• Morr

    gå med blivande maken i kyrkan?

    Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

    Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

  • Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Kjell Präst
    Imma skrev 2009-04-02 11:39:23 följande:
    Vad gör man om prästen inte är tillräckligt snygg för att passa in i kyrkan? Om man ber prästen att bleka tänderna/gå ner i vikt/sola solarium osv - ska vi stå för den kostnaden då, eller ingår det i kyrkoskatten?
    Ni lägger pengarna i ett kuvert som ni ger prästen efter vigseln
  • Imma

    Toppen!
    Jag fick nämligen höra att präster inte tar/får ta emot svarta pengar, men jag gissade att det var felaktig information.

    Tack för snabbt svar!

    Kjell Präst skrev 2009-04-02 11:40:21 följande:


    Ni lägger pengarna i ett kuvert som ni ger prästen efter vigseln
  • Cesium
    Imma skrev 2009-04-02 12:53:42 följande:
    Toppen!Jag fick nämligen höra att präster inte tar/får ta emot svarta pengar, men jag gissade att det var felaktig information.Tack för snabbt svar!
    Det är GULA pengar präster inte får ta emot. Alltså, allt utom tior och femtiolappar går bra.
  • Cesium

    Kjell Präst skrev 2009-04-02 07:47:30 följande:


    Tio varv runt huset! Nu!
    (Tog mig friheten att ändra på detta beslut till ett halvt varv runt ån.)
  • Kjell Präst
    Imma skrev 2009-04-02 12:53:42 följande:
    Toppen!Jag fick nämligen höra att präster inte tar/får ta emot svarta pengar, men jag gissade att det var felaktig information.Tack för snabbt svar!Kjell Präst skrev 2009-04-02 11:40:21 följande:
    Detsamma gäller förstås om prästen inte är nöjd med brudparet - då betalar han/hon en summa till bruden/brudgummen för att han/hon ska byta till en partner som ser bättre ut i kyrkan.
  • Kjell Präst
    Cesium skrev 2009-04-02 12:59:49 följande:
    Kjell Präst skrev 2009-04-02 07:47:30 följande:
    (Tog mig friheten att ändra på detta beslut till ett halvt varv runt ån.)
    Hur kom du hem igen? Om du bara tog ett halvt varv? Stod älgen där och väntade så du fick rida den andra halvan av varvet?
  • Cesium

    Kjell Präst skrev 2009-04-02 13:01:56 följande:


    Hur kom du hem igen? Om du bara tog ett halvt varv? Stod älgen där och väntade så du fick rida den andra halvan av varvet?
    Typ så ja. Och de befjädrade äggen i grälla färger flög kvittrande runtom oss hela vägen hem.
  • MiaMariaR

    Hej
    Jag är precis i processen med att gallra ut vilka som ska få komma på mitt bröllop. Jag är lite rädd att folk inte riktigt fattar det här med vårt färgtema, kan jag skicka färgprover i någon slags "inför-inbjudningskort" och be om svar angående vad de skulle kunna ha på sig som matchar? Då kommer jag ju veta hur de skulle se ut på mina bröllopsfoton och liksom avgöra ifall jag vill ha med dem eller inte. Bröllopsfotona varar ju faktiskt hela livet!!

  • Ore

    Nej, nej, du ska helt enkelt KRÄVA att de klär sig enligt temafärgerna. Så eftersom det är DIN stora dag, och du ska bestämma helt själv behöver du inte skicka ut färgprover. Litet måste ju gästerna anpassa sig till DIN stora dag!!!

    Sedan får du skaffa en utkastare som skickar iväg alla som inte lagt halva årslönen på att passa in i erat tema...

    Som du säger så är ju fotona för resten av livet!

  • MulleNuh

    Då kan det vara bra att ha en inkastare också som står utanför kyrkan. Det kan ju vara så att det passerar människor som är bättre lämpade för ens vigsel än de gäster som blivit utkastade!


    Ore skrev 2009-04-02 17:56:52 följande:
    Nej, nej, du ska helt enkelt KRÄVA att de klär sig enligt temafärgerna. Så eftersom det är DIN stora dag, och du ska bestämma helt själv behöver du inte skicka ut färgprover. Litet måste ju gästerna anpassa sig till DIN stora dag!!! Sedan får du skaffa en utkastare som skickar iväg alla som inte lagt halva årslönen på att passa in i erat tema...Som du säger så är ju fotona för resten av livet!
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?