• MyStyle

    CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

    Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

    Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

    Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

    Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

    Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

    LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

  • Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • SIAX

    Hej vigsel09! Jag tycker också att de de flesta smakar över förväntan. Det är helt okej att smaksätta med tex kaffe. Jag har i färsk basilika i grönsakssoppan för att få lite mera smak. Som tur väl är kan man dricka hur mycket kaffe som helst på ren kur. Även jag är en stor kaffedrickare! :)

    Jag är inne på tredje veckan "ren" kur och nu börjar det bli slitsamt, tycker jag. Har fuskat under helgen och ätit kött och sallad. Numera ser jag alltid till att ha lite rostbiff, grillad kyckling eller något annat protein i kylen så att jag inte trillar dit på något annat. Imorgon är "stora mät- och vägdagen" och jag hoppas verkligen att det skett något. Det är så otroligt motiverande när vågen visar mindre och mindre. Mitt första delmål är att komma ner till tvåsiffrigt och jag har 2.5kg kvar. Sedan är det 20kg kvar. Oj oj oj! :)

  • Duchess

    Heja alla som kämpar på! Själv har jag haft en mellandag.. Har varit hemma idag (kompledig, och med en ond hals). Jag är livsfarlig på att småäta när jag är hemma - så även idag. Vanliga veckodagar när jag jobbar är absolut enklast för mig.

    Nåja, imorgon blir det nya tag igen. Det har gått så bra ändå att jag inte alls kan klaga.

    För övrigt har jag cayennepepar i grönsakssoppan. Gillar man kryddstark mat kan jag rekommendera det. Inte hur mycket som helst, dock..

  • Nyen80

    God morgon! Har börjat äta den här veckan och tycker det funkat bra. Hade dock en lite halvdålig dag i går då det blev casew-nötter i handväskan under kursen för att inte svälta ihjäl, bara en påse (den till frukost) och sedan GI-mat på kvällen.
    Kände mig illa till mods som inte käkade lunch påse utan åt nötter i stället =(.
    Dock ställde jag mig på vågen och det går fortfarande neråt, om än bara några hekto men jag tycker det är ok med tanke på att man brukar gå upp minst 2 kg när man börjar med mat.

    Jag rör på mig varje dag, en timmes powerwalk på kvällen vilket är superskönt nu när jag kan känna mig lite trött och fortfarande orkeslös visa kvällar.

    Nä, nu ska jag snart lämna ungar på dagis, har precis ätit en choklad-mint med massor med is, såå gott! =)

  • SIAX

    Imorgon börjar jag på min fjärde vecka på kur. Idag vägde och mätte jag mig. Det brukar jag göra sista dagen på varje veckoperiod. Det har varit lite si och så med ren kur den sista veckan, så jag var lite orolig att det inte skall ha hänt något alls...eller ve och fasa, att det skulle ha blivit mer av mig! Det har faktiskt gått hyfsat bra. Jag har gått ned 1.5kg, och minskat 1-2cm runt midja, byst, höft och lår. Det tycker jag är ganska bra med tanke på att det har slunkit ned både rabarberpaj och kex med brieost... Nu sitter jag här och avnjuter en cappuccino tillsammans med 0.5l vatten och några koppar kaffe innan jag skall ut och leka med hundarna i solen. Ha en bra dag! :)

  • hujjedamejj

    En liten uppdatering från mig då.
    Jag slutade med CK förra veckan, och därefter skulle jag äta LCHF mat. Det gjorde jag också... till en början. Men sen nu i helgen spåarade det ut. Haha. Värst var i söndags, då i var på 3 st morsdags kalas och på varje kalas åt jag en portion tårta. För att sedan äta två portioner till på jobbet när jag kom dit för att jobba inatt.
    Mitt på dagen igår vägde jag 75,7 kg... ojojojoj!! Höll på smälla av!! Jag slutade liksom på 70,4 när jag slutade med cambridge. Men iofs så vägde jag mig mitt på dagen.
    Så idag blir det nya tag. morgonvikten var 73,8 så 3,4 kg har jag gått upp sen jag slutade.
    Det är 1½ vecka tills jag står fru, och min plan är att gå på renkur 1 vecka. Önska mig gärna lycka till, för det lär behövas!! =) Har dock inte bestämt mig för ren kur eller kombinerad kur ännu. Och det blir inte cambridge den här gången, så här innan bröllopet är man SÅ pank. Så det får bli nutrilette!
    See ya!

  • emersson
    hujjedamejj skrev 2009-06-03 14:27:56 följande:
    En liten uppdatering från mig då. Jag slutade med CK förra veckan, och därefter skulle jag äta LCHF mat. Det gjorde jag också... till en början. Men sen nu i helgen spåarade det ut. Haha. Värst var i söndags, då i var på 3 st morsdags kalas och på varje kalas åt jag en portion tårta. För att sedan äta två portioner till på jobbet när jag kom dit för att jobba inatt. Mitt på dagen igår vägde jag 75,7 kg... ojojojoj!! Höll på smälla av!! Jag slutade liksom på 70,4 när jag slutade med cambridge. Men iofs så vägde jag mig mitt på dagen.Så idag blir det nya tag. morgonvikten var 73,8 så 3,4 kg har jag gått upp sen jag slutade.Det är 1½ vecka tills jag står fru, och min plan är att gå på renkur 1 vecka. Önska mig gärna lycka till, för det lär behövas!! =) Har dock inte bestämt mig för ren kur eller kombinerad kur ännu. Och det blir inte cambridge den här gången, så här innan bröllopet är man SÅ pank. Så det får bli nutrilette!See ya!
    Lycka till :) Jag har oxå spårat ut på sistone, höll mig till kombinerad kur ett tag tills förra veckan, då spårade jag ur fullständigt kan man säga, resultat på det blev +1,7 kg, iiiiiiinte roligt alls. Just nu försöker jag mig på kombinerad igen, har ju inget bröllop som väntar så det är ju ingen panik så ;) Tänk på att du snart ska gifta dig så kommer det gå lätt som en plätt, du har ju varit kanonduktig förut :)
  • SIAX

    Inte för att jag vill gotta mig i att andra ballat ur lite, men det tröstar att det inte bara är jag som trillar dit då och då. Jag tycker ändå att ni har varit så jäkla duktiga! Det är otroligt svårt att stå emot när det är kalas. När jag började kuren så tänkte jag att det är väl bara att tacka nej... HAHAHA!!! Ja, tjenare. När sambon var med som moraliskt stöd så orkade jag stå emot, men sedan så hamnade jag på kalas utan honom och trillade dit direkt. Sorgligt... Idag skall jag ut med en vän som jag inte sett på flera år och äta middag. Imorgon blir det enbart påsar, och inget socialt liv...förrän på lördag då jag skall på 70-årskalas. Är säkert inget som frestar där... Lycka till, tjejer! Detta fixar vi!

  • hujjedamejj

    SIAX: Ja, visst känns det skönt??
    Iofs har det inte vart svårt att stå emot, utan jag har helt enkelt tröttnat på att banta och har vart nöjd med hur jag har sett ut. Men inte nu.

    Ett minus/plus är att magsäcken krymper när man går på ren. Man blir jättesmal och tappar flera cm runt magen, när du sen börjat äta normalt igen fylls magsäcken upp och du ökar med flera cm. SÅKLART! =)

    Nä, det blir kombinerat för min del den här veckan. Ett mål om dagen på kvällstid, pulver om dagarna. Sen motionera så inni tusan. Ska hålla mig till LCHF på kvällarna. Nåt vill man ju äta =)

    Lycka till alla! Nu ska jag ut och springa med vovven!!

  • emersson

    Det där låter minsann som min vecka :) Säger desamma, inte för jag gottar mig i att andra fuska men det är ju skönt o se att man inte är ensam. På fredag ska jag ut med några vänner på krogen som jag inte varit ute med på typ ett år...svårt att stå med min shake då ;) Sen på söndag ska jag på kurs med hästarna så nåt måste man väl äta då, man blir ju lite matt om man bara äter påsar första dagarna, och det känns trist att inte kunna rida riktigt på en kurs som man betalt massor för..

    Mitt mål är iaf ren kur eller att jag verkligen lyckas hålla mig till kombinerad utan att småäta o sånna saker. Har oxå varit så himla trött på o banta ett tag + att jag varit nöjd hur jag såg ut, men nu börjar det väl bli dags igen :) vägde 69,3 i morse bläääää jag som varit nere på 66 när jag var som duktigast.


    SIAX skrev 2009-06-03 14:51:20 följande:
    Inte för att jag vill gotta mig i att andra ballat ur lite, men det tröstar att det inte bara är jag som trillar dit då och då. Jag tycker ändå att ni har varit så jäkla duktiga! Det är otroligt svårt att stå emot när det är kalas. När jag började kuren så tänkte jag att det är väl bara att tacka nej... HAHAHA!!! Ja, tjenare. När sambon var med som moraliskt stöd så orkade jag stå emot, men sedan så hamnade jag på kalas utan honom och trillade dit direkt. Sorgligt... Idag skall jag ut med en vän som jag inte sett på flera år och äta middag. Imorgon blir det enbart påsar, och inget socialt liv...förrän på lördag då jag skall på 70-årskalas. Är säkert inget som frestar där... Lycka till, tjejer! Detta fixar vi!
  • Duchess

    Här har det dykt upp svårigheter pga att jag nästan tappat rösten. Jag har ONT i halsen - det raspar och retar när jag försöker prata. Jag måste skaffa halstabletter. Även om det är sockerfritt så påverkar det ju... Nåja. Nåt måste jag ha som lindrar.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!