• Morr

gå med blivande maken i kyrkan?

Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni?

Kan jag gå in med min blivande make i kyrkan/till ceremonin? Tror nämligen att han vill det och jag tycker det vore fint. Vi vill inte ses innan vigseln utan möts första gången i vapenhuset eller rummet innan ceremonirummet. Har inte bestämt än om det blir kyrklig eller borgelig vigsel.

• Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?
  • Fly by night

*skriver ett nytt inlägg till BT. "Behöver hjälp med rim om barnfritt bröllop"*

Kjell Präst skrev 2009-04-05 19:50:26 följande:

Nej, jag tror att de kommer att tro att ni har ett väldigt litet hus/festlokal
  • agtiwi

Fly by night: Jag tycker du ska klippa ut en bild på ett barn ur någon tidning och kopiera upp i så många ex du behöver. Klistra sen fast en bild på ett pappersark och gör ett stort rött kryss över. Lägg sen ett papper löst i varje inbjudan!

• Kjell Präst

Förslag:

Denna dag är VI TVÅ kungar
    Därför vill vi inte se några ungar"
    Dom får ni allt lämna hemma
    Annars får ni varsin blemma
    Ingen mat det ska ni ha
    om ni tar med er ungarna

Kan det vara något?

• Fly by night

Tack för tipset! Du har räddat min dag. Jag är hopplös på att rimma.

agtiwi skrev 2009-04-05 19:55:38 följande:
    Fly by night: Jag tycker du ska klippa ut en bild på ett barn ur någon tidning och kopiera upp i så många ex du behöver. Klistra sen fast en bild på ett pappersark och gör ett stort rött kryss över. Lägg sen ett papper löst i varje inbjudan!
  • Kjell Präst

Fly by night skrev 2009-04-05 19:58:01 följande:

Tack för tipset! Du har räddat min dag. Jag är hopplös på att rimma.
    Så glad att kunna hjälpa!
  • MiaMariaR

Du behöver nog skriva det på rim, klartext kan så lätt missuppfattas nuförtiden, kom ihåg att även osa och klädkod borde rimmas:

Vill ni komma på vår fest
    tycker vi det vore bäst
    innan 7 juli svara
    annars får det vara
    (+ lämna hemma barnaskara?)

på vårt finfina partaj
    passar det med en kavaj

Fly by night skrev 2009-04-05 19:48:15 följande:

OT: Jag undrar om man kan göra så här, vad tycker ni? Jag skriver i inbjudan längst ner att ?Tyvärr finns inte utrymme för barn?. Kommer någon att förstå om jag skriver det i klartext eller behöver jag koda det i ett rim för att det inte ska krylla av barn på MITT bröllop?
  • Aleta

Vilken talang!
    Kjell Präst skrev 2009-04-05 19:57:02 följande:

Förslag:Denna dag är VI TVÅ kungarDärför vill vi inte se några ungar"Dom får ni allt lämna hemmaAnnars får ni varsin blemmaIngen mat det ska ni haom ni tar med er ungarnaKan det vara något?
  • Kjell Präst
    MiaMariaR skrev 2009-04-05 20:08:15 följande:
    Du behöver nog skriva det på rim, klartext kan så lätt missuppfattas nuförtiden, kom ihåg att även osa och klädkod borde rimmas:Vill ni komma på vår festtycker vi det vore bästinnan 7 juli svaraannars får det vara (+ lämna hemma barnaskara?)på vårt finfina partaj passar det med en kavajFly by night skrev 2009-04-05 19:48:15 följande:
    Fortsätter den lite:

"På vårt finfina partaj
    Passar det med en kavaj
    Kommer ni i stajlad frack
    har ni ej förstått ett smack
    Om ni jeansen tagit på
    får ni nog gå hem ändå"
  • Fly by night

Tusen tack för all hjälp och inspiration. Jag har av ovan förstått att jag behöver göra om min tydliga inbjudan och ha allt på rim istället. Det är bara att göra om och göra rätt . Med er hjälp slipper jag dessutom att rimma själv så då blir inbjudan ännu mer personlig .

När jag tänker efter så är nog era rim tydligare än min inbjudan i klartext. Ord och inga visor .
  • MysanX

Om du har önskemål på färg eller typ av klänning så bör du betala själv. Kan hon fritt välja vad hon vill ha så bör hon betala.

MiaMariaR skrev 2009-04-04 18:18:45 följande:
    Jo jag tänkte att här kanske är rätt forum för att få hjälp med en tärna som krånglar: Hur jag ska övertala en tärna som tyckte det är "överkonsumtion" för henne att köpa en klänning som hon bara kommer ha på sig en dag (för att passa in i mitt färgtema), en klänning som hon egentligen inte tycker om, men den är ju vad jag tänkt ut liksom. Hur kan jag bäst förklara för henne att det är jag som bestämmer men att hon får betala själv?Eller måste jag sparka henne som tärna? Eller kan men "photoshopa" om färgen på hennes klänning sedan på bilderna, och ingår isåfall det i den vanliga fotograf-kostnaden?Ursäkta TS det här kanske blev lite OT.
Svar på tråden gå med blivande maken i kyrkan?