• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • December 2009

    Jag har gått ner 2,1 kg på 5 dagar trots min enorma frossning av tacos (åt väl typ tre portioner) så andas ut lite. Kört bara rent idag och ska fortsätta med det nu *skärper sig*

  • SIAX

    Detta får bli den "svarta fredagen". Jag har nämligen misslyckats totalt idag. Det började med lunchen då jag var duktig och höll mig bara till protein. Nu på kvällen så ballade jag ur totalt. Det började med några jordnötter, sedan lite kallrökt skinka, därefter blev det några kex med brieost. Nu är jag väldigt besviken på mig själv. Jag hade ju varit stenhård i två veckor. Sambon jobbar, och jag sitter och är lite uttråkad. Disciplin finns det tyvärr inte mycket av verkar det som... Imorgon är det jag som skall vara STENHÅRD!!! Jag kommer inte att tala om vad jag pysslat med idag för någon mer än er, mina kära kur-vänner. Jag behöver lite peppning...

  • Waldekranz

    Hej på er:

    Först och främst: Grattis och starkt jobbat- vad duktiga ni är allihopa som kämpar på!

    Sen en liten varning: Jag och min sambo gick på en ren kur och gick som alla andra ner en hel del ner i vikt, men när vi började äta igen så inte bara återfick vi allt väldigt snabbt utan mycket mycket mer och kroppsformen förändrades mycket på vissa ställen. Så ni som har ren kur, när ni slutar: var jätte försiktiga med hur ni börjar äta igen!

    Kämpa på!

  • Nyen80

    Hej! I dag var det tufft att stå o laga massa god mat och dessutom lägga en 4-vånings bröllopstårta utan att smaka en massa. Det blev lite mozarella ost, ett kycklingspett och lite parmaskinka så jag tyckte ändå att jag var duktig. Dock skrek det i magen när jag efteråt skulle till konsulenten o fylla på påsar, hann inte ta min andra påse förrän jag kom hem vid halv sju. Jag bytte ut påsarna som jag inte gillade och kör nu bara choklad och kakao/minten, jag älskar dom! Vägningen väntar jag med till måndag. Köpte också en bar trots att de är svindyra så jag har "fika" på mors dag på söndag =)

    Ska ta min sista påse nu så jag inte är vrålhungrig i morgon. Kram

  • evvia

    Har en fråga till er som har kört ren kur länge (jag är inne på dag 83 ren kur)
    När ni åt första gången, hur mådde ni då? Alltså jag tänkte på om magen typ flippar eller så? Hur lätt påverkad blir man av alkohol? Kommer man att bli aprak på en öl??
    Berätta gärna hur det blev för er :)
    Jag ska ju äta på midsommar, dagen före och efter också därefter gå tillbaks på ren kur fram till bröllopet i juli.

  • December 2009
    evvia skrev 2009-05-29 22:16:49 följande:
    Har en fråga till er som har kört ren kur länge (jag är inne på dag 83 ren kur)När ni åt första gången, hur mådde ni då? Alltså jag tänkte på om magen typ flippar eller så? Hur lätt påverkad blir man av alkohol? Kommer man att bli aprak på en öl??Berätta gärna hur det blev för er :)Jag ska ju äta på midsommar, dagen före och efter också därefter gå tillbaks på ren kur fram till bröllopet i juli.
    83 dagar? frå man fråga hur mkt du gått ner och hur du orkat?
  • Saralainen

    Det första man ska äta är proteiner med sallad och gurka har jag fått lära mig.
    Detta för att vänja magen vid mat igen samt att man då även kan stanna kvar i förbränning ett tag längre när man endast håller sig till proteiner. Sen ökar man succesivt.

  • evvia

    Jag har hittils gått ner 22,6 kg. Jag har orkat för att jag vill vara så fin jag bara kan när jag gifter mig :)(Hade en heeel hög gravkilon att bli av med)
    Det har varit absolut den största motivationen :)

    December 2009 skrev 2009-05-29 22:39:40 följande:


    83 dagar? frå man fråga hur mkt du gått ner och hur du orkat?
  • bongen80

    15 kg minus nu. Var "tvungen" att köpa nya sommarkläder, då de andra hänger bedrövlig överallt. Fan vilken kick att handla i strl 48-50 istället för 56 (som knappt passade). Känner mig så fin o är såååå peppad att fortsätta. Har kört kombinerad alla veckor utom de 3 första alltså 12 veckor.

    Gifter mig om 5 veckor o då ska jag alla fall ha passerat -20kg hade jag tänkt. Enda kruxet är att klänningen börjar bli ite stor på sina ställen, men det är ett kärt besvär att sy in den.

    Kram på er alla som kämpar så himla bra!!

  • student73

    LÄNGD: 1.62
    ÅLDER: 33
    MAX VIKT: 101
    VIKT START C.K: 97.8
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren kur
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: idag,090530
    SLUTMÅL: 60kg
    DELMÅL: 80kg
    BELÖNINGAR: Nya kläder, resa, springa tjejmilen 2010.
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Har inte tänkt på det ännu, känns inte aktuellet just nu.
    MOTION: Kommer att försöka promenera ca 30 min varje dag.

    Jag är en ny gammal Cambridge användare. Äntligen orkar jag ta nya tag. Mitt mål är att gå på ren kur i 8 veckor.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!