• MyStyle

CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • Duchess

Jag har gått ner 3 kilo senaste veckan. Helt galet! Från 76,8 till 73,8.. och på blandad kur. Snacka om att motivationen är på topp nu

Mitt delmål (att komma under 70-kilosstrecket) är helt plötsligt inte alltför långt borta...

• Nyen80

Hej! Här är en till med bra resultat - 3 kg sedan förra måndagen =) Är riktigt nöjd och har helt plötsligt inte heller så där superlångt till mål. Denna vecka kommer jag att börja med kombinerad kur, det vill säga MAT I KVÄLL!! Kommer köra GI precis som Bambibloggargratisse så i kväll blir det grillat med sallad och coleslaw, mums!

• SIAX

Hej! Vad svårt det var att ta itu på allvar med kuren efter helgens bravader. Beundrar verkligen alla som klarar detta. Hade besök av goda vänner idag och satte fram fika. Jag skulle minsann bara ta kaffe. Vad hände? Jo, det slank ned en bit rabarberpaj också! Känner mig fullkomligt hopplös just nu. Skall inte hälsa på eller få besök på resten av veckan så jag hoppas verkligen viljan är stark imorgon. Skönt att kunna skriva av sig besvikelsen här. Gnäll! Gnäll! Gnäll! Så, nu får det bli andra, eller rättare sagt inga, bullar imorgon! :) Ha en fortsatt bra dag, allesammans!

• December 2009

*klampar in med tre askar shakespåsar* Nu jävlar!

• vigsel09

Hej alla duktiga!
    Har nu läst denna tråd ett tag och gör mitt första inlägg någonsin! Är så imponerad av alla!
    Jag har aldrig kört Cambridge eller något liknande förut men nu har jag inhandlat för en vecka, till att börja med.
    Är lite nervös för detta men i morgon skall jag väga mig och börja!
    Har läst att en del delar upp påsarna på 2 ggr så man äter oftare och det ska jag göra då jag tror det kommer passa mig bättre.
    Har någon tips på hur ni gör själva delningen?
    Annars pysslar jag på själv, kan ju inte vara så svårt..

Kämpa på!!

• hujjedamejj

Minns inte exakt hur mkt det är i en påse. Men du ska blanda en påse med 2,5 dl. Sen kan du mäta upp pulvret så du vet hur mkt det är i en påse. Sen tar du bara halva den och halva med vatten och MIXAR ihop. Lycka till!

• Duchess

Hej vigsel09, och välkommen hit! Det finns många trevliga människor och goda råd i tråden

Ett litet tips: Mät dig också! För mig märks viktminskningen ännu mer när jag tittar på måttbandet. Jag är inte alls lika uppsvullen som tidigare.

• Peppy
    vigsel09 skrev 2009-06-01 21:59:48 följande:
    Har någon tips på hur ni gör själva delningen?Annars pysslar jag på själv, kan ju inte vara så svårt..Kämpa på!!
    Jag väger på en liten köksvåg jag har hemma. Då tar jag ca hälften av vikten på pulvret, ca 22-23 gram och så tar jag hälften av vattnet som man ska ha. Har du inte en våg så får du göra det med kanske matskedar eller teskedar och räkna ut hur många teskedar eller matskedar det går på en hel påse och sedan ta halva den mängden... Det fick jag göra innan jag köpte min UNDERBARA köksvåg. Den är super, kan man ha till massa annat också.

---

Jag vågade aldrig väga mig igår... har nog gått ner några kilo. Väger mig nog när jag orkar. Har inte ätit något utöver mina drinkar... börjar bli tufft nu. 9 dagar.. still going strong.

Ni är duktiga, allihop! Järngänget!
  • vigsel09

Tack för alla tips!
    Måste nog säga att jag är väldigt positivt överraskad till den goda smaken på de jag tagit idag, kakao, grönsakssmak och jordgubb, alla var helt ok!
    Det jobbiga är ju att inte provmaka på maten när man lagade mat till sambon och sonen idag, och va hungrig man blev
    Är det ok att hälla en skvätt kaffe/epresso i kakaon?
    Får man ta en kopp kaffe utan nåt annat till så klart, under ren kur eller förstör man nåt då?
    Finns det max antal koppar per dag eller spelar det ingen roll?
    Är tyvärr en stor kaffedrickare.

Kör på! Snart är dag 1 över för min del.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!