• MyStyle

CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • Peppy

Till er alla som har kört ren kur längre än typ två veckor: guuud, vad impad jag är!! Jag har hållt på nu i snart en vecka och jag drömmer ofta om mat och idag när jag blev lite hungrig, öppnade jag kylskåpet och tittade in. Mat som sambon äter.

Plötsligt blev jag sån, för jag hade glömt bort att jag inte "får" äta, att jag bara "vad nu? det här kan jag ju inte äta..." det kändes lite konstigt, men så tog jag Loka skogsbär som jag köpt som jag har som "gottis" och drack något glas. Huvudet känns segt idag, men ifs så har det varit riktigt varmt ute. Låg och försökte få en bränna i eftermiddags.

En och en halv timme kvar tills "kvällsmaten"....

jag hoppas verkligen att jag klarar minst en vecka till... ska väga mig på måndag! Hoppas på gott resultat.

Jag önskar alla lycka till och hoppas det går bra för er alla med er målsättningar inom den närmaste framtiden. Är så himla kul att få läsa alla de inlägg där folk skriver att de har kunnat gå ner i storlekar på kläder.. så roligt för er! /P

• Hannaz

Att mixa ex cappuccinon med 5-6 iskuber och resten vatten + en skvätt mjölk ger en supergod sommarshake. Bara ett tips.

• December 2009

alltså.. ren kur suger! Ett kungarike för en knäckemacka!!

• December 2009

Råkade äta en liten knäckis igår kväll Tredje dagen kur nu. Blöh.. Nu börjar kroppenv ilja hulka efter man svalt. Fick bita ihop.

• Nyen80

Hej! I morgon är det vägning o jag är rätt spänd faktiskt. I går kändes det som en slarvdag fast jag tror jag fixade det hyfsat ändå. Lite skinka, fetaost och lite kyckling fick det bli under cateringen i går, sen en påse SENT när jag kom hem helt färdig. I dag firar vi mamma som både fyller o mors dag så det blir en påse nu på morgonen, sen en till lunch, middag med kyckling o sallad och sen en bar så jag kan vara med och "fika" med de andra =)

Helgen gick bättre än jag trodde men det är fortfarande tufft även om det allra värsta gått över. =)

Ha det så gott!

• SIAX

Oj oj oj, den här helgen har det varit svårt att låta bli allt som är tuggbart. I fredags ballade jag ur med både det ena och det andra. Det var svårt att låta bli att äta igår också. Jag höll mig dock till några skivor rostbiff och lite stekt kött och sallad. Idag är det mors dag och då är det grillning med sambons familj som gäller. Det har varit bestämt sedan förra veckan att jag skall äta kött och sallad. Kommer att bli sjukt svårt att låta blil efterrätt. De brukar alltid ha en massa godsaker efter maten. Antar att det är det som gjort att viljan varit lite svag nu under helgen...eftersom att jag visste att jag skall äta idag...eller så är jag helt enkelt helt hopplös! :) Kände mig nere i fredags när det blev en del ätande, men det kan jag ju inte gå och älta. Imorgon är en ny dag, och då skall jag vara tuff! Nu skall jag ut och njuta av solen och hålla mig undan kylskåpet! Kram på er!

• December 2009

Fick en stavmixer i present på mors dag.. men vet inte.. kändes inte kul att få något som uppmanar till bantning i present

• Duchess

Om jag ska vara ärlig så ser jag inte det här som bantning.

Såhär tänker jag: Jag är så lyckligt lottad att jag hittat en man som jag vill dela resten av livet med - och av något förunderligt skäl så vill han dela sitt liv med mig. Jag vill att vårt liv tillsammans ska bli långt och innehållsrikt. Därför vill jag försöka leva på ett sätt som gör att min hälsa inte begränsar varken längden eller innehållet i det liv vi får tillsammans.

Jag håller inte på med CK för att bli snyggare. Jag gör det för att må bättre, eftersom det gynnar både mig och min man. Har man barn så är det ännu fler personer som gynnas i längden av att man mår bra.

Var glad över stavmixern! Just nu är den bra till jordgubbshakes och annat - senare i livet kan du göra goda såser, smoothies och mycket annat med den. Du vill må bra, och du har man och barn som stöttar dig. Kan det bli bättre?

December 2009 skrev 2009-05-31 10:11:08 följande:

Fick en stavmixer i present på mors dag.. men vet inte.. kändes inte kul att få något som uppmanar till bantning i present
  • December 2009

Gjorde jordgubb.. med is och mixern.. spydde upp den som en gris så tuggar på tandborsten nu för få bort bismaken av mjölen blandat med spyor

• Duchess

Usch, inte kul. Då tycker jag att du struntar i jordgubb och äter de smaker du vet att du gillar. Jag varierar mellan tre olika, och det räcker bra för mig.

December 2009 skrev 2009-05-31 11:45:34 följande:

Gjorde jordgubb.. med is och mixern.. spydde upp den som en gris så tuggar på tandborsten nu för få bort bismaken av mjölen blandat med spyor
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!