• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Lapinette

    Oj, jag glömde visst skriva ...

    Liten - vad skönt att det hela är över och att det gått bra!

  • Liten med Mindre

    Telis - jag kom dit vid 8, åkte hem vid 10, men jag skulle tro att jag inte låg i operationssalen mer än 15-20 min. Lite extra eftersom de var tvungna att springa o hämta min operationsfil som inte hade kommit med på USB-stickan.

    Sen var det ju runt omkring-grejorna som tog tid, bedöva och spänna fast ögonen. Lasern var ju kvick som attan både på att skära lock och bränna det som skulle bort.

  • Ore

    Nähä nä, nu krånglade min dator igen.

    Snabbskrivning av lååångt inlägg:

    Liten: Kul att op gick bra!

    Tinga: Snygg blus, odd molly-varianten. Hoppas du hittar den, kommer passa jättebra med din urläckra kjol!

    Blivande: Nä men ooooooj... Vilken historia. Snabba kast, hit och dit. Hoppas ni nu med friska rörliga simmare har bättre lycka i sänghalmen!!!

    Nenne: Förstår att det känns som evinnerlig tid fram till ÄP, för dig, men min tanke var ju: SHIT inte lång tid kvar...
    Ska passa på att smitta dig med så mycket gravid-baciller som möjligt, i Göteborg.

    Cicci: Noterar 17 maj

    TACK gulliga ni för alla grattis, är ff i lyckorus över det pickande hjärtat, boostad av att jag inte ens trodde att det skulle göras ett UL...

    Ego: Känner mig otroligt duktig idag, får nog spinna vidare på jobbet medan den känslan består... Briljerade på förhandling nyss (enligt min kollega körde jag över vår extremt förhandlingsvane chef med mina argument), och dessutom får jag åka med på det seminariet jag ville åka på... Tänk vad bra det kan fungera att faktiskt FRÅGA

    Puss på er, sötnosar, nu vill jag ut och krama hela väääärlden!!!

  • nennesjuttioåtta

    hej bluebride
    jobbigt med förkylning! hur går det med lillskruttan?

  • nennesjuttioåtta

    Ore
    Dubbelgrattis! Du behöver inte gnussa på mig några gravidbacilusker, jag kommer att sitta som en igel runt din rygg så jag sköter det där.

    Lappis
    jo, jag hoppas ju att de tär klimakteriaebesvär men det hade jag ju innan jag började spraya också... Järnvärdet låg sist jag hörde strax under gränsvärdet och vet inte riktigt vad jag ska göra åt det eftersom det nu inte är "farligt". Primärsjukvården i ett nötskal.

  • _koko_

    nenne - Ja, säg den kattunge som inte är söt! Och det låter som att du hade ett bra samtal med vdn, skönt!

    Telis - Härligt att det känns bättre i ryggen, oavsett anledning.

    Ore - Bra jobbat på förhandlingen!

    Lappis - Jag har också svårt att hitta bra namn på "ansiktstjejen"...

    Själv har jag reklamerat mjölk hos arla (tredje paketet som börjar läcka i botten, då fick det vara nog ), och uppdaterat vår hemförsäkring idag. Sen har jag faktiskt jobbat lite också.

    Bluebride - Jag förstår att du har det tufft just nu, men du kommer få mycket mer respons om du engagerar dig lite i oss andra också än när du bara kommer med sporadiska inlägg om dig själv. Inget illa menat.
    Är det du eller lilltjejen som är förkyld? Gissar att det är du, för med lilltjejen vore det väl rätt allvarligt med en förkylning, eller?

  • Grodan12

    Skönt att op gick bra Liten, undrar om jag någonsin kommer våga...

    Låter bra att ni kommit på en bra taktik angående Nancys sovrutiner, fungerar det inte får ni väl köra en sovkur...
    Låter smaskigt med libanesiskt!

  • Telis

    Liten igen, hur är det när man är astigmatisk? Kan dom fixa sånt bra? Jag ser egentligen inte så dåligt men är väldigt astigmatisk, undrar om jag skulle kunna få lika bra syn som med glasögon.

    Och på tal om glasögon så ska jag hämta mina nya glasögon idag. Mycket spännande.

Svar på tråden Livets stora och små frågor