• MyStyle

CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • SIAX

Det här var ju jättebra tips! Var inte medveten om att det fanns mat man kan äta om det skulle krisa ordentligt förrän idag. Jag har tagit en mintpastill, druckit vatten och borstat tänderna till leda. Har till och med en gång tuggat på en kaka, spottat ut den och sköljt munnen med vatten. Man gör verkligen helskumma saker när man är desperat :D

Jag har sagt det förut och säger det igen: Jag är så himla glad att det här forumet finns! Tack!

• Nyen80

Siax: Haha, det där med kakan var verkligen "overkill". Ja, den här tråden är kanon, man får såå mycket tips här inne. En vän till mig som också kör CB hade fått tipset att ta lite Cola Zero i ett glas på kvällen som stillar sötsuget och dämpar hungern. Jag testade det och det funkar faktiskt. Dock ska man inte tro att man kan dricka det i stället för vatten, max ett glas så man får verkligen sitta och smutta =)

• Nyen80

På apoteket finns det, bara att fråga i kassan =)

• bambibloggagratisse

Jag är inne på dag 3 på upptrappningen, har gått upp 0,5 kg!! Gah... inte roligt... hoppas på att gå ner dom igen!

Kika gärna på bloggen:

bambi.blogg.se

• December 2009
    Duchess skrev 2009-05-27 17:01:16 följande:
    Det är teststickor som egentligen är till för diabetiker. De mäter halten av ketoner i urinen. Cambridge är en lågkolhydratkur, vilket innebär att du hamnar i ketos (får mycket ketoner) när du går på ren kur. Det bidrar till att öka fettförbränningen... och det vill man ju!December 2009 skrev 2009-05-27 16:59:18 följande:
    Tack för svaret Ska köpa såna då. Lät kul att kunna testa
  • Venus08

Jag fattar inte!!!

Jag testade imorse med ketostixen och det visar endast jag har spår??? Idag är det ju min 4:de dag på ren kur???
    Ända har jag uppenbarligen gått ner en liten del. Nere på 55,9 idag (-2.4 kg sedan start).

Varför visar inte ketostixen på högre nivåer???? Hjälp!

• mysan31

vad kostar dom ketostixen på apoteket...

• SIAX

Jag har ju varit lite fundersam över varför jag gått ner så extremt lite den här veckan då jag gick ner så mycket första veckan. Var hos konsulenten igår och jag frågade om detta. Svaret är att jag är mitt i ägglossningen, och då står en del mer eller mindre stilla. Det är förmodligen även det som gör att jag klättrar på väggarna av frestelse att ta något att tugga på. Hon tyckte att jag svarat otroligt bra på kuren. Jag har gått ner i genomsnitt 3kg/vecka. Jag gick ner 5 av dem första veckan.

Det var detta jag behövde höra för att orka med två veckor till. Jag har haft väldigt lite motivation den senaste veckan men nu känner jag mig mycket mera motiverad. Det hjälpte även att läsa på den här tråden att man kan ta någon form av protein om det skulle krisa utan att man kommer ur ketos. Tack för att ni finns!

• Nyen80

Hej!
    I går var det riktigt tufft på kvällen så till slut tog jag 2 gafflar med lite tonfisk i vatten. Gud va konstigt det kändes att tugga, käkarna nästan ömmande lite, helskumt!
    Men som tur var hjälpte det och i dag känns det mycket bättre. I morgon ska jag till konsulenten för att göra en snabb-koll och fylla på påsar inför nästa vecka. Ska byta ut några påsar, gillade cappucinon först men efter att ha prova några såna, tyckte jag att de var för mäktiga =( Jag hade testade den hos en väninna tidigare och gillade den då så därför tog jag ganska många såna. Lustigt hur smaker kan förändras så =)
    Jag har inte ställt mig på vägen än, vill spara mig till i morgon och väga på konsulentens våg så det blir rätt.
    Fjärde dagen för mig och i dag ska jag inhandla ketos-stickor tänkte jag =)

Ha det gott!

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!