• MyStyle

CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öppna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.htm...
    Tråd nr 13: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3235821.html

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!
  • Pentan

Dag 3
    Start 88.9 kg
    I dag: 86,1 kg

-2,8 kg

• Tokstolla

Hej! Det var ett tag sedan jag tittade in här. Jag var med en omgång tidigt under året och höll på i ca 10 veckor. Fick dock avbryta kuren då den egentligen bara gjorde mig sjuk :-S Men jag skulle dock inte vilja ha den ogjord. De ca 10 kg jag tappade då är borta, eller nästan aif, jag har nyligen gått upp 2 kg men det kan iofs bero på att jag är gravid i v 16 och varit på en 2 veckors semester där pappa typ tvingat mig att äta massvis

Jag vill verkligen påminna alla som gör det här hur duktiga NI är! Det är inte lätt och det krävs en hjärnvilja utan dess like. Det var svårt att hålla vikten den första månaden. Det blev mycket nutrilett/naturdietbars för mig, men å andra sidan är jag rätt nöjd med resultatet även om just jag haft betydligt bättre erfarenheter av viktväktarna. Aptiten som den var förr? Den är som bortblåst! Målet just nu är att inte gå upp mer än 8 kilo under min graviditet så att jag mer eller mindre står still när barnet "poppar" ut. Sedan kommer jag nog gå på en viktväktarperiod för mammor som ammar

Ta en dag i taget, och var stolta för varje minut ni inte gett vika för frestelsen. Ni KAN göra det här, jag LOVAR!

• SIAX

Tack Tokstolla! Det var nog faktiskt precis de orden jag behövde höra just nu. Är inne på dag tre med ren kur efter att ha fuskat typ varannan dag i två veckor. Det går hyfsat bra, faktiskt. De två första veckorna gick bra, men sedan var det för mycket kalasande. Jag kommer att äta under midsommarhelgen. Sambon och jag + några vänner skall ut med båten och då skall jag bara mysa. Får ta nya tag på måndagen efter midsommar. Jag började på 112kg, och har gått ner 7kg hittills. Hade gått ner mer om jag inte ätit tårta, rabarberpaj m.m. under mina fuskveckor. Eftersom jag är både lång (177cm) och stor så syns ju inte ens -7kg!

Jag tycker att det är så inspirerande att läsa om alla ni som lyckats gå ner massor av kilon. Eftersom jag sitter med en hel massa överviktskilon själv så vet jag hur svårt det är att ens tänka tanken att ha en normalvikt nån dag. Att inte vara dömd till Kappahls avdelning för "kvinnor med former"...

Mitt mål är att kunna gå in och plocka fram en 42/44 (har 48/50 nu), gå in i provrummet, vrida och vända på mig, och till slut, med ett STORT leende, be en väninna hämta en 38/40 för att 42/44 är för stort! Heja heja, tjejer!

• monnimej

Hej hej!
    Är det här hela Cambridgegänget är? Hittade inte tråden först.
    Jag har gått 2 veckor på ren kur och har idag gått ner 5.8 kg!
    Och det rullar på. Första 5 dgarna var tuffa men sedan har det släppt och blivit lättare. Gifter mig i Aug och kör på ren kur tom 19 juli därefter kombinerad kur fram till bröllopet.

• Tokstolla

SIAX: Jag vet precis vad du menar! Jag drog också stlk 50 förr och jag är "bara" 171 Nu drar jag stlk 42 (någon enstaka gång 40) och jag längtar att komma i den där 38:an nästa år

Tips: Det är lättare att komma igång om det du "fuskar" med är kött/fisk/fågel eller sallad. Sockret sätter dig ur ketos och kroppen går in i svält istället för superförbränning.

Lycka till!

• SIAX
    Tokstolla skrev 2009-06-15 11:19:10 följande:
    SIAX: Jag vet precis vad du menar! Jag drog också stlk 50 förr och jag är "bara" 171 Nu drar jag stlk 42 (någon enstaka gång 40) och jag längtar att komma i den där 38:an nästa år Tips: Det är lättare att komma igång om det du "fuskar" med är kött/fisk/fågel eller sallad. Sockret sätter dig ur ketos och kroppen går in i svält istället för superförbränning. Lycka till!
    Tack för tipset! Skall se till att ha lite protein i närheten så att jag kan ta lite om det skulle krisa. Idag har det varit lätt (än så länge, peppar peppar!). Jag har tagit en påse och har redan lyckats få i mig 1.5 liter vatten. Idag känner jag mig stark och peppad!
  • Önskebrunnen

Hej!
    Vad ni är duktiga!!Har själv provat några veckor med gott resultat!Ser att några av er finns med nu också...vad ni är duktiga som orkar!!Håller tummarna för er.

• Pentan

Dag 4
    85,2 kg

-3,7 kg sen start! Mycket vatten som försvinner ur kroppen - men det ska bort det med...

• Rhythm

Dag 1 - Kombinerad kur

Startvikt: 66.7 kg
    Mål:

• Rhythm

Hmm....mer än halva inlägget försvann...

Dag 1 - Kombinerad kur

Startvikt: 66.7 kg
    Målvikt:

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren- tråd nr 14. Alla nya & gamla se hit!!