• MyStyle

CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • Venus08

Dag 3 med CK ren kur.

Känner mig lite matt och yr idag.
    Har ändå gått förvånansvärt bra idag, trots att denna dag skall vara den tyngsta.

Kan inte låta bli att väga mig varje morgon.
    Imorse stod vågen på 56.3 (dvs 1,9 kg sedan start i förrgår). Antagligen är det mest vätska.

Har varit och inhandlat ketostix. Skall testa imorgon och se om jag är i ketos.

Otroligt bra med allt stöd man får av er OCH all motivation!!! Ni är guldvärda!!!!

Kram!

• Venus08
    Venus08 skrev 2009-05-27 15:03:52 följande:
    Dag 3 med CK ren kur.Känner mig lite matt och yr idag.Har ändå gått förvånansvärt bra idag, trots att denna dag skall vara den tyngsta.Kan inte låta bli att väga mig varje morgon. Imorse stod vågen på 56.3 (dvs 1,9 kg sedan start i förrgår). Antagligen är det mest vätska. Har varit och inhandlat ketostix. Skall testa imorgon och se om jag är i ketos.Otroligt bra med allt stöd man får av er OCH all motivation!!! Ni är guldvärda!!!!Kram!
    -1,9 skall det stå!!
  • Duchess

Ketostix tycker jag är en bra motivation! Det är en hjälp att motstå kolhydraterna.

Själv försöker jag mig på ren kur nu (tredje dagen). Det går lite sisådär, men jag har inte ätit kolhydrater. Jag har fuskat med lite korv (med hög kötthalt) och några pistagenötter. Nåt måste ju vara rätt, för jag har gått ner 1,2 kg på två dagar.

Jättekul att läsa om alla andras framgångar - det ger mig motivation!

• emersson

jag tillhör oxå dom som har sån enorm sockerabstines så fort jag inte vräker i mig godis....ska försöka börja på ren kur igen snart, men eftersom jag misslyckas ett par gånger nu så ska jag inte börja med det förrän jag verkligen känner att motivationen är på topp...
    lycka till iaf :) efter 3-4 dagar så brukar det ju flyta på :)
    December 2009 skrev 2009-05-27 13:41:26 följande:

Hoppar in här. Börjar ren kur idag. Ätit det blandat med måltider innan för att trappa ner på maten lite först och vänja in mig på det. Idag ska jag dock börja ren kur. Och har redan hunger och sockerabstinens
  • Duchess

Det är teststickor som egentligen är till för diabetiker. De mäter halten av ketoner i urinen.

Cambridge är en lågkolhydratkur, vilket innebär att du hamnar i ketos (får mycket ketoner) när du går på ren kur. Det bidrar till att öka fettförbränningen... och det vill man ju!

December 2009 skrev 2009-05-27 16:59:18 följande:

Vad är ketostix?
  • Nyen80

Åh hjälp!! Glöm allt jag skrev förut, är såå sugen på att stoppa något i munnen så jag tror jag dör! Gjorde pannkakor till lill-tjejen och blev så sugen. Har inte tagit någon men det blev jobbigare än jag trodde. M2b har gjort mat till barnen annars de övriga dagarna men nu är han bortrest så jag fixade maten.
    Tips på vad jag ska göra? Vill inte bryta detta nu!! :(

• Duchess

Förstahandstipset: Övervinn längtan efter att tugga! Man känner sig så oerhört stolt varje gång man övervinner en frestelse

Andrahandstipset: Har du mintpastillerna som man får äta under ren kur? De hjälper mig rätt mycket när jag blir godissugen eller vill tugga på något.

Tredjehandstipset: Ät något som inte innehåller kolhydrater, t ex en bit lax, kyckling eller kött. Då behåller du ketosen även om du "syndar". Broccoli, gurka och sallad funkar också. Min personliga favorit är fetaost.

Nyen80 skrev 2009-05-27 17:37:26 följande:
    Åh hjälp!! Glöm allt jag skrev förut, är såå sugen på att stoppa något i munnen så jag tror jag dör! Gjorde pannkakor till lill-tjejen och blev så sugen. Har inte tagit någon men det blev jobbigare än jag trodde. M2b har gjort mat till barnen annars de övriga dagarna men nu är han bortrest så jag fixade maten.Tips på vad jag ska göra? Vill inte bryta detta nu!! :(
  • Nyen80

Åh, tack vilka bra tips! Ja, sug-pastillerna har jag köpt men de hjälper bara en stund. Konsulenten pratade om tonfisk i vatten som man kunde ta om man kände för att tugga något. Vill ju inte komma ur ketosen som kommer att infinna sig i morgon =(

• Duchess

Tonfisk innehåller inga/väldigt lite kolhydrater, så det är helt OK. När jag själv gått på blandad kur (eller "syndat" under ren kur) har jag ibland ätit välkryddad kycklingfilé, utan skinn naturligtvis. Välkryddad mat ökar förbränningen, och är dessutom god! Tonfisk smakar inte så mycket, tycker jag.

Nyen80 skrev 2009-05-27 17:50:03 följande:
    Åh, tack vilka bra tips! Ja, sug-pastillerna har jag köpt men de hjälper bara en stund. Konsulenten pratade om tonfisk i vatten som man kunde ta om man kände för att tugga något. Vill ju inte komma ur ketosen som kommer att infinna sig i morgon =(
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!