förresten? Tycker hon det är onödigt och att det kan framkalla oro eller varför snörpet?

    AM - Förstår faktiskt precis vad du menar när du beskriver känslan av att vara "färdig" med del ett i barnkarusellen. Själv är jag rätt blödig och sentimental och grät flera gånger under min sista dag som föräldraledig. Det kändes så ledsamt på nåt vis. Kan mycket väl tänka mig att jag kommer tänka exakt som du...
    Men barnkarusellen snurrar ju vidare och du har allt annat kvar! Du ska följa dina tre underverk i ut och skur under resten av ditt liv! Kram!

  • sweetstreet

    Vill barfa snabbt säga GRATTIS till Frejis!!1
    En liten tjejj!!! Härligt! Men framförallt härligt att allt såg fint ut och att ni nu slipper känna den oron ni kände innan.

    Nu måste jag sova...

    Puss på er alla!

  • Vännerfan

    Hej Izzie! Krya på dig! Själv mår jag någorlunda. Var hemma sjuk ifrån jobbet igår och är bara lite bättre idag. Nu har det utkristalliserat sig till att vara en vanlig förkylning, så det är ingen fara.
    Gällande Mugglan är det säkert jag som missat nåt. Trodde hon bara sett spottings.

    Just ja! Jag vill också gärna se bilder både av Tingas och Piggans hus! Och glömde gratta dig till det Tinga! Ni har ju min mail båda två!

    Och ha så jättekul på båda era träffar i helgen! Tur att jag inte planerat att komma, nu när jag är sjuk. Hade varit ännu tråkigare att missa det om man varit inställd på att komma.

    Nu ska jag ta upp mina orkidéer ur badet!

    Tjing!

  • viktualia

    Måste bara kliva in och först gratulera Frejjan till schysst RUL - hade lite bråttom igår när jag hoppade in.

    Sedan måste jag hylla Page en sväng - bättre fylletelefonsnackare finns inte! åååå vad du är bra!

  • Frejis

    Tack för alla grattis tjejer!

    Snaily - ett fint namn på dina vovve, passar den rasen.
    Taxen mår lite bättre fast egentligen är det för kort tid för att säga något. Men matte kan inte låta bli att hoppas att medicinerna hjälper.

    Izzie - har läst att vissa myom försvinner av sig själva, men mitt ena är nog för stort för att göra det. Ska prata med BM på tisdag om det. Krya på dig!

    Vänner - kom nu på att jag fortfarande inte svarat (hm, vilket svin ), men det har varit turbulent på sistone, med jobb, undersökningar, uppsatsen... Får bättra på mig.
    Hoppas att du också snart blir frisk. Bad för orkidéer, har du många?

    Ska strax iväg till Operan och se "Spader dam". Premiär, kan originaltexten rätt bra och är nyfiken vad de gjort av den.

    Trevlig kväll till alla!

    Sist men inte minst - Liten, Ninja tackar för rädisorna som han verkligen har uppskattat. Och vinkar till Mindre!

  • Vännerfan

    Frejan, Inte svarat på vad? Nåt gammalt mail om inredning eller? I så fall är det överspelat och det gjorde inget alls att du inte hann svara. Bilder kommer vad det lider... Och säkert fler frågor så småningom också.

  • Liten med Mindre

    frejis - tack för en trevlig fika i vårvädret. riktigt trevligt även om jag och Mindre blev lite disträ efter maten slutade vara intressant. Tur att kompisen dök upp och höll dig sällskap. Bra att Ninja gillade grönsakerna. Det visade sig att kompisen också hade gillat rädisor, men inte blast - tyvärr glömde jag fråga medan vi var kvar.

    har just vinkat adjö av kompisen och sitter och mumsar i mig en sista telis-kaka framför datorn. Är mätt i magen efter muggles-lax och lappis-efterrätt. Snacka om trådmiddag utan trådkompisar. Fast jag undrar lite - muggles - din lax med spenat, har du mycket eller lite grädde i formen? Smaksätter du grädden med något. Jag misstänker att det var för mycket grädde här - för den smakade mest grädde med lite spenatblad i. Men laxen var supergod med parmesansmak.

  • viktualia

    Liten - när jag gör sån lax brukar jag ta creme fraiche istället. Eller blanda i lite ost i grädden för att göra den krämigare i konsistensen.....

    Nu är det schlager och maken och jag sitter bänkade vid tvn. Sådana här gånger skulle jag kunna tänka mig att ha en större tv än vår 20 tum.... fnisss

    Köpte en skaljacka idag... www.didriksons.com/collection.asp Apex Unisex Jacket 575222 på rea... blir spännande att testa i skarpt läge nästa helg.

  • FruCicci

    Hej hej....

    skulle bara säga att det rockades fett i går men inte fan kom ungen ut för det
    Känner ingenting!
    Nåväl, det är bara att inse att denna tänker stanna i magen ett tag till

    Trevlig söndag alla...

Svar på tråden Livets stora och små frågor