• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • MSW

    Lite mer ego: idag ska jag samla mod för att ringa hussäljaren.. Fast inte förrän i eftermiddag!
    Dags att kasta in en maskin tvätt!

  • kängu

    Blivande- men gud vad mystiskt!! Men skönt ändå att allt är bra med makens simmare. Hur sjutton kan det skilja sig så mycket från gång till gång???? *kliar mig i huvudet*

  • Lapinette

    Blivand fru L - sa läkarna något om varför simmarna såg så odugliga ut vid förra testet? Vilket fall som helst superskönt att de nu är krya och pigga!

  • muggles

    MSW: oj då - ytterdörren öppen! Här har vi bara glömt nycklarna i ytterdörren (på utsidan när vi varit hemma)

    Lappis: behöver man täcka över kaprifolen på ngt sätt på vintern? Kanske en dum fråga men... Jag är skitsugen på att köpa en! Vår balkong har en ful betongvägg som jag funderat på vad man kan göra med (man får inte måla den för föreningen för det blir inte bra att måla betong tydligen). Tänk en kaprifol som växer där!! Jag blir alldeles exalterad.

    Bliv: tack för update! Vilket antiklimax - det förstår jag verkligen! Men nu har ni väl åtminstone en kontakt in i vårdapparaten och skulle det nu inte funka på ett halvår (ni har väl försökt längre än så?) så kan ni ju kontakta dem igen för att få den där IVF:en. Det är ju iaf ngt positivt (och så att ni "sparade" 6000 pix!).

  • Telis

    Blivande fru L - men gud vilken härlig överraskning!! Grattis!

    Och tusen tack till alla för dom jättegulliga orden om trådstarten! Jag pöser över!

  • nennesjuttioåtta

    hejjjjjj jag har hittat hit - vilken fantastisk TS!!!! Jag blev också helt varm i själen. Telis!

    Blivande fru L
    What?!?!?!? Förstår att ni blev lite paffa, minst sagt! Välkommen tillbaka, jag har funderat mycket på dig!

    Måste kolla kokos katt!

    Jäklar vad ni skriver jag glömmer ju allt jag läst!

    Välkommen HECTOR!!!!

    Lapinette
    Jädrar vad gött med malda horn - är det skruvhorn från kåtbocken? Om det smakar så illa så MÅSTE det ju vara dundergrejer!

    Snaily
    Näääjee trist om det skulle vara BOM!

    Äsch vi kör lite ego, ska snart på möte. Ååååh det kryper i hela kroppen samtidigt som jag käänner mig totalt apatisk och längtar efter ett ensamt hörn att gråta i. Vet inte varför, om det är medicinen eller denna väntan. Eller att jag träffade vår nya VD igår och berättade hur jag såg på hela min jobbsituation som den varit hittills. Skönt att få häva ur sig men samtidigt, brände jag mina broar nu? Fast jag var ju inte FÖR negativ, bara sa som det var och att det kändes bra att någon (han alltså) engagerade sig äntligen för jag har ju inte ens fått en introduktion. Och först nu när hon varit sjuk som jag har fått börja jobba på riktigt. nej, nu möte. Puss på er, jag återkommer!

  • muggles

    Snaily: ja den är skitbra! Tycker iaf jag. Det är liksom "riktiga" människor i den - de är varken äckelgoda el superelaka utan mitt emellan. Hon som spelar veterinär är hon som spelade huvudrollen i Törnfåglarna. Men nu har du missat 3 av 6 avsnitt så...

    Vi var ju och tittade på lägenheten igår och jag är ganska lättad för vi kan bo kvar! Källarvåningen var precis som jag befarat ganska klaustrofobisk. Men vi var bara 2 intressenter (dvs vi och en annan) så man kan säkert ge ett skambud. Men jag vill inte ha den även om vi får den billigt. Himla skönt för jag har ingen lust att flytta. Nu har vi bestämt att vi inte ska kolla på ngt igen förrän vi verkligen behöver större.

    Och årsmötet blev också som befarat en långkörare - maken kom hem närmare 23 (det började kl 18)! Herregud vad mkt tjafs. Ngn hade motionerat om en ramp för rullstolsbundna (och barnvagnar) i en trappa (i ena änden av gården finns bara trappor så är man rullstolsbunden får man gå en lång omväg för att komma ut el in på gården). Jag tycker det är ett solklart "ja" på den motionen men det skulle ju stötas och blötas tydligen. Kan bli svårt med snöskottning osv. Men HERREGUD. Tur jag inte var där... När det gäller sådana diskussioner har jag iaf inte svårt att säga ifrån (apropå flata svenskar), jag är nog lite av en bitch här på jobbet tex när de diskuterar i det oändliga. Igna oegentligheter med ordföranden iaf, precis som jag misstänkte var det ett rykte (ganska läskigt eg att sådana rykten uppstår helt utan grund - tänk om man själv hade råkat ut för det!).

  • Lapinette

    muggles - det bästa är nog om man kan sätta skydda kaprifolen under vintern genom t ex frigolit eller juteväv som håller den varm men jag var för lat och gjorde faktiskt ingenting. Har även murgröna som överlever vintern på vår balkong.

    MSW - lämna dörren vidöppen!! Oj!

Svar på tråden Livets stora och små frågor